1991 318i Touring

V tej temi lahko predstavite svoje vozilo ali projekt.

Re: 1991 318i Touring

OdgovorNapisal/-a Matej » 30 Jan 2015, 01:44

P-W napisal/-a:Ampak dejmo tole "klenkanje" zamenjat z ropotom ventilov, tlackalic...
Ker klenkanje kot samo nima veze s tem... Klenkanje v grobem je samovžig goriva, preden je bat v skrajni točki in je za motor skoraj tako huda nepravilnost, kot če bi vanj stresel pesek.

Napaka, ki si jo opisal, se v strojništvu tako imenuje samo zaradi tega, ker se sliši kot klenkanje. Klenkanje je izven strojništva lahko karkoli, kar klenka. Avtomobilizem in mehanika sta jasno tesno povezana s strojništvom, tako da imaš point, ampak v (rahlo bolj laični) praksi je pa nekako vsako klenkajoče ropotanje po motorju imenovano klenkanje, pri m40 so to pač odmikači ipd. Moj pogled. :)
Uporabniški avatar
Matej
 
Prispevkov: 409
Pridružen: 10 Nov 2014, 23:01
Kraj: Giessen

Re: 1991 318i Touring

OdgovorNapisal/-a P-W » 31 Jan 2015, 12:26

Ne, sej priznam... Tut sam sem že večkrat uporabil klenkanje kot ropot ventilov, ampak se vsakič potem grizem v jezik :D expression police.press

Sicer pa važno da se zastopmo!
P-W
 
Prispevkov: 67
Pridružen: 29 Nov 2014, 15:26

Re: 1991 318i Touring

OdgovorNapisal/-a tomaž cosmosblau » 01 Feb 2015, 14:37

Lep karavanček! Iz izkušenj pa ti lahko povem, da m40 nima rad le drugega olja ko začne klenkat oz. se oglašat čudno. Meni je ventil odletel, ker sem samo z oljem poskušal omiliti zvok, posledica je bil preluknjan 3. bat. Če imaš namen avto s tem motorjem imeti še vsaj leto ali dve (sicer sem zasledil nasprotno v temi), bi priporočal menjavo odmične, obnovo ventilov in seveda menjavo jermena. Pač, slabosti teh motorjev, nimaš kaj. Potem imaš lahko vsaj brezskrbno vožnjo do nadaljnjega. Še posebej, če rad sem in tja ali še bolj pogosto stisneš gas do podna :)
tomaž cosmosblau
 
Prispevkov: 84
Pridružen: 29 Jan 2015, 16:05

Re: 1991 318i Touring

OdgovorNapisal/-a kmetek » 01 Feb 2015, 16:33

Velik servis je naredil dolenc46 2 leti nazaj, olje menjujem na 15k km, tako da mislim da bi mogu še neki časa zdržat. Sej sam motor ni spet tako švoh za normalno se vozit, predvsem pogrešam navor do 3k rpm, kot ga je imel M44 v Compactu \:D/ Pa tudi poleti veš da se kdaj malo bolj na hard zapelje in ne škodi imeti kakšnega konjička več. Spomladi pride na vrsto komplet nov izpuh, nov rezervar, končno menjam zadnji most in menjam kar mi je še ostalo od potrošne robe zadaj, vgradim LSD z malo daljšim razmerjem in menjam ležaje na pogonu (dif, kardan, pesta). To mislim da bi mogu do poletja brez problema zrihtat in tako bo avto mehansko kot se zagre, če ne pride kaj vmes. Pol pa dobi še swap, katerega bom dal pomoje narest nekomu, ki ima to v malem prstu. Jaz bi porabil par dni da bi zgruntal in našel ustrezne jermenice in nosilce, med tem, ko nekdo tak ima to vse doma in prešraufa v parih urah. Pa tudi štromar nisem, pa ne bi bil glih 1 mesec brez avta, čeprav so tile M4x swapi dost simpl kar se štroma tiče baje...

Upam da se plani uresničijo in v 2015 naredim čimveč uživaških kilometrov, ker mi riše nasmeh vsakič ko se peljem :x
kmetek
 
Prispevkov: 249
Pridružen: 29 Nov 2014, 15:09

Re: 1991 318i Touring

OdgovorNapisal/-a Urko » 01 Feb 2015, 23:52

Meni se je zdel M40 lepo prožen do 3.500 rpm. Primerljivo z M20B20, od tam naprej pa je le ta šel precej bolje. Ampak to je bil avto z pod 100 kkm in v glavi je bilo še vse o.k...

Ne razumem pa zakaj bi ravno mineralno olje pomagalo proti temu ropotanju? Mineralc je out in glede na tabelo olj za e30 je za mineralno olje 15W40 dovoljena uporaba le do 30 stopinj... Kemija gre naprej in na trgu so polsintetična in sintetična olja ustrezne gradacije, če že mora biti bolj gosto, da pomaga utišati izrabljene komponete v glavi. Edino če je škoda vsakega evra za malo boljše olje, ker so itak motorju šteti dnevi...

Nisem ravno ekspert za M40 ampak zdi se mi, da je pri tem motorju problem tudi v eni cevi za dovod olja, ki se sčasoma zabaše in skoznjo v glavo posledično priteka vse manj olja. Tako da ni dovolj samo zamenjati odmično in ostalo drobovje, treba se je posvetiti tudi preskbi z oljem. Drugače ti motorji ob normalni uporabi in oskrbi morajo zmorejo nekje 300 kkm. In v Nemčiji je bil en mojster, ki je glave predeloval na odmikače z ležajčki, tako kot so to imeli nasledniki M40 generacije motorjev.

16V M4X pa še nisem vozil, spodaj so baje precej leni, v compactu si verjetno imel motor z DISA ventilom, ki v nižjih obratih vodi sesalni zrak po daljši poti, kar pomaga prožnosti, pri višjih pa po krajši, da se motor lepše zavrti.
Uporabniški avatar
Urko
 
Prispevkov: 115
Pridružen: 03 Dec 2014, 22:22

Re: 1991 318i Touring

OdgovorNapisal/-a kmetek » 02 Feb 2015, 11:43

Sploh se ne gre za to, da je skoda vsakega € za olje, konec koncev mi mora tale motor sluzit se vsaj 15-20k km. Samo mi je brezveze dajat super duper olje, ce ni nekega efekta. Za tak, ne ravno hi-end motor, je tudi navadno olje dovolj dobro. Bolj se gre za to, da ce je kaksna preverjena kombinacija olja za tele motorje, da se malo utisa vse skupaj in ga manj pokuri. Drugace pri 240k km ne dela nekih problemov. "Oil squirter" cevko nad odmikaci sem spucal, ampak ni bila pretirano zapacana in tudi zvok se ni spremenil.

V avto bi dal E36 motor, ravno zaradi variabilnega sesalnega kolektorja. Recimo v Cliu je ravno tako 1.8 16V motor, ki ima predimenzionirane kanale in je spodaj katastrofa, do 4200 rpm ne gre nic bolje kot novejsi 1.4 16V. In Compact je kljub 300kg vec, do 4k rpm letel precej bolje, zato sem se zaljubil v ta motor. Sestaki mi ne pasejo, edino S50, samo povlece prevec stvari za sabo za vsak dan ga imet...
kmetek
 
Prispevkov: 249
Pridružen: 29 Nov 2014, 15:09

Re: 1991 318i Touring

OdgovorNapisal/-a tomaž cosmosblau » 02 Feb 2015, 18:05

Jermen zamenjaj, sam sem nekje ujel podatek, da je bila tovarniško znižana doba iz 100 na 60kkm. Baje , da je še bolj ziher, če menjaš na 40 tisoč, še posebej če je mašina glasna...ali pa res čimprej investiraj v kako drugo mašino, sedaj jih še kar ugodno dobiš. Mislim, da sem videl oglas na bmwslo forumu za m42 direktno iz e30 (original) z vso pripadajočo elektroniko za 250 ali nekaj takega... Se mi zdi, da je @Dančo omenil...Kontaktiraj ga, mislim da ti nebi bilo žal.
tomaž cosmosblau
 
Prispevkov: 84
Pridružen: 29 Jan 2015, 16:05

Re: 1991 318i Touring

OdgovorNapisal/-a kmetek » 03 Feb 2015, 19:43

Saj pravim, velik servis (jermen, pumpo, šponar) je naredil dolenc46 ko ga je imel (leto in pol nazaj cca.).
Ko sem ga kupil je bilo noter novo olje in karter. Jaz sem še enkrat menjal olje, svečke, vse 3 mikro jermene, ter spucal "oil squirter line". Mislim da je to to kar bom delal na motorju, edino olje še menjam v kratkem.

Najraje bi vzel M44 (pogojno M42) iz E36 ravno zaradi sesalnega kolektorja in z njim povezanega višjega navora v nižjih obratih. Pa lepo malo zlajšan enomasni vztrajnik ter en lepo ohranjen E30 menjalnik s čim manj kilometri, pa mislim da se bo avto čisto spodobno premikal. Ne vem še edino ali bi dal malo več za preverjeno dober motor, ali pač preventivno naredim velik servis, menjam tesnilo na glavi in jo poravnam, ker so znani po tem da gre tesnilo slej ko prej.
kmetek
 
Prispevkov: 249
Pridružen: 29 Nov 2014, 15:09

Re: 1991 318i Touring

OdgovorNapisal/-a kmetek » 04 Feb 2015, 21:41

Ena zadeva me zanima in sicer, v planu imam malo update-at akustiko v avto. Imam ze nek soliden Alpine radio, sprednje zvocnike bi menjal za kvalitetnejse in dodal visokotonce. Je ze kje predvideno mesto za njih, oz. kam se jih ponavadi spravi da se jih ne vidi in opravljajo svoje delo? Zvocniki so verjetno premera 13cm, koliko so lahko max. globoki?
Zadaj jih trenutno ni, pa bi jih vseeno vgradil, kolikor gledam bi sli noter premera 8cm, ampak ne vem kaj bi jih pritrdil na tisti mrezici? Glede na katalog, deluje kot da so bile drugacne tapete/mrezice, ki so ze imele predviden prostor za pritrditev.
Glede antene pa se razmisljam kako resit, definitivno bo skrita, ker ne mislim delat luknje na strehi.

Hvala
kmetek
 
Prispevkov: 249
Pridružen: 29 Nov 2014, 15:09

Re: 1991 318i Touring

OdgovorNapisal/-a marc » 04 Feb 2015, 22:02

kmetek napisal/-a:Ena zadeva me zanima in sicer, v planu imam malo update-at akustiko v avto. Imam ze nek soliden Alpine radio, sprednje zvocnike bi menjal za kvalitetnejse in dodal visokotonce. Je ze kje predvideno mesto za njih, oz. kam se jih ponavadi spravi da se jih ne vidi in opravljajo svoje delo? Zvocniki so verjetno premera 13cm, koliko so lahko max. globoki?
Zadaj jih trenutno ni, pa bi jih vseeno vgradil, kolikor gledam bi sli noter premera 8cm, ampak ne vem kaj bi jih pritrdil na tisti mrezici? Glede na katalog, deluje kot da so bile drugacne tapete/mrezice, ki so ze imele predviden prostor za pritrditev.
Glede antene pa se razmisljam kako resit, definitivno bo skrita, ker ne mislim delat luknje na strehi.

Hvala


Sem čakal, da bo nekdo začel to temo. :D Original mesto za visokotonec je spredaj za ogledali (v plastičnem trikotniku):
Slika

Sam imam pri sebi Hertzove 13ke in visokotonce (stara HSK serija s kretnicami). Mislim, da je globina od naležne površine zvočnika spredaj do dna dobrih 7cm. Moje 13ke so kar 'debele', ampak je priporočena vgradna debelina zvočnika še za las ustrezala tako, da mislim, da ne boš imel problemov. Poglej specifikacije izbranega zvočnika in bo jasno.

Priporočam predhodno podampiranje lokacije zvočnika z ustreznim stp materialom, in pa če se le da, vezavo na ojačevalec za pravi efekt. Nekega čudeža sicer ni za pričakovati od 13k, ki igrajo v noge, zato so pa visokotonci toliko bolj pomembni. Če niso neke vesoljske oblike se jih da v avto dokaj lepo vkomponirat. Ob uporabi močnejših zvočnikov z več hoda se pojavi še en problem in sicer premalo prostora pod originalno tapeto...to je v tem primeru potrebno nekoliko predelati kot spodaj na sliki.

Podampirana lokacija vgradnje:
2012-09-14 13.12.35.jpg

Moja 13ka:
2012-09-14 11.01.32.jpg

Predelana tapeta:
IMG_5043.JPG

Končni izgled z visokotonci (ignorirajte predpražnik :D ):
2012-06-14 18.54.44.jpg

2012-06-14 18.54.27.jpg


Ni original je pa zelo dober kompromis med kvaliteto zvoka in nevpadljivim izgledom. :) Kar se tiče zadnjih zvočnikov ima karavan res drugačno mišljeno pritrditev. Če ne najdeš original se lahko izdela iz lesa ali poliestra lične škatlice in se jih tam montira. :)
Uporabniški avatar
marc
 
Prispevkov: 1081
Pridružen: 30 Okt 2014, 15:33
Kraj: Ljubljana

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Avti uporabnikov

cron