1987 E30 316 a.k.a. winterwagen

V tej temi lahko predstavite svoje vozilo ali projekt.

1987 E30 316 a.k.a. winterwagen

OdgovorNapisal/-a Hoonigan » 13 Nov 2014, 23:09

Lep pozdrav,

sem nov v svetu E30k in očitno sem zadel timing, da lahko že od začetka izkoriščam ostale forumaše, ki imate s ''kocko'' več izkušenj. :D

Oktobra sem postal lastnik 4-vratne E30 v lapis blau barvi, ki pod havbo skriva M10 z zverinskimi 75 poniji :)) Zaradi pomanjkanja časa nisem na avtu naredil še praktično nič, tako da bom za začetek malo več nakladal, kakšen pameten post pa pride kasneje, ko se bodo dela začela.

(Razen če vas res zanima, ta del mirno izpustite)
The Story

Ob prodaji E38ke sem v račun vzel E34 in se odločil za konkreten projekt. Kmalu po začetku razkopavanja sem ugotovil, da to ni bila najboljša ideja in avto prodal. Potem sem prepotoval Slovenijo (dejansko od Obale preko Dolenjske do Prekmurja) v iskanju primernega avta za projekt, pa nisem našel nič po svojih kriterijih. Šele ko je "zmanjkalo" bolj redkih old school BMWjev za pogledat, sem začel spremljat E30ke. Iskreno, čeprav sem ljubitelj BMWjev, E30 nikoli ni bil visoko na wishlisti oziroma me sploh ni posebej zanimal. Ampak ker sem do zdaj imel same novejše in bistveno težje BMWjeve krave, mi je ideja E30ke postala zelo všeč, in že sem bil na poti v Žiri na ogled. Avto sem pogledal, peljal na testno vožnjo in čeprav sem prvič sploh sedel v ''kocki,'' mi je bilo jasno, da je to to za ta denar. Samo za referenco sem šel isti dan pogledat še enega in dobil potrditev prejšnjega stavka.

Čez vikend je imel lastnik pot v LJ in mi je usput dostavil avto. Ob prepisu je imel moj novi winterwagen 194k km, če so realni ne vem in se ubistvu niti ne sekiram. Moja prva vožnja kot lastnik je bila dolga par 100m, saj sem avto samo preparkiral (nastala prva slika, spodaj), ker dveh naenkrat nekako nisem zmožen vozit. Do moje garaže ga je kasneje odpeljal prijatelj, ker mu svoje novodobne plastike ne dam za vozit. Zakaj to razlagam? Ker imam z avtom od takrat naprej malo nesreče in ga v skoraj mesecu lastništva še nisem imel prilike "propisno" krstit...

Plan je bil najprej avto konkretno oprat in očistit, ker je prej dlje časa stal in je bil konkretno svinjski. Ampak zaradi nedelujoče žarnice in dejstva, da nisem vzel probnih tablic (ne vem več, od kje in zakaj takrat ta ideja), sem si premislil in avto pustil v garaži. Čez par dni sem našel čas, avto zalaufal in zapeljal en krog po garaži, potem pa spet parkiral. Čez nekaj dni sem imel namen kupit tablice in avto prvič peljat več kot 2km, ampak me je v garaži čakalo presenečenje. Ob pritisku na sklopko (pedal do konca) pri vžigu je avto drsel naprej, zato sem dal iz prestave in ga vžgal v leru, potem pa enostavno ni hotel v nobeno prestavo več. Nisem imel niti orodja niti časa, da bi ugotovil vir problema, zato sem avto živčen pustil na svojem mestu. Aja, medtem ko sem skakal (beri: se plazil) okrog avta in ugotavljal, kaj se dogaja, je avto laufal in uspelo mi je sprožiti ventilacijo v garaži, ki je zaznala požar... Že itak živčen (kolerik pač) sem se potem moral pogovarjat še z gospodom varnostnikom. Sumim, da je spustila kakšna od cevk, ker je pod avtom kar lepa lužica, po drugi strani pa lahko, da je to samo voda, saj notranjost smrdi po vlagi, po par km vožnje pa imaš rit v bistvu mokro, ker vlaga puhti iz sedeža. :-l Luža je res pod avtom in ker se mi ga ni dalo na roke premikat naprej in nazaj, nisem niti preveril, za kakšno tekočino gre (lenoba, vem).

Enkrat sem se ustavil na poti mimo garaže in optimistično poskusil, če se je problem rešil sam od sebe, brez uspeha. Nato sem spet našel 10min časa in prišel pogledat dimenzijo gum, ker je treba v lov za zimaki, in naredit spisek del. Med sedenjem v avtu (priprava spiska del) sem še enkrat poskusil dati v prestavo in ugotovil, da se je menjalnik vmes očitno čudežno spoprijateljil s prestavami od 1 do 3, s 4. in 5. pa je bil še vedno skregan. No, par dni nazaj sem končno našel čas in prišel opremljen z dvigalko itd., odločen da rešim problem. Preden sem se lotil, sem še enkrat probal in sedaj gre v vse prestave normalno. :D Seveda bom moral najti vzrok, ampak ker gre za podzemno garažo, kjer ni nobene svetlobe, nobenega priključka za elektriko in milijon mimoidočih opazovalcev, mi paše, da bom lahko avto odpeljal nekam, kjer je okolje bolj delu prijazno. Seveda se mi je vmes spraznil akumulator, ki je bil očitno že bolj na koncu, tako da avto trenutno ne vžge, ampak to ni problem rešit. To bi naredil že danes, pa so mARSOvci napovedali ful dežja in z obzirom na to, da je moja E30 že zdaj vodnjak, nisem hotel tvegat transformacije v podmornico. V glavnem, zdaj imam nekoliko več časa, tako da se bo v prihodnjem tednu začelo dogajati, da bo winterwagen čim prej upravičil svoje ime.

(Nadaljevanje branja tudi za tiste, ki niste fani romanov)
Priprava na zimsko sezono:

- konkretno čiščenje zunaj + znotraj
- podpis pogodbe za sodelovanje s sklopko (cevke, cilinder?)
- izčrpavanje vode (razvlažilec je že v svojem elementu v avtu)
- nakup zimskih gum
- menjava vžigalnih kablov
- nakup in montaža cevi za topel zrak v motornem prostoru
- motivirati zavore za boljše opravljanje dela (trenutno se ne trudijo preveč)
- pregled ostalih komponent
- par malenkosti (žarnica, steklo levega ogledala, mogoče retrovizor, notranja stran voznikove kljuke (za odpiranje vrat), ročaj za odpiranje sovoznikovega predala, zaključek letvice zadnjega odbijača, čepki v sprednjem odbijaču...)

Avto ima nekaj malega rje na podvozju, nič kritičnega, sicer pa je bil pri prejšnjem lastniku delno obnovljen, tako da je na zunaj lep. Pobarvan ni bil vrhunsko, je pa čisto ok, obrobe so bile menjane, notranjost preoblečena v usnje, strop je zelo lep. Imam Blaupunkt radio in v sovoznikovem predalu celo CD wechsler, samo trenutno nič ni priklopljeno. Od opreme imam še zadnji senčni rolo in spojlerček na prtljažniku (mogoče bo kdo od vas vedel, kako se mu reče, pri E30kah sem res laik). Izpuh ni originalen, zvok je glede na konjažo strupen. :ymdevil:

Vmes sem nabavil par stvari, in čeprav sem šel samo po M volan, sem na koncu domov privlekel 2 volana, Styling 5 feltne, prijazni prodajalec pa mi je podaril še 2 gumi za skurit in pokrove platišč a.k.a. radkape, ker je prodal E30 in mu je roba samo delala gužvo. Večino teh stvari prodam, tako da me kontaktirajte, če vas kaj od tega zanima.

Mikajo me recaroti, ker so res hudi sedeži, ampak ker je moj primarni projekt drug avto, se trenutno še držim nazaj. Čez zimo bom užival z winterwagnom, plani za naprej pa bodo zastavljeni po koncu zimske sezone. Ena opcija je sigurno swap, nižanje in učvrstitev podvozja, ampak vse ob svojem času... Mogoče se bom spravil zmontirati tudi števec z obratomerjem, ki sem ga dobil zraven, je pa trenuten števec lep in deluje komplet osvetlitev.

Občutljivejšo publiko opozarjam, da bom avto vozil v snegu, sploh v snegu, verjetno bom skuril vsaj tisti komplet gum, ki sem ga dobil ob zadnjem nakupovalnem izpadu in na splošno bom avto "zlorabljal," bom pa seveda skrbel, da ostane starček vitalen in v dobri kondiciji. :-bd

Zaenkrat imam samo eno normalno sliko, se bom potrudil in naredil kakšno boljšo v bližnji prihodnosti.
photo.jpg
Zadnjič spremenil Hoonigan, dne 15 Nov 2014, 13:30, skupaj popravljeno 2 krat.
Hoonigan, noun: a person who participates in any type of reckless driving, including - but not limited to - drifting, drag racing, and burnouts.
Uporabniški avatar
Hoonigan
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 13 Nov 2014, 10:55

Re: 1987 E30 316 a.k.a. winterwagen

OdgovorNapisal/-a Hoonigan » 14 Nov 2014, 00:06

Pozabil sem še na tole sliko. To je motivacija za delo na avtu, meni osebno najlepša 4-vratna E30...
untitled.png
untitled.png (180.61 KiB) Videno 19451 krat



Pa še link do prodajne teme, prodam feltne, volane, pa še kaj se bo našlo... :)
http://e30.si/viewtopic.php?f=23&t=42
Hoonigan, noun: a person who participates in any type of reckless driving, including - but not limited to - drifting, drag racing, and burnouts.
Uporabniški avatar
Hoonigan
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 13 Nov 2014, 10:55

Re: 1987 E30 316 a.k.a. winterwagen

OdgovorNapisal/-a lancer » 14 Nov 2014, 00:12

Najprej čestitke za novo pridobitev :-bd Drugače kar obsežna in zanimiva predstavitev vozila :D . Glede sklopke ti je verjetno spustil cilinder na menjalniku, če je luža pod avtom od zavornega olja. To pomeni menjava in odzračevanje sistema :)
Uporabniški avatar
lancer
 
Prispevkov: 180
Pridružen: 31 Okt 2014, 22:40

Re: 1987 E30 316 a.k.a. winterwagen

OdgovorNapisal/-a marc » 14 Nov 2014, 00:30

Še z moje strani čestitke za nakup! Me veseli, da nisem edini, ki mu hitro roman leti izpod prstov. :D

Tudi meni e30ke na samem začetku niso bile najbolj pri srcu, vsaj oblikovno. Iskal sem za tiste čase poceni avtomobil na zadnji pogon za katerega se bi ob morebitnih okvarah, poškodbah,...dalo hitro najti poceni nadomestne dele. Seveda je bilo to leta 2006, ko je bil slovenski trg e30k nasičen z vozili in ugodnimi kosi. Danes pa vemo kako je težko dobiti lep odbijač, kaj šele za ugoden denar. Kakorkoli, s časoma ti avto priraste k srcu v vseh aspektih in daje nek čar, ki ga drugje ne dobiš. Boljši avti so bili in bojo, niso pa e30. :D
Kar se tiče tvoje težave je pa lancer v večini že povedal. Preveri na dotik po občutku viskoznost te luže pod avtom. Če je podobna viskoznosti 'bremz' olja, potem je res verjetno spustil cilinder sklopke. Ubistvu najbolje, da kar preveriš nivo tekočine bremz olja. :D

Avto izgleda lep, zanimiva barva. :D Čakamo več slik B-)

p.s. dobra motivacija, čeprav je na sliki faceliftan model (plastični odbijači). E30 daš v podn pa gor lepe feltne na rob pa si naredu svoje :P
Uporabniški avatar
marc
 
Prispevkov: 1082
Pridružen: 30 Okt 2014, 15:33
Kraj: Ljubljana

Re: 1987 E30 316 a.k.a. winterwagen

OdgovorNapisal/-a Matej » 14 Nov 2014, 04:51

Dobrodošel!

Ne sekiraj se zaradi zimske vožnje, vsaj ne bom edini, ki je vsak dan na cesti z e30. Pa e30 tudi ni tako redek primerek, da bi se morali odpovedovati vsakodnevnemu veselju za volanom. :)

Tvoja slika je pa direktno na moji trasi za testiranje avtov oz. snežne radosti (oz. 300m naprej v smeri avta) hehe. :p

Želim ti, da ga čim prej spraviš na cesto in začneš uživat. ;)
Uporabniški avatar
Matej
 
Prispevkov: 409
Pridružen: 10 Nov 2014, 23:01
Kraj: Giessen

Re: 1987 E30 316 a.k.a. winterwagen

OdgovorNapisal/-a Hoonigan » 14 Nov 2014, 10:28

Boysi, hvala za čestitke, dobrodošlico in želje. :)

Hvala tudi za nasvete, bom preveril takoj, ko pridem do avta.
Ena luža pod avtom je od vode, dejansko sem zadnjič začasno spravil par stvari v avto in se je ravno toliko nagnil nazaj, da je skozi odtok začela teči ven voda - ne kapljice, prav curilo je po tleh. Moram še ugotovit, kako je prišla noter. Druga luža je pa še za analizirat. :D

Tale citat si bom zapomnil:
Boljši avti so bili in bojo, niso pa e30.
:))

Deli za E30ke so res vse bolj redki, še vedno pa so đabe proti delom za mojega dailyja, všeč mi je pa tudi "lego sistem," da pašejo v avto deli z drugih modelov. Malo razmišljam o vgradnji servo sistema in diskih zadaj, odločil se bom pa po kakšnem prevoženem km več, ko bom bolj vedel, kaj mi manjka. No, špero bom najbrž kmalu pogrešal, ampak po snegu gre tudi brez lepo počez, za resno preganjanje po ovinkih bi pa itak rabil še kakšnega lipicanca v štalo naselit. Mogoče me pa vse to še čaka v prihodnosti. :p

Lapis blau je tudi meni zanimiva barva, vedno so mi bili všeč temno modri bemfli, zdaj sem končno prišel do njega. :D Ja, zabit v tla in široke feltne na rob, pa bo hudo izgledal. Na motivacijski sliki je sicer res FL model, ampak mi kar pašejo krom odbijači na E30 in na to barvo, tako da (zaenkrat) ostaja PFL izgled.

@Matej, obstaja velika verjetnost, da se bova ob snegu kdaj srečala na testnem poligonu. :D

Sliko se bom potrudil še kakšno narest, samo da ga spravim iz garaže (pretemno za mojo fotografsko opremo a.k.a. telefon in gopro), zaenkrat sem našel še tole iz prodajnega oglasa...
photo-3.png
photo-3.png (518.94 KiB) Videno 19403 krat
Hoonigan, noun: a person who participates in any type of reckless driving, including - but not limited to - drifting, drag racing, and burnouts.
Uporabniški avatar
Hoonigan
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 13 Nov 2014, 10:55

Re: 1987 E30 316 a.k.a. winterwagen

OdgovorNapisal/-a marc » 14 Nov 2014, 14:53

Hehe, tisto se bo že zrihtalo, če je tako velika poplava kot praviš verjetno ne bo problem locirat krivca. Bolj so problematične drobne kapljice. :D
Za servo pa imava z lancerjem komplet za vgradnjo skupaj s samo vgradnjo, če te bo zanimalo (e36 letev z manj obrati, e30 servo pumpa in cevi, posodica in kardanček), ena špera typ 168 za e30 bo pa tudi kmalu na voljo. :-bd
Uporabniški avatar
marc
 
Prispevkov: 1082
Pridružen: 30 Okt 2014, 15:33
Kraj: Ljubljana

Re: 1987 E30 316 a.k.a. winterwagen

OdgovorNapisal/-a DulE30 » 14 Nov 2014, 15:10

Dobrodošlica in čestitke ob novi pridobitvi še z moje strani, kar se tiče zimske vožnje, pa vama z matejem kar malo zavidam, najraje bi imel tud sam, še eno e30 za winterwagen :ymdevil: Čimprej porihtat pa uživat, tiste cilindre na sklopki boš brez težav zrihtal, verjetno je spodnji, ki je pod avtom, preveri pa še tistega na pedalu sklopke, če je kaj masten, strošek je zanemarljiv.
Jaz sem menjal oba sicer aftermarket in me je prišlo cca. 60eur skupaj z zavorno tekočino, odzračiš pa tud na pedal bp...
Ne menjat kroma za plastiko!...lahko pa pobereš tiste križce dol z luči :p ...sicer pa je to to znižat,stršat, pol ti bo pa kockica že pod kožo zlezla in boš nadaljeval :))
Ena krom za motivacijo B-)

img3386.jpg
Uporabniški avatar
DulE30
 
Prispevkov: 718
Pridružen: 11 Nov 2014, 21:38

Re: 1987 E30 316 a.k.a. winterwagen

OdgovorNapisal/-a Hoonigan » 14 Nov 2014, 18:07

marc napisal/-a:Hehe, tisto se bo že zrihtalo, če je tako velika poplava kot praviš verjetno ne bo problem locirat krivca. Bolj so problematične drobne kapljice. :D
Za servo pa imava z lancerjem komplet za vgradnjo skupaj s samo vgradnjo, če te bo zanimalo (e36 letev z manj obrati, e30 servo pumpa in cevi, posodica in kardanček), ena špera typ 168 za e30 bo pa tudi kmalu na voljo. :-bd

Za vodo res ne bi smel bit problem, ja.
Super, servo in špera bosta pomoje prva na vrsti upgrade-ov. Imata tudi kakšno zadnjo premo od E36 compacta oz. druge komponente, da se rešim glasbenih instrumentov za ustavljanje? :D

DulE30 napisal/-a:Dobrodošlica in čestitke ob novi pridobitvi še z moje strani, kar se tiče zimske vožnje, pa vama z matejem kar malo zavidam, najraje bi imel tud sam, še eno e30 za winterwagen :ymdevil: Čimprej porihtat pa uživat, tiste cilindre na sklopki boš brez težav zrihtal, verjetno je spodnji, ki je pod avtom, preveri pa še tistega na pedalu sklopke, če je kaj masten, strošek je zanemarljiv.
Jaz sem menjal oba sicer aftermarket in me je prišlo cca. 60eur skupaj z zavorno tekočino, odzračiš pa tud na pedal bp...
Ne menjat kroma za plastiko!...lahko pa pobereš tiste križce dol z luči :p ...sicer pa je to to znižat,stršat, pol ti bo pa kockica že pod kožo zlezla in boš nadaljeval :))

Hvala. :) Na splošno nisem fan kroma na avtu, imam raje shadow line, črne ledvičke itd., ampak na tole mojo E30ko mi pa res paše in bo ostal krom, kot sem rekel. Razen če si nekoč premislim...
Ja, križci bodo zelo verjetno kmalu leteli dol... Treba prodat kakšne feltne in volane, da bom kmalu montiral servo in špero, takoj za njima so na spisku prizemljitev in recaroti. Če bo projekt šel še naprej, pa zadnja prema od E36 compacta z diski, swap, (zadaj) 9J feltne z robom... Ampak večino € bom metal v drug avto, tako da bo to najbrž šlo bolj počasi...
Hoonigan, noun: a person who participates in any type of reckless driving, including - but not limited to - drifting, drag racing, and burnouts.
Uporabniški avatar
Hoonigan
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 13 Nov 2014, 10:55

Re: 1987 E30 316 a.k.a. winterwagen

OdgovorNapisal/-a marc » 14 Nov 2014, 18:54

Hoonigan napisal/-a:
marc napisal/-a:Hehe, tisto se bo že zrihtalo, če je tako velika poplava kot praviš verjetno ne bo problem locirat krivca. Bolj so problematične drobne kapljice. :D
Za servo pa imava z lancerjem komplet za vgradnjo skupaj s samo vgradnjo, če te bo zanimalo (e36 letev z manj obrati, e30 servo pumpa in cevi, posodica in kardanček), ena špera typ 168 za e30 bo pa tudi kmalu na voljo. :-bd

Za vodo res ne bi smel bit problem, ja.
Super, servo in špera bosta pomoje prva na vrsti upgrade-ov. Imata tudi kakšno zadnjo premo od E36 compacta oz. druge komponente, da se rešim glasbenih instrumentov za ustavljanje? :D


Zadnje preme zaenkrat ni, če se pa kaj pojavi ti pa javim. :D Misliš potem predelati vse skupaj na 5 vijakov?
Uporabniški avatar
marc
 
Prispevkov: 1082
Pridružen: 30 Okt 2014, 15:33
Kraj: Ljubljana

Naslednja

Vrni se na Avti uporabnikov

cron