Na internetu je številka, pokličeš, javil se bo g. Grom (predsednik svamza) ali njegova hčerka, ki je zelo prijazna. Ti ji razložiš kakšen problem imaš in ti ona iz prve roke pove kaj lahko in kaj ne. Ne razumem zakaj je tako težko poklicat in takoj dobiš odgovor, ki mu lahko verjameš. Po forumih vsak pravi drugače..
Za nekoga, ki bi rad to zrihtal prvič, je najenostavneje, če pokliče na SVAMZ, se zmeni za uro in zapelje tja. Vse zrihtaš na enem mestu, certifikat in člansko kartico pa dobiš takoj v roke. (Vsaj v mojem primeru par let nazaj je bilo tako)
Veze ti glede starostne meje vozila ne bodo pomagale. Ko je bila meja še 25 let so včasih malo pogledali čes prste, zdaj pa kolikor vem je meja 30 let in pika. Mogoče še velja izjema za serije pod 8000 primerkov..
Za mlajša vozila obstaja po novem status youngtimerja, ki nudi zelo podobne ugodnosti (popuste) kot status oldija, pridobijo ga lahko vozila starejša od 20 let, če so bol redka/ zanimiva/ z veliko prostornino motorja itd. Skratka ne zarjavela golf 3 z 1.4 motorjem ali bmw e36 316..
Pridobitev certifikata pa stane 300€, ne 60€ kot za oldija.
Meni na zavarovalnici še nikoli ni rekla, da moram pokazat, če je oldi vpisan tudi v prometni, niti ni spraševala, če imam še en normalno registriran avto. Včasih je bil to pogoj pri vseh zavarovalnicah razen pri triglavu, zdaj baje nikjer ne komplicirajo, če imaš samo oldija. Meni so priznali popust tudi na AO+, za kasko pa ni varjante. Ti pa teče bonifikacija, ampak jo lahko prestavljaš samo med oldtimerji
Homologiral oz. vpisal v prometno js nisem še nobenega, ker ne maram tistih stricev, ki stikajo po avtu in pametujejo. Kar pa sem si lastil avtov s statusom starodobnika (vpisom v prometni) pa tudi še nisem mel nikjer problema.
Smo pa v Sloveniji, državi, kjer se zakoni iz kraja v kraj MALO razlikujejo, zato imajo ljudje različne izkušnje s homologacijami in zavarovanji