Z akustiko v e30 imamo s kolegi že večletne izkušnje.
Žal, glede na obliko kabine in lokacijo originalnih zvočnikov, izkoristek ne bo nikoli optimalen, ampak se da z določenimi ukrepi izboljšat situacijo.
Vkolikor imaš e30, mlajšo od leta 1985, imaš v originalu že oslabljen sredinski pleh na zadnji požarni steni, ki je namenjen ski bag luknji. Z gumijastim kladivom ga hitro lahko zbiješ ven. S tem pridobiš kar nekaj na prepustnosti zvoka, tudi če ne posegaš v samo zadnjo klop. Naslednji korak je seveda menjava zadnja klopi s tisto z naslonom.
Pomembna je tudi izdelava škatle za nizkotonec in seveda njegova pozicija. V praksi se je izkazala kompresijska škatla za najboljšo v takih primerih. Basreflex škatla pa potrebuje obvezno ski- bag luknjo, da lahko zvočnik razvije do voznika taprav bass, v nasprotnem bodo več slišali ljudje zunaj.
Potrebno bo nekaj probavanja.
V svoji srebrni e30 sem imel 2x100wattne 13ke spredaj pri nogah (nekateri vržejo 16ke v tapete, saj edino tam pridejo lahko lepo do izraza....žal je vizualno za nikamor). Svilene visokotonce imam spredaj na mestu, kjer bi drugače bili originalni. Vse od Hertza. Kretnice se nahajajo na podlogi nad nogami, zvočniški kabli pa grejo od kretnic po tunelu menjalnika vse do zadka, kjer je bil lociran 4 kanalni ojačevalec. Akumulator sem sicer moral tudi izboljšati in prestaviti nazaj, da je bil čim bližje ojačevalcem (manjše izgube). Nizkotonca je napajal monoblok ojačevalec 1x2000w rms na 1 ohm. Woofer je bil ground zero gzuw 12sq, sicer bolj namenjen kompresijski škatli. V mojem primeru je bila škatla kombinirana. Iskreno je bilo tam še kar nekaj prostora za nadgradnjo. Trenutno tega nimam v avtu je pa želja nekoč spraviti zadevo spet v pogon.
Na zadnji polici imam originalne zvočnike, ki dosti efekta na celoten zvok nimajo. Je bolj pomembno, da imaš sprednjo zvočno sliko močno in čisto, zadaj pa dober nizkotonec. Vkolikor se ne izide z nizkotoncem so mogoče res boljša opcija dobri 3-sistemski zvočniki zadaj.