Ježek napisal/-a:Touring je pa zelo lep, vseh stvari ne more met, ker potem bi bilo že kičasto
Zelo malo lastnikov poznam, ki bi svoj tako star avto tako dobro vzdrževali
Hvala. Vzdrževanje je čisto normalno za tako star avto. Komponente se obrabljajo in starajo in če hočeš imeti avto na cesti, popraviš, kupiš novo in zamenjaš. Drugače ne gre. Poskrbim za to, da je avto vedno pripravljen za vožnjo, ampak to ne pomeni, da menjam zadeve kar čez palec. Vedno počakam, da je določen kos res zrel za zamenjavo (glej ''seznam potrebnih del'' v nadaljevanju...) in takrat kupim kvalitetno robo, da imam potem čim dalj časa mir. Na mojem proračunu namreč visi cel kup drugih porabnikov (večinoma bolj pomembnih) in je treba sredstva ustrezno razporedit.
Seznam potrebnih del
Prva stvar spomladi je, da gre avto h Kokalju da uredi sledeče:
- Jeseni pričel škripati en ležaj na sprednji strani motorja (klima kompresor/alternator?), ko se motor ogreje je bolje. Nujno treba popravit preden dokončno zariba.
- Istočasno bo zamenjal hladilnik vode, ki ne drži menjalniškega olja. Kupil bom OE robo, ker OEM Behr/Hella oz. Valeo nima več na zalogi, Nisses pa imam že sedaj gor. Hladilnik je specifičen, ker ima avto klimo in avt. menjalnik.
- Pogledat je treba koliko je še mesa na spr. zavornih ploščicah, mi je na tehničnem junija težil, da so za zamenjat (lučka indikatorja obrabe ne gori ).
- Reciklaža plina v klimi (naj bi se delalo na 2 leti, pri meni nazadnje 2011).
Manj nujno pa je:
- Zamenjati ali obnoviti katalizator. Vsako leto za las pridem čez tehnične, mora bit avto res orenk segret, da je o.k.
- Zamenjati zadnji lonec. Gor je 10 let star Bosal. Počasi razpada zunaj in znotraj.
- Zamenjati blago na stropu. Touringi imajo trd kartonast strop, kot novejše serije bmw-jev in po vogalčkih se je pričelo blago odlepljat. Blago, ki 90% ustreza originalnemu sem že kupil, zbiram pogum za demontažo stropa...
- Menjalnik sicer dela super ampak vseeno preventivno narediti en kvaliteten servis pri Roku v Lescah (spiranje menjalnika in wandlerja, novo olje + sito)
- Obnoviti podvozje. Avto se drugače pelje super, je čvrst in stabilen, edino kar me moti je da občasno rahlo potresava volan v območju od 100 - 120 km/h. Nekaj je bilo že zamenjano, 3/4 pa je še prva vgradnja. Zamenjal bom VSE, spredaj in zadaj in dal nazaj OE komponente, vključno z Al-u rokami, ki so specifika tega modela. Drago bo. Amortizerji ostanejo Bilstein B4, vzmeti originalne. Istočasno bom zamenjal še centralni ležaj kardana in gumi sklopko pri difu. Da eliminiram še ti dve točki kot mogoči vir vibracij.
- Popraviti puščanje motornega olja iz tesnila glave (sneti glavo motorja, na njej zamenjati vodila ventilov, obrusiti sedeže, zamenjati tesnilo glave, vse semeringe pri odmični gredi,...)
- Rešiti problem rezervoarja za bencin. Ne morem sprazni leve polovice do konca, ker očitno ne dela prečrpavanje. Pomagala bi menjava rezervoarja, ampak se mi to delo upira in zaenkrat sem se sprijaznil z dometom cca 400 km.
- Če bo ratalo dolgčas pa še zamenjati/obnovitit diferencial. Rahlo se ga sliši na točki kjer ne zavira in ne vleče. Stanje je že 100.000 km enako, Kokalj pravi da je pač tako ''vdelal''. Me ne moti.
To je zaenkrat vse. Se pa sproti z nabiranjem kilometrov kaže delo, tako da bo še pestro. Edino kar je res, z opremo na avtu sem zaključil, imam vse kar sem želel in se lahko jaz in moj bančni račun osredotočiva na ta seznam in na odpravljanje tehničnih pomanjkljivosti na avtu.