Fergazerjem je vseeno kam jih daš. Ni važno a je osnova iz 2002, E21, E30...
Osnovna razlika je samo to, da so, mislim da leta 80, M10 motorji zamenjali smer v katero se vrti fertajler. Samo na to moraš bit pozoren. To vpliva na nakup fertajlerja in odmične.
Torej: Začeti je najbolje z 2.0 ali pa vsaj 1.8 motorjem. 1.6 in 1.8 si delita hod, 1.8 in 2.0 si delita vrtino cilindra. Price/performance je verjetno najbolje začeti z 1.8 osnovo, saj so 2.0 glavne gredi ratale precej drage, pa še željeno kompresijo ulovit je težko, saj imaš več različnih glav, in niso vsi bati kompatibilni z vsemi glavami. Tu moraš malo raziskat, na pamet ne vem vsega, odvisno je s katero glavo začneš. Glava bo pogojevala, kakšne bate boš uporabil. Je seveda opcija custom kovanih batov, kjer lahko poljubno izbiraš vrtino, kompresijo, ter za kater tip glave so. Nazadnje, ko sem pogledal cene, so bili okoli 600$.
Kar se glav tiče, najbolj dostopna glava, ki je bolj pretočna od M10B16 glave, je od E30 318i ali pa od E21 318 motorja. Tam imaš dovolj potenciala v kanalih za portanje, ventili so že večji... Dobra osnova v vseh pogledih.
Preden razlagam naprej, moram še enkrat poudarit. Vse tuning komponente morajo delovat druga z drugo, če hočeš maksimalen izkoristek. Kaj to pomeni? To pomeni, v čisto "domačem" izrazu: Če imaš odmično, ki ima uporaben powerband med 4000 in 7000 obratov in bi na tak motor dal fergazer od M10B16, ki ima uporabno območje med štantgasom in 4000rpm.... Končni rezultat ne bo motor, ki bo imel prednosti obeh, ampak le slabosti obeh. Do 4000 se bo motor matral, ker odmična ni narejena za tako nizke obrate, nad 4000 ga bo pa fergazer davil.
Torej, ko sestavljaš tak motor, moraš imet že vnaprej precej dobro začrtano idejo približno kakšno krivuljo moči in navora bi rad, ter razumet posledice. Pri atmosferskih motorjih dobiš več moči ali z večjo kubaturo, ali pa z boljšim dihanjem motorja v večjih obratih. Vsi "naviti" atmosferski motorji bodo imeli krivuljo bolj "tečno" za vsakdanjo vožnjo. Štantgas bo nemiren, poraba bo precej večja, ker bo motor v nižjih obratih dosti manj učinkovit, v nizkih obratih bo motor len. Serijsko so te motorji narejeni za miren štantgas ter širok powerband, ampak v visokih obratih pa motor ne more dihat. Na teh motorjih, s fiksno odmično gredjo, fergazerjem, se ne da obdržat manir lepega štantgasa ter navora v nizkih obratih, skupaj z dobrim dihanjem v visokih obratih. To je razlog za razne "variable valve timing" sisteme na modernih motorjih. Pri našem M10 se moramo pa pač odločit, kje hočemo največji izkoristek.
Torej, začni z izbiro odmične gredi. Preglej kataloge, forume, itd, o tem, katera udmična ti ustreza. Tukaj ti jaz ne morem predlagat nič točnega, ker je vse odvisno od tega, kaj bi ti rad in kakšen imaš budget. Skoraj povsod napišejo med specifikacijam odmične njen približen uporaben powerband in druga priporočila. Tukaj se moraš zavedat, da če boš redno vrtel motor precej čez 7000 obratov s hujšo odmično, so ojačani rocker armi obvezni, dvojni fedrčki ventilov pa priporočljivi. To bo dodalo nekaj €€€ k stroškom.
Ko boš to izbral, moraš predelat še ostale stvari, da bodo to lahko izkoristile, tako kot sem rekel prej. Če vztrajaš na dvojnih fergijih, ti predlagam schrick 292 odmično, tam bodo vsaj že prišli do izraza. (Za 304 schricka rabiš že 45ke, ti so pa dosti dražji kot 40ke.) Kaj boš pa naredil z ostalimi komponenti je pa od tebe odvisno. To moraš raziskat sam, ker tu ni nekega direktnega odgovora. Vse je odvisno od tega, kaj posameznik hoče od motorja.