1987 320i in 1992 325iA touring

V tej temi lahko predstavite svoje vozilo ali projekt.

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a Urko » 08 Jan 2015, 23:41

Ježek napisal/-a:Touring je pa zelo lep, vseh stvari ne more met, ker potem bi bilo že kičasto :D
Zelo malo lastnikov poznam, ki bi svoj tako star avto tako dobro vzdrževali ^:)^


Hvala. Vzdrževanje je čisto normalno za tako star avto. Komponente se obrabljajo in starajo in če hočeš imeti avto na cesti, popraviš, kupiš novo in zamenjaš. Drugače ne gre. Poskrbim za to, da je avto vedno pripravljen za vožnjo, ampak to ne pomeni, da menjam zadeve kar čez palec. Vedno počakam, da je določen kos res zrel za zamenjavo (glej ''seznam potrebnih del'' v nadaljevanju...) in takrat kupim kvalitetno robo, da imam potem čim dalj časa mir. Na mojem proračunu namreč visi cel kup drugih porabnikov (večinoma bolj pomembnih) in je treba sredstva ustrezno razporedit.


Seznam potrebnih del

Prva stvar spomladi je, da gre avto h Kokalju da uredi sledeče:

- Jeseni pričel škripati en ležaj na sprednji strani motorja (klima kompresor/alternator?), ko se motor ogreje je bolje. Nujno treba popravit preden dokončno zariba.

- Istočasno bo zamenjal hladilnik vode, ki ne drži menjalniškega olja. Kupil bom OE robo, ker OEM Behr/Hella oz. Valeo nima več na zalogi, Nisses pa imam že sedaj gor. Hladilnik je specifičen, ker ima avto klimo in avt. menjalnik.

- Pogledat je treba koliko je še mesa na spr. zavornih ploščicah, mi je na tehničnem junija težil, da so za zamenjat (lučka indikatorja obrabe ne gori :-\ ).

- Reciklaža plina v klimi (naj bi se delalo na 2 leti, pri meni nazadnje 2011).

Manj nujno pa je:

- Zamenjati ali obnoviti katalizator. Vsako leto za las pridem čez tehnične, mora bit avto res orenk segret, da je o.k.

- Zamenjati zadnji lonec. Gor je 10 let star Bosal. Počasi razpada zunaj in znotraj.

- Zamenjati blago na stropu. Touringi imajo trd kartonast strop, kot novejše serije bmw-jev in po vogalčkih se je pričelo blago odlepljat. Blago, ki 90% ustreza originalnemu sem že kupil, zbiram pogum za demontažo stropa...

- Menjalnik sicer dela super ampak vseeno preventivno narediti en kvaliteten servis pri Roku v Lescah (spiranje menjalnika in wandlerja, novo olje + sito)

- Obnoviti podvozje. Avto se drugače pelje super, je čvrst in stabilen, edino kar me moti je da občasno rahlo potresava volan v območju od 100 - 120 km/h. Nekaj je bilo že zamenjano, 3/4 pa je še prva vgradnja. Zamenjal bom VSE, spredaj in zadaj in dal nazaj OE komponente, vključno z Al-u rokami, ki so specifika tega modela. Drago bo. $-) Amortizerji ostanejo Bilstein B4, vzmeti originalne. Istočasno bom zamenjal še centralni ležaj kardana in gumi sklopko pri difu. Da eliminiram še ti dve točki kot mogoči vir vibracij.

- Popraviti puščanje motornega olja iz tesnila glave (sneti glavo motorja, na njej zamenjati vodila ventilov, obrusiti sedeže, zamenjati tesnilo glave, vse semeringe pri odmični gredi,...)

- Rešiti problem rezervoarja za bencin. Ne morem sprazni leve polovice do konca, ker očitno ne dela prečrpavanje. Pomagala bi menjava rezervoarja, ampak se mi to delo upira in zaenkrat sem se sprijaznil z dometom cca 400 km.

- Če bo ratalo dolgčas pa še zamenjati/obnovitit diferencial. Rahlo se ga sliši na točki kjer ne zavira in ne vleče. Stanje je že 100.000 km enako, Kokalj pravi da je pač tako ''vdelal''. Me ne moti.


To je zaenkrat vse. Se pa sproti z nabiranjem kilometrov kaže delo, tako da bo še pestro. Edino kar je res, z opremo na avtu sem zaključil, imam vse kar sem želel in se lahko jaz in moj bančni račun osredotočiva na ta seznam in na odpravljanje tehničnih pomanjkljivosti na avtu.
Uporabniški avatar
Urko
 
Prispevkov: 115
Pridružen: 03 Dec 2014, 22:22

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a DulE30 » 09 Jan 2015, 10:20

Taprav lastnik oz. bolje rečeno ljubitelj(fanatik :p ) medtem ko drugi vidmo perfekcijo, ima on pred sabo še dooolg seznam potrebnih del :D
Ni kej rečt Urko lepo skrbiš zanj ;)
Uporabniški avatar
DulE30
 
Prispevkov: 718
Pridružen: 11 Nov 2014, 21:38

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a Urko » 10 Jan 2015, 22:35

Tako pač je. Kot pri drugih zadevah lepa embalaža lahko skriva marsikaj... Če bi nameraval dati avto stran, potem tega spiska ne bi pisal in obešal sem gor. ;)

Ker pa takih grdih namenov nimam, gremo dalje z uživanjem za volanom touringa in njegovim malo manj prijetnim vzdrževanjem. :-bd
Uporabniški avatar
Urko
 
Prispevkov: 115
Pridružen: 03 Dec 2014, 22:22

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a Urko » 23 Mar 2015, 00:00

Evo, da potegnem temo iz dna strani. :p

Danes se je za touringa pričela sezona. Prvih 100 km je za njim, brez posebnosti, vse dela...brez veze, nič ni crknilo čez zimo (še). Edino zanimivo je, da prosti tek po odklopu baterije rabi kakih 50 km, da se dvigne na standardnih cca 750 rpm. :-?

Čez zimo nisem naredil na avtu nič. Edino kar mi je uspelo je, da sem kupil nov hladilnik. Menjava sledi v kratkem.
Uporabniški avatar
Urko
 
Prispevkov: 115
Pridružen: 03 Dec 2014, 22:22

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a Urko » 28 Sep 2015, 23:04

Živjo,

po dolgem času spet par besed. Avto je bil avgusta na servisu, naredilo se je kar precej. Bom kar popravil moj seznam iz enega od prejšnjih postov:

Seznam potrebnih del:

Prva stvar spomladi je, da gre avto h Kokalju da uredi sledeče:

- Jeseni pričel škripati en ležaj na sprednji strani motorja (klima kompresor/alternator?), ko se motor ogreje je bolje. Nujno treba popravit preden dokončno zariba. Pregledano. Vsi ležaji so o.k. Škripanje izgine če se jermena namaže s smukcem... ki ga potem sicer spere dol prvi dež in škripanje je spet tu. Jermena so bila zamenjana ne dolgo nazaj. Očitno jih bo treba še enkrat in to s kakšnimi bolj kvalitetnimi.

- Istočasno bo zamenjal hladilnik vode, ki ne drži menjalniškega olja. Kupil bom OE robo, ker OEM Behr/Hella oz. Valeo nima več na zalogi, Nisses pa imam že sedaj gor. Hladilnik je specifičen, ker ima avto klimo in avt. menjalnik. Zamenjano. OE Behr.

- Pogledat je treba koliko je še mesa na spr. zavornih ploščicah, mi je na tehničnem junija težil, da so za zamenjat (lučka indikatorja obrabe ne gori :-\ ). Ni panike. Spr. zavore imajo za seboj 85.000 km in so še o.k.

- Reciklaža plina v klimi (naj bi se delalo na 2 leti, pri meni nazadnje 2011). Narejeno. Klima je delala o.k., edino malo bolj glasna je postala. Mogoče je manjkalo nekaj plina. Sedaj deluje tako kot je treba.

Manj nujno pa je:

- Zamenjati ali obnoviti katalizator. Vsako leto za las pridem čez tehnične, mora bit avto res orenk segret, da je o.k. Letos sem ga pred tehničnim pregledom peljal najprej za 15 min na ac in potem sva šla čez pline popolnoma brez problema. Dokler bo tako, ne bo potrebe po novem katu.

- Zamenjati zadnji lonec. Gor je 10 let star Bosal. Počasi razpada zunaj in znotraj. Zamenjano z novim OE BMW. Avto je sedaj preveč tih. Od zunaj v prostem teku pa ima lepo zadušen šestvaljniški zvok. Oriđinal

- Zamenjati blago na stropu. Touringi imajo trd kartonast strop, kot novejše serije bmw-jev in po vogalčkih se je pričelo blago odlepljat. Blago, ki 90% ustreza originalnemu sem že kupil, zbiram pogum za demontažo stropa... Ne vem če bom to delal jaz, mogoče kdo drug. :D

- Menjalnik sicer dela super ampak vseeno preventivno narediti en kvaliteten servis pri Roku v Lescah (spiranje menjalnika in wandlerja, novo olje + sito) Ostaja na listi. Do redne menjave olja in sita na vsakih 60.000 km je še 15.000 km.

- Obnoviti podvozje. Avto se drugače pelje super, je čvrst in stabilen, edino kar me moti je da občasno rahlo potresava volan v območju od 100 - 120 km/h. Nekaj je bilo že zamenjano, 3/4 pa je še prva vgradnja. Zamenjal bom VSE, spredaj in zadaj in dal nazaj OE komponente, vključno z Al-u rokami, ki so specifika tega modela. Drago bo. $-) Amortizerji ostanejo Bilstein B4, vzmeti originalne. Istočasno bom zamenjal še centralni ležaj kardana in gumi sklopko pri difu. Da eliminiram še ti dve točki kot mogoči vir vibracij. Ležaj kardana in hardy sklopka zamenjana, ostalo brez zračnosti. Kvalitetno so se scentrirale gume in vibracije so izginile. Avto se sedaj pelje lepo gladko.

- Popraviti puščanje motornega olja iz tesnila glave (sneti glavo motorja, na njej zamenjati vodila ventilov, obrusiti sedeže, zamenjati tesnilo glave, vse semeringe pri odmični gredi,...) Stanje se ne slabša, ni potrebe po ukrepanju.

- Rešiti problem rezervoarja za bencin. Ne morem sprazni leve polovice do konca, ker očitno ne dela prečrpavanje. Pomagala bi menjava rezervoarja, ampak se mi to delo upira in zaenkrat sem se sprijaznil z dometom cca 400 km. Sem se sprijaznil s tem. Nov ponaredek je finančno dosegljiv, delo pa tečno, zato bom to okvaro pustil tako kot je.

- Če bo postalo dolgčas pa še zamenjati/obnovitit diferencial. Rahlo se ga sliši na točki kjer ne zavira in ne vleče. Stanje je že 100.000 km enako, Kokalj pravi da je pač tako ''vdelal''. Me ne moti. Kokalj je predlagal menjavo ležajev v difu. Se jih da naročit in potem bi bilo o.k. Zaenkrat se ga še ful premalo sliši, da bi se bilo vredno lotit tega.

- Odkrili in popravili smo še eno stvar:gumi nosilci menjalnika so bili počeni. Zmenjano in sedaj se menjava prestav še manj čuti kot prej.

Toliko za danes kar se tiče tehnike. Če bo vse po planu, bo to eden mojih zadnjih postov v tej temi. Touring je namreč dobil naslednika in je od danes naprej uradno naprodaj. Jutri oglas obesim še na vašo oglasno tablo.
Uporabniški avatar
Urko
 
Prispevkov: 115
Pridružen: 03 Dec 2014, 22:22

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a Matej » 29 Sep 2015, 00:20

Urko napisal/-a:Touring je namreč dobil naslednika.

In katero vozilo bo stopilo v (pre)velike čevlje? Upam, da druga e30. :D
Uporabniški avatar
Matej
 
Prispevkov: 409
Pridružen: 10 Nov 2014, 23:01
Kraj: Giessen

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a Urko » 16 Apr 2017, 21:59

Update!

Touring je še vedno v moji garaži in se ga redno uporablja za relacijske vožnje v lepem vremenu. S prodajo sem zaenkrat zaključil, prodal ga pa nisem zato, ker se mi ga je zdelo škoda, da bi šel. Nekaj interesa je bilo, v glavnem iz tujine in če bi hotel, ga že zdavnaj ne bi imel več.

Avto je torej še vedno redno na cesti, lani sem prištel dobrih 5000 km, na avtu pa se je naredilo tudi kar nekaj. ;)

2015

09.10.: Zaradi škripajočega hladnega teka motorja sem peljal avto k Molku, ker Kokalj z mazanjem z smukcem ni uspel rešil zadeve. Vsi trije jermeni so se zamenjali z originalnimi, pregledalo se je tudi, če alternator stoji lepo poravnan in je vse o.k. Po menjavi teče motor precej tišje.

2016

20.02.: Lotil sem se reševanja vedno bolj odlepljenega blaga na stropu. Izgledalo je takole:

Slika

Iz avta sem torej potegnil stropno oblogo, jo rešil starega blaga in dal tapetniku, da mi na oblogo zalepi novo blago, ki sem ga že davno kupil prek ebaya. Končni rezultat je ok, odtenek novega blaga sicer ni čisto enak (vidi se pri vzglavnikih) ampak je vredu. Zalepljeno je v nulo, edino tapetnik mi je naredil en vtisek na sredini stropa... :(

Slika

Slika

12.04.: Zamenjal sem termostat in visko sklopko, ker se mi je proti koncu sezone 2015 dogajalo, da je temp. med stanjem v koloni pričela rahlo naraščati. Prejšnja visko sklopka je bila stara cca 10 let.

Slika

23.04.: Originalni, hidravlični sistem za nastavitev snopa luči, ki je na levi strani odpovedal, sem zamenjal z bolj zanesljivim električnim sistemom. Kit sem kupil na www.leuchtweiten-shop.de in je relativno enostaven za vgradnjo in na zunaj se nič ne opazi, da je kaj spremenjeno. Sistem deluje odlično in ker redno tovorim poln prtljažnik robe, ga tudi redno uporabljam.

Staro drobovje...

Slika

... in nov sistem:

Slika

25.04.: Zamenjal sem še sedem let star akumulator, ki je že začel kazati znake utrujenosti.

Avto je bil nekaj noči pod nadstreškom namesto v garaži in nezaželena domača žival kuna, ki se občasno ponoči potika okrog hiše, je od spodaj splezala v motorni prostor in spraskala penasto oblogo na pokrovu motorja, ki je bila sicer v odličnem stanju... Bom zamenjal, ampak se moram najprej znebiti nadležne živali.

2017

06.01.: Kupil sem nove amortizerje za pokrov prtljažnika. OEM Stabilus, ebay.

Slika

Proti koncu lanske sezone se je začelo prižigati opozorilo za zavorne obloge. Med menjavo koles sem ugotovil, da so zadnje pločice in diski pri koncu. Precej hitro, po cca 60000 km. Niso pa bili original ampak če se ne motim Textar. Sedaj bom poiskusil z Ate. Imam že kupljeno, čaka na moj čas. Zamenjal sem tudi zavorno tekočino in sproti ugotovil, da je blažilnik dz spustil... bo treba nove...

Slika

Do zime se bom odličil, če bom kupil samo zadnja dva ali pa vse štiri (imajo cca 150000 km). Bom pa ostal na Bilstein B4, ker se mi zdijo čisto ok.

Še vedno na intervencijo čaka rezervoar, ki ga ne morem sprazniti do konca. Verjetno je zamešena luknjica na povratnem vodu, ki skrbi za prečrpavanje goriva iz leve v desno polovico. Mi gre že rahlo na živce, ker moram za obisk skrajnih vzhodnih predelov slo dvakrat v enem dnevu tankat. Poleti bo sledil tudi malo bolj obsežen servis, ker je na vrsti menjava zobatega jermena. Po kilometrih je sicer še ok, ampak je star že šest let in bo počasi čas, da se zamenja.

Dela ne bo zmanjkalo. :D
Uporabniški avatar
Urko
 
Prispevkov: 115
Pridružen: 03 Dec 2014, 22:22

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a Urko » 16 Apr 2017, 22:13

Da ne bom nalagal samo slik drobovja, sledi še ena fotka od avta. B-)

Slika
Uporabniški avatar
Urko
 
Prispevkov: 115
Pridružen: 03 Dec 2014, 22:22

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a Urko » 16 Okt 2017, 23:54

2017

Letos sem se vozil z 325 podobno kot zadnja leta (cca 5000 km/leto), na avtu pa se je naredilo kar precej. Pozna se, da je avto in njegove komponente že malo v letih, kilometrina pa tudi ni več nedolžna...

19.05.: Kokalj zamenjal zadnje diske in ploščice (vse Ate) in čeljusti ročne zavore. Zavorne čeljusti na obeh straneh sta se obnovili z OE deli.

25.05.: zamenjal sem regulator pritiska goriva. Naj bi vplival na vrednost CO v prostem teku (s tem imam ponavadi težave na tehničnem pregledu in letos je šel avto čez pregled popolnoma b.p.

Slika

26.05.: spet sem moral zamenjati upor ventilatorja. Notri je bil par let star OE kos, ki pa je začel odpovedovati in ni vklapljal nižjih hitrosti. Zamenjal sem ga s kosom od Helle, ki pa je, zanimivo, made in slo. Zaenkrat dela...

Slika

01.06.: avto je bil spoliran in z voskom zaščiten tri leta nazaj. Zaščita je sedaj malo popustila, zato sem ga na novo povoskal.

Slika

01.08.: še en del, ki se ni izkazal s trajnostjo. Zopet je avto začel kazati rahlo nagnjenost k pregrevanju, čeprav je bila visko sklopka (Behr) zamenjana lani. S takim avtom se poleti ne da voziti in ker so ostale komponente hlajenja v b.p. stanju, sem kupil novo sklopko, tokrat Sachs. In ta dela odlično...

29.09.: servis pri 324.730 km. Avto je bil dva dni pri Kokalju. Za postoriti je bilo precej. Poleg oljnega servisa se je menjal zobati jermen, nastavili so se ventili, pod pokrov ventilov je šlo novo tesnilo, menjalo se je še neka druga tesnila in gumice na glavi motorja. Na desni strani imam oljni madež na bloku in ni čisto jasno ali pušča tesnilo glave ali pa olje pride od kje višje. Bomo videli sedaj, če ne bo nič bolje, je 100% tesnilo glave. Menjale so se še komplet prednje zavore (spet vse od Ate) in obnovile prednje zavorne čeljusti (desna stran je rahlo držala disk in se kolo ni več čisto lepo vrtelo). Vgrajen je bil še nov zadnji nosilec izpuha, ker je prejšnji, star 3 leta, počil in lonec se je obesil skoraj do tal... Nekvalitetna OE roba... Opozorili so me še na mastne zadnje amortizerje (kar sem že vedel, avto se sicer še vedno pelje o.k.) + palčke stabilizatorja spredaj imajo malo zračnosti, ostalo je b.p.

Plani za bližnjo prihodnost: 4x Bilstein B4 so že na poti, zadnje bom skupaj z zgornjimi gumi ležaji zamenjal sam, sprednje pa spomladi ekipa Kokalj. Malo se igram z mislijo, da bi obenem z menjavo amortizerjev in teh palčk stabilizatorjev menjal še obe roki in volanske končnike. Pri tej kilometrini je še vse to prva vgradnja in čeprav tehnično s prednjo premo ni nič narobe, rahlo trese volan pri 110 km/h. In zadnjič ga je vozil brat (navajen trdega e46 na M podvozju in 17'' gumah) in mi potarnal, da moj deluje rahlo ''zmajano'' in da ni več tako sharp, kot je bil. Čisto možno, meni se ne zdi, ker sem ga navajen. Katere komponente podvozja kupiti? Mayle ali Lemforder? Vaše izkušnje prosim.
Uporabniški avatar
Urko
 
Prispevkov: 115
Pridružen: 03 Dec 2014, 22:22

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a nicjasno » 17 Okt 2017, 09:23

Jaz sem za mojega nabavil Meyle.
Potek obnove mojega e30 touringa: https://db.tt/hbFq2YSh
Tekoca poraba goriva: https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/687230.html
Uporabniški avatar
nicjasno
 
Prispevkov: 160
Pridružen: 21 Jun 2015, 21:27
Kraj: Maribor

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Avti uporabnikov

cron