Razlika med PFL in FL e30

Forum namenjen splošni debati o modelu e30.

Razlika med PFL in FL e30

OdgovorNapisal/-a BMW<3 » 06 Jan 2016, 17:41

Zdravo fantje!

Ker predvidevam, da so tukaj res le pravi poznavalci in oboževalci e30, bi me zanimalo sledeče...

Kakšne vse razlike so med e30 PFL in e30 FL? Neke stvari so seveda jasne takoj, a bi vseeno rad, da je nekako res čim več na enem kupu napisanega. :D


Pa še eno podvprašanje... Opazil sem, da kar nekaj ljudi išče obvezno PFL e30... Kaj je na njimi takega, da jih razlikuje od FL, in so iskane? Boljši swap potencial ali v čem je point? Status starodobnika saj FL v to še ne spada?

Hvala vsem ;)

Super forum ^:)^
BMW<3
 
Prispevkov: 1
Pridružen: 06 Jan 2016, 17:10

Re: Razlika med PFL in FL e30

OdgovorNapisal/-a marc » 06 Jan 2016, 18:39

Dobrodošel na forumu! :D

Tako na hitro, če odgovorim. Razlik je kar nekaj in še do danes s kolegi najdemo kaj novega, tako da bom kaj sigurno izpustil. Najprej je dobro vedeti, da obstaja tudi PPFL različica, ki ima še nekoli več delov v sorodu s predhodnico e21. Obstaja pa tudi zgodnja facelift različicia (druga polovica '87), ki si nekatere dele še deli s pfl.

Karoserijske razlike:
- tanjši krom odbijači spredaj in zadaj pri pfl verziji za razliko od večjih plastičnih. Krom odbijači dodajo mogoče bolj klasičen izgled in znajo biti zaradi tega nekomu bolj privlačni.
- sprednja zunanja in zadnja vezna stena sta drugačni pri pfl. To potegne za sabo tudi drugačen plastični sprednji lip spojler in drugačne zadnje luči. Zadnja vezna pri pfl je dvignjena do te mere, da se kar dosti boljše vidi zadnji lonec in spodnja izboklina v plehu za rezervno kolo.
- pri fl so zaradi drugačne sprednje vezne stene tudi drugačni blatniki in sicer samo spredaj pri mestih stika z vezno steno.
- linija obrobe na zadnjih bokih je okrog 2-3cm višja pri pfl kot pri fl
- pri ppfl ski-bag prehoda še ni bilo, kasnejši pflji so dobili to opcijo
- kljuka za vlečt je pri pfl spredaj že vgrajena, medtem ko se jo pri fl privije naknadno

Zunanje razlike po plastikah, svetlobnih telesih:

- tesnilne gume okrog šip spredaj in zadaj imajo pri pfl verziji kromiran del po sredini gume, medtem ko je pri fl
- luči spredaj in zadaj so drugačne (zadaj so tanjše pri pfl). Sprednje luči pri pfl nimajo leč razen pri cabrioletih in e30 m3, ki so bili delani do '90 (m3 še malo kasneje).
- sprednje meglenke so čisto drugačne pri pflju (seveda zarada drugačne vezne stene)
- okna pri strani imajo po robu zgoraj in spodaj dodatni krom del
- kolotečne plastike so drugačne
- letvice po bokih so na zgornjem delu kromaste pri pfl

V motornem prostoru:
- do '86 je škatla varovalk fiksirana ob 'bučko', oz. zgornjega pritrdilnega mesta amortizerja
- drugačne so plastike za lučmi (to je sicer odvisno tudi od vgrajenega motorja + letnika avta seveda)
- do '86 je razlika tudi v motornih inštalacijah pri recimo 320,325, ni diagnostičnega porta, oz. je nekoliko bolj okrnjen in na drugi lokaciji.
- seveda dosti motorjev ni bilo v pfl nikoli na voljo in obratno, kar povleče za sabo še dodatne razlike
- senzor zunanje temperature (če ga ima) je drugačen pri pfl

Podvozje:
- konektor senzorja hitrosti na diferencialu je drugačne pri pfl kot pri fl (pri fl je potem kasneje isti kot pri e36)

Notranjost:
- Zadnja polica je drugačna pri ppfl. Pri pfl in fl mislim da je ista.
- določene barve sedežev so bile ponujene samo v določenih letih in za določene motorizacije
- digitalna ura mislim, da je bila bolj v domeni pfl poleg analogne in bcja s 13imi tipkami. bc1 oz. razširjen prikazovalnik temperature s 6 tipkami se je pojavil pri fejsliftih.
- ročka menjalnika je drugačna pri pfl. Pri nekaterih zgodnjih fl serijah se je znala še pojaviti (verjetno poraba stare zaloge).
- notranje tapete imajo pri pfl zgoraj krom del (spredaj in zadaj)
- tapecirunga je drugačna pri pfl
- pri ppfl tudi najmočnejši šestaki niso imeli zadaj akumulator kot je bilo to možno pri kasnejših serijah.

Tako na hitro. Bom še kaj dodal če se spomnim, kaka slikca bi tudi verjetno prav prišla.

Motorni prostor je na grobo pri vseh e30kah enak, tako da odločitev za pfl je pomoje zgolj zaradi bolj klasičnega videza oz. osebne preference. :) Dober argument je res mogoče tudi status starodobnika, ki je ta trenutek pri nas 30 let (sepravi mora biti e30 vsaj največ letnik '86)
Uporabniški avatar
marc
 
Prispevkov: 967
Pridružen: 30 Okt 2014, 15:33
Kraj: Ljubljana

Re: Razlika med PFL in FL e30

OdgovorNapisal/-a KockaE30 » 07 Jan 2016, 07:05

Kar se tiče pomembnih razlik, je marc povedal vse, vključno s še kako zanimivo zraven. To od zadnje police namreč še nisem vedel. :)

Še par zanimivih razlik, ki sem jih jaz opazil.

1. PPFL zadnje luči imajo na hrbtni strani pozicijske žarnice prosojno plastiko, da osvetli prtljažni prostor če so luči prižgane. Na PFL E30kah še nisem videl tega, niti ne na FL.

2. M10 PPFL ima na menjalniku veliko plato za nosilec vzvodovja, PFL ima bolj preprost nosilec.

3. Števci so se na začetku leta 86 spremenili iz t.i. zgodnjega tipa na poznejši tip. Ta sprememba je zanimiva, ker nima povezave s kakršnimkoli faceliftom. Zgodnji tip ima codierstecker v obliki palčke, ki je od zadaj porinjena v uro/obratomer, poznejši tip pa ima codierstecker na sprednji strani na desni. Razlika, ne da bi vzel števce ven, se vidi po tem, da ima zgodnja oblika 3 rdeče ledice za servisni interval, poznejša pa samo 1. Šibkejše različice imajo tudi števec za hitrost samo do 220 pri zgodjni varianti, pri poznejši mislim da imajo tudi 1.6 fergiji do 240. Razlika je tudi v baterijah in par drugih detajlih, so pa konektorji isti, jaz sem osebno zamenjal komplet zgodnje števce s komplet poznejšimi zaradi vgradnje obratomera in delajo.

4. PPFL fergiji so lahko za doplačilo dobili obratomer brez ekonometra, ki je bil podoben obratomerom na E21. Imel je zeleno črto od 1500 RPM ki se je postopoma tanjšala do 5000 RPM in normalno rdeče polje od 6000 do 6500 RPM.

5. Za PPFL 316ke je bila 5. prestava dodatna oprema.

6. Prav tako desno ogledalo. (Za ogledalo nisem prepričan, če niso tudi PFL imele to za doplačilo. FL sigurno ni imela. :) )

7. PPFL prednja vezna stena je drugačna kot pri PFL. PPFL ima bolj "shark-nose" obliko, kar je posebej razvidno iz lipa, ki je zelo ukrivljen nazaj v primerjavi z PFL lipom. Tudi meglenke so drugačne, imajo pa PPFL vezne stene dvojne reže za zrak, ne glede na to ali je imel avto klimo ali ne.

8. PPFL ledvičke niso pretočne (reže so zablendirane). Take ledvičke so tudi uporabljene v PFL in FL z zimskim paketom, vendar ne vem če so čisto enake kar se tiče pritrditve.

9. "Ta prava" (nemška 1.8 90 HP varianta) 316 PPFL je imela drugačen fergazer kot PFL 316. PFL 316 je imela kao-elektronsko samonastavljivi Pierburg 2BE, PPFL pa isti fergazer kot E21 316, 2B4. Naša "yugo" 316 ima 1B2 v vseh variantah. Te elektronsko nastavljivi so menda bili polomija in jih vsi menjajo z downdraft Webri. :)

10. Za tole nisem siguren, ampak mislm da so vsi PPFL M10 motorji imeli mehansko blokado, tudi 318i, ki v PFL varianti tega nima. Pri mehanski blokadi ima rotor na majhni vzmeti utež in ko jo centrifugalna sila obratov zadosti potegne ven naredi kratki stik in vzame iskro. Uporabno za streljanje plamenov (ali razstreljevanje zadnjih loncev..)

11. Diagnostični port je drugačen med PFL in FL. Obstajal sicer posebno "orodje" za resetiranje intervala, sicer je za ta namen uporabljena navadna žička. :)

Kar se tiče swapov, če začneš z FL 316i ali 318i je iS swap lažji kot pri PFL. Je pa verjetno res bolj osebna preferenca kar se tiče tega kaj nekateri iščejo. Nekaterim je krom na E30 odvečen, drugi prisegajo da E30 brez kroma ni prava E30, tretji da če ni touring nič ne velja. Vsakomur svoje. :)
"A ga mal zaliva?"
"Vejžde ga, če je pa fergi."
Uporabniški avatar
KockaE30
 
Prispevkov: 158
Pridružen: 17 Maj 2015, 19:08


Vrni se na Splošna debata

cron