1987 320i in 1992 325iA touring

V tej temi lahko predstavite svoje vozilo ali projekt.

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a Urko » 30 Dec 2014, 23:22

Plana b ni bilo. Bi reševali sproti. K sreči ni bilo treba... Je pa nakup avta v tujini loterija in ko sem se vozil domov sem videl kar nekaj avtov z izvoznimi tablicami ob cesti, ki so obstali. Namreč že itak bolj ali manj rabljeni avti stojijo po par mesecev pri dilerjih, potem pride kupec in ves navdušen nad nakupom kar takoj pedal to the metal na avtobahnu... in nekaj MORA crknit. :D

Šibedaha nima ker je prvi lastnik Herr Karl Heinz Rabe očitno mislil, da je klima povsem dovolj in da ne rabi dodatnega prezračavanja.

In nadaljujem tam kjer sem ostal. Naslednji dan po prihodu domov sem avto temeljito opral, in ga natančno pregledal. Vse v prvi barvi, razen pločevinast rob pod steklom na zadnji hubi. Za rjo najbolj privlačen kos na touringu in so ga popravljali… Ostalo nedotaknjeno. Prejšnja lastnika sta bila očitno dobra šoferja, ker so bile tudi plastike odbijačev in sprednji lip brez prask. Par vdrtinic od parkingov na bokih in ena levo od klima izreza v sprednji vezni in to je to. Par ocvirkov rje je bilo prisotnih ampak manj kot sem pričakoval. Iz avta sem pobral še navlako od prejšnjega lastnika (dodatna analogna ura v predalčku sredinske konzole, tretja zavorna luč, kup nalepk na steklih,…).

Izpisek iz ETK-ja pravi sledeče:

Fahrzeugangaben

Typ-Code AG61
Typ 325I (ECE)
E-Baureihe E 30 (5)
Baureihe 3
Bauart TOUR
Lenkung LL
Turen 5
Motor M20
Hubraum 2.50
Leistung 125
Antrieb HECK
Getriebe AUT (EH verzija s tremi programi - E kot economik, S kot sport in 3,2,1 blokada prestave)
Farbe ALPINWEISS 2 (218)
Polsterung SILBER STOFF (0270)
Prod. Datum 1992-09-17

Sonderausstattung

209 SPERRDIFFERENTIAL 25%
242 FAHRERAIRBAG MIT SERIENKRANZ
320 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL
410 FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN
428 WARNDREIECK
494 SITZHEITZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER
510 LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT
530 KLIMAANLAGE
540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG
551 BORDCOMPUTER II MIT FERNBEDIENUNG
660 BMW BAVARIA REVERSE RDS
681 DACHANTENE
690 CESSETTENHALTERUNG
801 DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG
860 SEITLICHE BLINKLEUCHTEN VORN

Serijsko je touring tega letnika imel še:
- shadowline in zelena stekla (itak vsi touringi)
- ABS
- servo volan
- centralno zaklepanje
- 14'' alu platišča BMW style

Prejšnji lastnik je dodal še:
- vzglavnike zadaj
- vlečno kljuko (neoriginal)
- zavesice (neoriginal)
- luknjo v streho za CB anteno, cel kup lukenj v armaturo in sredinsko konzolo… (tip je bil elektro tehnik v letalski bazi Luftwaffe)

Oprema zadovoljiva, edino kar res manjka je šibedah. Seveda je sledilo dodajanje opreme iz moje strani, a več o tem kasneje.

Avto je prišel v moje lastništvo še z ostalimi zadevami, ki sodijo zraven:
- kompletna mapa z navodili za avto in radio, servisno knjigo in seznamom servisov

Slika

- vsi ključi in mapa računov iz zadnjih let vzdrževanja (se vztrajno debeli…)

Slika

- popolna torbica z orodjem

Slika

- original varnostni trikotnik, kajlica in prva pomoč (sem jo moral že zamenjat…), vse je pri touringu lepo spravljeno v pokrovu levega predala prtljažnika

Slika

Tehnično so za avto odlično skrbeli, v servisni knjigi so zabeleženi čisto vsi servisi od 0 do konca.

Slika

Slika

Slika

Iz rednega vzdrževanja izstopa menjava tesnila glave 14.12.2002 pri 147949 km in potem 14.01.2003 pri 148636 km menjava motorja z originalnim AT motorjem (daš svojega pokvarjenega in dobiš tovarniško obnovljenega). Cena: 4.056,24 EUR. Očitno je počila glava in ker menjava tesnila ni pomagala, se je mož odločil za menjavo motorja. In potem takoj pričel plačevati neke vrste podaljšano garancijo, da se ubrani še kakšnim nepredvidenim stroškom.

Zamenjani so bili še vsi amortizerji (Bilstein B4 - še sedaj odlično opravljajo svoje delo), zadnji izpušni lonec, gumice na bumerangih spredaj in mislim da vse na zadnji premi, razen gumic na rokah, akumulator,… In od tu naprej sem nadaljeval jaz.

Konec novembra sem dobil vse papirje (homologacija, plačilo okoljske takse,… dobrih 200 EUR) in avto končno registriral in ga postavil v dnevno uporabo.

Prve slike avta v moji lasti:

Slika

Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
Urko
 
Prispevkov: 115
Pridružen: 03 Dec 2014, 22:22

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a Hoonigan » 31 Dec 2014, 00:23

Lepo. :-bd Velik veselja v lastništvu še naprej!
Hoonigan, noun: a person who participates in any type of reckless driving, including - but not limited to - drifting, drag racing, and burnouts.
Uporabniški avatar
Hoonigan
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 13 Nov 2014, 10:55

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a Urko » 31 Dec 2014, 16:17

Hvala.

Brez skrbi, jaz imam veliko veselja do lastništva, moj bančni račun pa malo manj. :))
Uporabniški avatar
Urko
 
Prispevkov: 115
Pridružen: 03 Dec 2014, 22:22

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a Urko » 02 Jan 2015, 00:10

Sledi kronologija po letih. Kaj se je delalo, kaj menjalo, kaj dodajalo in kako. Sicer je vse že na bmwslo in bo to v bistvu podvajanje ampak tu bo bolj koncentrirano in osredotočeno na bistvo.

2006

30.11.: Nabavil sem dvoje:

- gumijaste tepihe (iz Nemčije je prišel brez njih)

Slika

- 325i napis za na pokrov prtljažnika (prvi lastnik ga ni želel – Sonderausstattung Nr. 320 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL)

Slika


30.11.: Servis na 197.407 km pri Molku. Poleg menjave olja se je menjal termostat ker sem opazil, da tudi če je avto segret, kazalček za temp. ni bil na sredini. In zanimivo tudi po menjavi ni bilo nič bolje. Zato sem bil čez en teden spet nazaj, ker smo sumili, da je z novim termostatom kaj narobe. Zamenjali smo ga z drugim, spet novim in glede na ETK pravim za moj avto. Zopet enak rezultat. In napoten sem bil k avto električarju, da pregleda delovanje temp. stikal in samega števca.

2007

20.02.: Erjavec je pregledal in stestiral zadeve, vse o.k….

15.03.: Letni set 15'' Style 5 je touring podedoval od 320-tke. Prava platišča za e30.

Slika

28.03.: Servis na 208.000 km. Šel sem po drugo mnenje glede teh težav s temp. motorja h Kokalju. On je lepo vzel pištolo za merjenje temp. in ugotovil, da prihaja voda v motor dejansko prehladna. In je vgradil notri drug termostat, ki sicer glede na ETK ni pravi, ampak drži temp. vode tam kjer je treba in zadeva zaključena. Zamenjalo se je tudi olje in sito v menjalniku.

20.04.: Vrtljaji v prostem teku so pričeli precej nihat, avto je zahteval cca 1,5 l več za vsakih 100 km. In ker je bilo topleje sem opazil tudi da ima tendenco za pregrevanje, če sva sedela v prometu ali počasi lezla v kakšen dolg klanec. Zopet vse rešil Kokalj. Zamenjal je lambda sondo (stara je dobesedno pogorela) in visko sklopko.

23.04.: Reciklaža plina klima naprave pri Beji.

19.07.: Na ebay-u kupil nov originalno zapakiran BMW business CD radio. 163,92 EUR. Sicer je od e36 in ima rahlo drugačno površinsko obdelavo (je preveč gladek in premalo črn) ampak vseeno lepo sede tudi v e30 kokpit.

Slika

Kasetar, ki je bil tovarniško vgrajen pa je šel v škatlo in se hrani, da bo šel naprej z avtom, ko se bo prodal. Da ga bo novi lastnik lahko dal nazaj, če mu bo originalnost toliko pomenila.

Slika

29.08.: Servis na 220.000 km. Menjava zobatega jermena in vodne črpalke, ostalo o.k.

22.11.: Servis na 231.900 km. Zračnost v volanskem mehanizmu – popravljeno z zategnitvijo matice na volanskem drogu. Rešili smo problem, da še cca 3 sek. po vžigu hladnega motorja sveti lučka za pritisk olja. Vgrajen napačen oljni filter. M20 motorji imajo filter vgrajen ležeče in pravi filter ima pokrov, ki ga podpira vzmet, ki preprečuje da bi iz filtra pri ugasnjenem motorju steklo olje. Od takrat naprej sam nabavim pravi oljni filter in mi ga mojster samo vgradi. Menjali so se tudi sprednji diski (OE) in ploščice.

02.12.: V soboto popoldne v Novi Gorici pred trgovino ženi avto ni več vžgal. Peš je šla do none v Solkan, jaz pa zvečer z vlakom iz Gorenjske. V nedeljo zjutraj sem hitro ugotovil da motor ne dobi bencina, iskra je, svečke pa so suhe kot poper. Z avtovleko smo avto spravili do Avto Selecta, ključe sem skril v zadnji odbijač in šel domov z vlakom. Naslednji dan sem jih klical, našli so ključe in diagnoza je bila pričakovana: črpalka za gorivo je šla k vragu. Naročili so jo in konec tedna sem šel avto iskat.

2008

31.07.: Servis na 244.000 km. Nič posebnega.

06.12.: na ebayu kupil originalni e30 Westfalia priključek s snemljivo glavo. Vgradil 2014.

Slika

Slika

2009

19.01.: Servis na 255.000 km. Menjava tesnil na servo letvi in cevi od rezervoarčka za servo olje do črpalke. Diagnosticirano puščanje hladilnika vode…

21.04.: obnova alternatorja pri Erjavcu

16.06.: menjava hladilnika vode (Nissens), zadnjih diskov, ploščic in drobovja ročne zavore.

08.09.: Erjavec za en drek popravil alternator, peljal k Schumiju ki ga je obnovil kot je treba. Menjal še akumulator.

28.09.: Ebay, nov originalno zapakiran rolo prtljažnega prostora z mrežo.

Slika

Slika

12.11.: priprava za sanacijo rje – pri Tomu na Rudniku kupil zadnjo haubo iz Ita touringa brez prikice rje.

Slika

2010

15.04.: Ebay, skoraj nov set Style 5 platišč s praktično nerabljenimi gumami. Dve feltni sta leto proizvodnje 05, dve pa 08. Pri setu, ki sem ga imel na avtu mi ni bilo všeč to, da so bila platišča že barvana in to ne ravno profesionalno, zato so bili kraki hrapavi in kolesa je bilo težko očistiti v nulo. Prišel je Jerry in jih zdilal naprej. Nov set je pa čisto druga pesem.

Slika

Slika

30.06.: Servis 270.500 km. Standardno + olje in sito menjalnik.

30.09.: Servis 280.772 km. Nič posebnega

15.12.: Nabavil nove prednje luči (Hella). Ker mi je levo kratko luč prestrelil en kamen in tudi svetile niso več prav spodobno.

Slika

Slika

2011

31.01.: Kabinski ventilator delal samo še na zadnji stopnji. Zamenjava upora rešila problem.

11.02.: Ker že dolgo v avtu ni radia na kasete sem konzolo pri ročici ročne zavore z predalčki za kasete zamenjal za tako samo z enim predalom, ker sem bil vedno navajen tam odlagati mobilnik. Kupil sem novo, ker nisem našel nobene rabljene brez poškodb.

Slika

07.06.: Reciklaža plina v klima napravi.

22.09.: Servis na 293.245 km. Zobati jermen, vodna črpalka, vsi ostali jermeni,…

2012

14.02.: Ebay, BC2 enota, rabljena a kot nova. Moj BC se je namreč začel izgubljati in se proti koncu resetiral vsakič ko si vžgal avto in je bilo treba ponovno nastavljati uro…

17.10.: 300.000 km.

Slika

02.12.: Diagnosticirano puščanje olja na tesnilu glave na desni strani zadaj. Kokalj pravi da ni kritično, enkrat v prihodnosti bo treba snet glavo in tesnilo zamenjat.

Slika

2013

06.05.: Zmenjal sem filter goriva. Prejšnji je bil zamenjan še v Nemčiji in ga je mojster tako močno z objemko pritrdil na avto, da je deformiral plašč. In ta je po parih letih počil in začelo je v garaži smrdeti po bencinu.

17.05.: Zmenjal sem pečko gretja. Stara mi je puščala na tepih, vgradil sem OEM Behr. Tečno delo… ampak sedaj je o.k.

Slika

21.08.: Namesto štrclja ki je ostal od CB antene na strehi (spomin na prejšnjega lastnika) sem kupil telefonsko anteno za e34. To je sedaj fake antena, ampak druge rešitve nisem videl, ker varil in barval strehe zaradi te luknje ne bom.

Slika

19.09.: Servis na 305.381 km. Standardno + olje v difu, zavorno olje, menjava zadnjih vzmeti s takimi za avto s kljuko in vseh podložnih gum. Diagnosticirano puščanje menjalniškega olja, ki se hladi v hladilniku vode. Pušča na priključkih, olje mezi iz plastike…Nissens…

Slika

30.09.: Ebay, kupil original velur tepihe. Sedejo direktno na pritrdilne čepe od gumijastih ki jih dam nazaj, če grem na kako gradbišče kjer še nimajo narejene zunanje ureditve.

Slika

05.10.: Zamenjal oblogo pod motorjem, stara je bila amatersko poflikana. Novo (staro) priskrbel Carpenter iz njegovega pokojnega touringa.

Slika

2014

10.02.: Nov komplet letnih gum.GY Efficient Grip Performance v pravi dimenziji 205/55R15. Odlične so.

Slika

01.01. – 11.06.: Lotil sem se prepotrebne sanacije rje. Avto sem postavil na stojala. Snel kolesa, odstranil odbijače, letvice na bokih, obloge pragov, kolotečne plastike, zadnjo havbo, vlečno kljuko,… Avto ni bil hujše načet, razne cvetke na standardnih mestih.

Slika

Slika

Vsa rjasta mesta sem skrbno saniral in v začetku maja je šel avto k ličarju.

Slika

Tam se je barvalo vse od letvic navzdol in posebej zadnja havba. Toča mojster je še odstranil čisto vse vdrtine na bokih, nastale na parkiriščih. Od ličarja sem avto peljal direktno na Krown zaščito, kjer so ga izdatno zalili z antikorozijskim oljem. Sledilo je profi poliranje in sestava nazaj. Seveda z nekaj novimi čepi, letvicami, tesnili, emblemi,… Avto je dobil še prednji IS lip, zavesice in nove tablice.

Slika

Slika

Rezultat je o.k…

Slika

Slika

Slika

11.09.: Črpalka za gorivo pričela spuščati nenormalne zvoke, zamenjal sem jo preden bi dokončno crknila kje bogu za hrbtom.

2015

Vizuelno je avto sedaj urejen, tehnično pa mu še kaj manjka. Sledi to do list…
Zadnjič spremenil Urko, dne 08 Jan 2015, 22:36, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Urko
 
Prispevkov: 115
Pridružen: 03 Dec 2014, 22:22

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a DulE30 » 02 Jan 2015, 14:30

Lepo urejen kronološki pregled zgodovine v tvojem lastništvu ;) ...imam pa sam zadnje čase podobne težave z kazalčkom temp. kot si jih imel ti, sicer imam na sumu števec,v nasprotnem primeru pa bo treba do Kokalja...
Sicer pa mislim, da se tvojemu karavanu pri nas lahko ob bok postavi le ta na zadnji sliki :) :-bd
Uporabniški avatar
DulE30
 
Prispevkov: 718
Pridružen: 11 Nov 2014, 21:38

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a Urko » 02 Jan 2015, 23:17

Hvala. Arhiv imam urejen in ni bilo težko potegnit ven teh dejstev.

Če sumiš da ti ga serje števec za temp., imam enega novega na polici. Sem ga kupil, ko sem imel sam probleme, samo nisem imel časa vgradit, je Kokalj prej rešil zadevo. Če rabiš za stestirat ga dobiš b.p.

Ja, oba karavančka sta prima, ampak noben ni popoln. Recimo jest bi takoj imel njegov šibedah in športne sedeže, on pa verjetno kaj kar ima moj. :D
Uporabniški avatar
Urko
 
Prispevkov: 115
Pridružen: 03 Dec 2014, 22:22

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a DulE30 » 03 Jan 2015, 10:13

Hvala za ponudbo, sicer ne vem koliko je števec temperature 6aka kompatibilen 4cylindrašu, tako da bom probal pri komu ki ima kosilnico kot jaz in mi je bliže, če pa do prvega srečanja ne rešim, te bom pa morda prijel za besedo :)
Če bi oba imela vse bi blo dolgočasno :p šibedah, pa verjamem da pogrešaš, paše tako vizuelno, kot funkcijsko,no slednje pri tebi rešuje klima, tako da neke sile ti najbrž ni :)
Uporabniški avatar
DulE30
 
Prispevkov: 718
Pridružen: 11 Nov 2014, 21:38

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a Urko » 03 Jan 2015, 13:09

Poglej v ETK. Moj števec je 62 13 1 374 816. In ni treba čakat do srečanja, za par EUR ti ga dostavi poštar. ;)

Qurc je to, da je fotrov bivši e30 318 imel šibedah in ker sem tisti avto ogromno prevozil sem se na šibedah navadil oz. na njegove prednosti in se po moje idealno dopolnjuje s klimo.
Uporabniški avatar
Urko
 
Prispevkov: 115
Pridružen: 03 Dec 2014, 22:22

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a Ježek » 03 Jan 2015, 16:20

Js imam v mojem števec iz 6 cilindraša in od kar sem menjal, se pri ogretem motorju kazalec vstavi malo prej kot bi se moral. Imam pa še star števec doma, ki je pri meni kazal prav in, če rabiš, ti ga posodim, da probaš. Meni se zdaj ne lubi šraufat, ker gre spomladi itak cel avto narazen..

Touring je pa zelo lep, vseh stvari ne more met, ker potem bi bilo že kičasto :D
Zelo malo lastnikov poznam, ki bi svoj tako star avto tako dobro vzdrževali ^:)^
Ježek
 
Prispevkov: 139
Pridružen: 27 Dec 2014, 21:18
Kraj: Velenje

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a DulE30 » 03 Jan 2015, 19:14

Urko bom preveril etk,sicer se nikamor ne mudi, saj bo avto čez zimo spal, če pa ne bo drugače se bova zmenila in mi boš poslal, hvala :)
Ježek če ti ni odveč vrži v avto,ko boš hodil kaj proti Lj, pa bom sprobal, sej mojo tel. še imaš?
Hvala :) ...če ne mi pa magari na zs ali pa v mojo temo piši, da ne smetimo tle Urkotu teme.
Uporabniški avatar
DulE30
 
Prispevkov: 718
Pridružen: 11 Nov 2014, 21:38

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Avti uporabnikov

cron