Živjo,
po dolgem času spet par besed. Avto je bil avgusta na servisu, naredilo se je kar precej. Bom kar popravil moj seznam iz enega od prejšnjih postov:
Seznam potrebnih del:
Prva stvar spomladi je, da gre avto h Kokalju da uredi sledeče:
- Jeseni pričel škripati en ležaj na sprednji strani motorja (klima kompresor/alternator?), ko se motor ogreje je bolje. Nujno treba popravit preden dokončno zariba. Pregledano. Vsi ležaji so o.k. Škripanje izgine če se jermena namaže s smukcem... ki ga potem sicer spere dol prvi dež in škripanje je spet tu. Jermena so bila zamenjana ne dolgo nazaj. Očitno jih bo treba še enkrat in to s kakšnimi bolj kvalitetnimi.
- Istočasno bo zamenjal hladilnik vode, ki ne drži menjalniškega olja. Kupil bom OE robo, ker OEM Behr/Hella oz. Valeo nima več na zalogi, Nisses pa imam že sedaj gor. Hladilnik je specifičen, ker ima avto klimo in avt. menjalnik. Zamenjano. OE Behr.
- Pogledat je treba koliko je še mesa na spr. zavornih ploščicah, mi je na tehničnem junija težil, da so za zamenjat (lučka indikatorja obrabe ne gori ). Ni panike. Spr. zavore imajo za seboj 85.000 km in so še o.k.
- Reciklaža plina v klimi (naj bi se delalo na 2 leti, pri meni nazadnje 2011). Narejeno. Klima je delala o.k., edino malo bolj glasna je postala. Mogoče je manjkalo nekaj plina. Sedaj deluje tako kot je treba.
Manj nujno pa je:
- Zamenjati ali obnoviti katalizator. Vsako leto za las pridem čez tehnične, mora bit avto res orenk segret, da je o.k. Letos sem ga pred tehničnim pregledom peljal najprej za 15 min na ac in potem sva šla čez pline popolnoma brez problema. Dokler bo tako, ne bo potrebe po novem katu.
- Zamenjati zadnji lonec. Gor je 10 let star Bosal. Počasi razpada zunaj in znotraj. Zamenjano z novim OE BMW. Avto je sedaj preveč tih. Od zunaj v prostem teku pa ima lepo zadušen šestvaljniški zvok. Oriđinal
- Zamenjati blago na stropu. Touringi imajo trd kartonast strop, kot novejše serije bmw-jev in po vogalčkih se je pričelo blago odlepljat. Blago, ki 90% ustreza originalnemu sem že kupil, zbiram pogum za demontažo stropa... Ne vem če bom to delal jaz, mogoče kdo drug.
- Menjalnik sicer dela super ampak vseeno preventivno narediti en kvaliteten servis pri Roku v Lescah (spiranje menjalnika in wandlerja, novo olje + sito) Ostaja na listi. Do redne menjave olja in sita na vsakih 60.000 km je še 15.000 km.
- Obnoviti podvozje. Avto se drugače pelje super, je čvrst in stabilen, edino kar me moti je da občasno rahlo potresava volan v območju od 100 - 120 km/h. Nekaj je bilo že zamenjano, 3/4 pa je še prva vgradnja. Zamenjal bom VSE, spredaj in zadaj in dal nazaj OE komponente, vključno z Al-u rokami, ki so specifika tega modela. Drago bo. Amortizerji ostanejo Bilstein B4, vzmeti originalne. Istočasno bom zamenjal še centralni ležaj kardana in gumi sklopko pri difu. Da eliminiram še ti dve točki kot mogoči vir vibracij. Ležaj kardana in hardy sklopka zamenjana, ostalo brez zračnosti. Kvalitetno so se scentrirale gume in vibracije so izginile. Avto se sedaj pelje lepo gladko.
- Popraviti puščanje motornega olja iz tesnila glave (sneti glavo motorja, na njej zamenjati vodila ventilov, obrusiti sedeže, zamenjati tesnilo glave, vse semeringe pri odmični gredi,...) Stanje se ne slabša, ni potrebe po ukrepanju.
- Rešiti problem rezervoarja za bencin. Ne morem sprazni leve polovice do konca, ker očitno ne dela prečrpavanje. Pomagala bi menjava rezervoarja, ampak se mi to delo upira in zaenkrat sem se sprijaznil z dometom cca 400 km. Sem se sprijaznil s tem. Nov ponaredek je finančno dosegljiv, delo pa tečno, zato bom to okvaro pustil tako kot je.
- Če bo postalo dolgčas pa še zamenjati/obnovitit diferencial. Rahlo se ga sliši na točki kjer ne zavira in ne vleče. Stanje je že 100.000 km enako, Kokalj pravi da je pač tako ''vdelal''. Me ne moti. Kokalj je predlagal menjavo ležajev v difu. Se jih da naročit in potem bi bilo o.k. Zaenkrat se ga še ful premalo sliši, da bi se bilo vredno lotit tega.
- Odkrili in popravili smo še eno stvar:gumi nosilci menjalnika so bili počeni. Zmenjano in sedaj se menjava prestav še manj čuti kot prej.
Toliko za danes kar se tiče tehnike. Če bo vse po planu, bo to eden mojih zadnjih postov v tej temi. Touring je namreč dobil naslednika in je od danes naprej uradno naprodaj. Jutri oglas obesim še na vašo oglasno tablo.