E30 značilna mesta rje

'Naredi sam' forum namenjen vsem vodičem in člankom, ki lahko pridejo kdaj v pomoč pri raznih e30 projektih.

E30 značilna mesta rje

OdgovorNapisal/-a marc » 09 Nov 2014, 22:45

Naštel bom samo nekaj glavnih tipičnih lokacij, kjer rja rada napade. Predvsem velja za nekarambolirane avte vožene v vseh vremenskih razmerah.

Dno spredaj pri straneh v kotu:
Zelo značilna točka. Nahaja se v sprednjem delu tal, namenjenem dvigovanju avta.
1.jpg

2.jpg
2.jpg (62.87 KiB) Videno 13330 krat

3.jpg
3.jpg (64.91 KiB) Videno 13330 krat

Vzrok: Z večletno uporabo te točke za dvig, uničimo originalno tesnilno maso kar privede do udora vlage, soli in posledično začetka korozije.
Rešitev: Zamenjava načetega pleha z novim. Reprodukcija prvotnega kvadratka za dvig je smiselna v primeru 100% ohranjanja originalnosti, funkcionalno gledano pa uporabe tega dela tal v ta namen ne svetujem.


Prednji del sprednjega koloteka:
4.jpg

5.jpg

Vzrok: zadrževanje vlage v kotu koloteka za sprednjimi lučmi in od kamnov spikana zaščita na notranji strani koloteka po robu.
Rešitev: Pobrusit do kolega pleha in primerno zaščitit, vkolikor je pleh preveč preglodan se ga odreže in zamenja z novim.


Sprednji blatniki:
Ponavadi začnejo gniti v spodnjem delu, kjer se jih privijači na pragove avtomobila. Lahko rjavi tudi po robovih.
6.jpg
6.jpg (47.81 KiB) Videno 13330 krat

Vzrok: Nabiranje vlage na notranjem delu ali zluščenje površine na zunanjem delu, ki je izpostavljena kamenčkom,...V primerih, kjer so na avto montirani še zunanji plastični pragovi je lahko stopnja korozije toliko hujša.
Rešitev: V primerih ko bi bilo potrebno slab del pleha zamenjati je bolj smotrna zamenjava blatnika. Pri površinski rji se področje primerno sanira.


Sprednji notranji blatnik/krak:
7.jpg

Velikokrat začne rjaveti za pritrdilnimi mesti kolotečne plastike. Pa tudi v samem kraku znotraj pri lučeh. Začetek korozije je tam viden že, če pogledamo v motornem prostoru skozi stranske luknje kraka.
Vzrok: Nabiranje in zastajanje vlage/soli pod naležnimi površinami plastike, nabiranje in zastajanje vlage v kraku.
Rešitev: V večini primerov gre tu za površinsko rjo tako se jo ustrezno sanira.


Notranji spoj pri sprednjem koloteku:
Gre za spoj med požarno steno in krakom na zunanji strani.
8.jpg

9.jpg

Vzrok: vdor vode v motornem prostoru pod varovalkami (slabo tesnenje blatnik-krak-motorni pokrov), spada med ene izmed krivcov vdora vode v kabino.
Rešitev: brušenje spoja z zunanje strani, težek dostop z notranje strani. Problematična popolna sanacija z motorjem v avtu.


Spoj pod varovalkami:
Pogost krivec za vdor vode pri vozniku. Rja se hitro razširi zaradi izolacije, ki jo jaz poimenujem kar 'lovilec vlage'. Ta namreč korozijo še dodatno pospeši.
10.jpg

Vzrok: vzrok se navezuje na na prej opisano rjavenje notranjega spoja pri koloteku. Krivec je torej vdor vode v motorni prostor v mirujočem stanju (negaražiran avto, zastajanje vlage).
Rešitev: Zelo nedostopna lokacija, za popolno sanacijo potrebna odstranitev izolacije, motorja, električne napeljave,...


Pladen za akumulator:
Rjavi pri spoju z požarno steno in pri spoju s krakom. Dostikrat je krivec za vdor vode v kabino.
11.JPG

Vzrok: Problem tukaj je tako kot pri spoju pod varovalkami vdor vode v motorni prostor, kjer zastaja. Stopnja rjavenja je toliko večja pri modelih, ki imajo spredaj vgrajen akumulator (puščanje kisline, dodatno nabiranje vlage,...)
Rešitev: Brušenje rje vkolikor ni prepozno. V slednjem primeru se pleh menja. Sanacija je nekoliko težavna a manj kot na drugi strani.


Mesto pod vetrobranskim steklom:
Spodaj pri steklu pri straneh je območje, ki ga velikokrat načne rja.
12.jpg

Vzrok: ne vem :D
Rešitev: Če je površinska rja, ustrezna sanacija, v nasprotnem primeru se ranjen del odreže in zamenja.


Spoji na pragovih:
13.jpg

Vzrok: Po 30ih letih naredijo kamenčki svoje in v veliko primerih začne prag rjaveti prav na spoju. Pri avtih z originalnimi plastičnimi pragovi lahko zadaj zastaja tudi blato z vodo ipd. kar predstavlja dodatno nevarnost.
Rešitev: brušenje spoja, idealno bi bilo cinjenje, ali pa uporaba kakšnega dobrega preparata za nevtralizacijo. Eden večjih 'povratnikov' rjavenja :D


Zadnje obrobe: Ena izmed najbolj pogostih lokacij.
14.JPG

Vzrok: Kamenčki z leti zaščitni lak roba obrobe načnejo, prav tako s starostjo poči tesnilna masa med zunanjo in notranjo obrobo kar omogoči vstop in nabiranje vlage, soli,..
Rešitev: Vkolikor je načeta notranja obroba je potrebna menjava obeh. Če je rja samo površinska na zunanji strani obrobe se jo zbrusi in ustrezno zaščiti.


Zadnji notranji koloteki:
Na obeh straneh blizu praga se na spodnjih robovih velikokrat prične korozija (spredaj pri pragu in zadaj pri začetku zadnje vezne, notranjih 'žepov'. Pogosto rjavijo tudi zgornja vpetja vzmeti, vpetja amortizerjev in na desni strani zaradi odduška bencinskih hlapov del po katerem so cevke speljane na zunanji strani. Na desni strani je ranljiva tudi najvišja zgornja točka notranjega koloteka.
Vzrok: Pokanje tovarniške izolacije, zaradi kamenčkov, verjetno je bila tudi nekoliko slabša po robovih, zaradi obremenitev so pa tudi bolj izpostavljena vpetja podvozja.
Rešitev: brušenje in menjava pleha z novim, dostopnost je dobra.


Zadnji notranji žepi v prtljažniku:
15.jpg
15.jpg (78.34 KiB) Videno 13330 krat

Povezano je z rjavenjem notranjih kolotekov. Na desni strani je še toliko bolj očitno.
Vzrok: glej 'zadnji notranji koloteki'. Ko spoj obrobe poči, se lahko pri vožnji začne v žepih nabirati voda, to rjavenje seveda še dodatno pospeši. V nekaj primerih lahko puščata tudi stranska jaška za izenačevanje pritiska. Pri avtih, ki imajo zadaj akumulator je možno rjavenje v primeru uhajanja kisline.
Rešitev: glej nazaj.


Zadnja vezna stena:
16.jpg

Lokacija pod vlečno kljuko (pri facelift avtomobilih).
Vzrok: šibka točka, kateri se hitro pozna zastajanje vode.
Rešitev: v primeru, da ujamemo rjo še na začetku, samo brušenje. Drugače menjava pleha. Zaradi pregiba zna biti malo več dela (če je rja prišla do te stopnje), v nasprotnem primeru dokaj enostavna sanacija.


Mesto za zadnjo tablico:
Rjaveti ponavadi začne okrog lukenj za čepe.
17.jpg

Vzrok: zastajanje vlage in umazanije zadaj.
Rešitev: brušenje in zaščita.


Spoji zadnje vezne stene:
Vzrok: dotrajni spoji + zastajanje vlage
Rešitev: brušenje in zaščita.


ZA AVTE S STREŠNIM OKNOM:

Kaseta za strešno okno:
18.jpg
18.jpg (103.65 KiB) Videno 13330 krat

Zelo pogosta lokacija rjavenja, največkrat pri vpetjih na mehanizem na notranji strani.
Vzrok: zastajanje vode, zamašitev odtokov.
Rešitev: Vkolikor je samo površinska in v majnših količinah potem sanacija, v nasprotnem primeru je najbolje menjati kaseto.


Rjavenje strehe oz. vložka za kaseto:
19.jpg

Podobno kot pri strešnem oknu samo da je menjava vložka zelo zahtevna in trajajoča.
Uporabniški avatar
marc
 
Prispevkov: 1082
Pridružen: 30 Okt 2014, 15:33
Kraj: Ljubljana

Re: E30 značilna mesta rje

OdgovorNapisal/-a bozzicek » 20 Nov 2014, 22:56

Odlično vodič, škoda ker je nastala stran malo pozno, tako sem vse šibke točke spoznal šele pri obnovi/razdiranju avta...
Uporabniški avatar
bozzicek
 
Prispevkov: 220
Pridružen: 20 Nov 2014, 22:18

Re: E30 značilna mesta rje

OdgovorNapisal/-a marc » 20 Nov 2014, 23:10

Hvala, se nas je že dosti opeklo nažalost. Bo pa mogoče vpomoč bodočim restavratorjem/kupcom. :D Je drugače še nekaj točk, ki jih nisem navedel. Se bo s časoma še dopolnilo. :)
Uporabniški avatar
marc
 
Prispevkov: 1082
Pridružen: 30 Okt 2014, 15:33
Kraj: Ljubljana

Re: E30 značilna mesta rje

OdgovorNapisal/-a tomaž cosmosblau » 01 Avg 2015, 10:57

marc napisal/-a:Pladen za akumulator:
Rjavi pri spoju z požarno steno in pri spoju s krakom. Dostikrat je krivec za vdor vode v kabino.
11.JPG

Vzrok: Problem tukaj je tako kot pri spoju pod varovalkami vdor vode v motorni prostor, kjer zastaja. Stopnja rjavenja je toliko večja pri modelih, ki imajo spredaj vgrajen akumulator (puščanje kisline, dodatno nabiranje vlage,...)
Rešitev: Brušenje rje vkolikor ni prepozno. V slednjem primeru se pleh menja. Sanacija je nekoliko težavna a manj kot na drugi strani.




Hello, sam bom moral rešit omenjeno mesto rjavenja, pa me zanima, če obstaja rešitev brez odstranitve motorja. Imam že kar fino načet pladenj, morda bo potrebno celo odstranit in novega našvasat...Rad bi odstranil (ali vsaj toliko zamaknil) izolacijo in napeljavo, da me ne ovira pri delu in da česa ne poškodujem slučajno. Je kak DIY vodič v tej smeri? Brskam, pa ne najdem...

LP
tomaž cosmosblau
 
Prispevkov: 84
Pridružen: 29 Jan 2015, 16:05

Re: E30 značilna mesta rje

OdgovorNapisal/-a marc » 02 Avg 2015, 11:12

Napeljavo boš lahko odstranil (plus kabli, kabli do motornega računalnika) brez večjih težav. Izklopiš motorni računalnik v sovoznikovem predalu in kabel s konektorjem skupaj z gumo, ki obdaja požarno steno, potisneš ven. Ker akumulatorja nimaš zadaj se vsi plus kabli končajo spredaj in jih ni problem odmaknit.
Izolacija je pritrjena s plastičnimi čepki s pini in je prav tako ni problem odstranit. :)

Vkolikor boš moral menjat pladenj, bo potrebno povrtat točkovne zvare okrog pladnja. Primer menjave celega pladnja:

V posnetku je sicer angleški avto, ki imajo šibko točko, poleg nam znanega, še spodnji del požarne stene, kjer se pritrdi volanski drog. :D
Uporabniški avatar
marc
 
Prispevkov: 1082
Pridružen: 30 Okt 2014, 15:33
Kraj: Ljubljana

Re: E30 značilna mesta rje

OdgovorNapisal/-a tomaž cosmosblau » 04 Avg 2015, 13:10

Marc, muchos gracias! Se bom potrudil po najboljših močeh. Če pa mi kaj ne bo jasno se pa slišiva. Lp
tomaž cosmosblau
 
Prispevkov: 84
Pridružen: 29 Jan 2015, 16:05

Re: E30 značilna mesta rje

OdgovorNapisal/-a nicjasno » 03 Jul 2016, 12:12

Pozabil si se rjo pod pokrovckom cevi za odzracevanje posode za gorivo. Tisti pokrovcek, ter vse kar je spodaj in pa seveda cevka, ki nato vodi do posode za gorivo, zelo rado rjavi.

Slika
Potek obnove mojega e30 touringa: https://db.tt/hbFq2YSh
Tekoca poraba goriva: https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/687230.html
Uporabniški avatar
nicjasno
 
Prispevkov: 160
Pridružen: 21 Jun 2015, 21:27
Kraj: Maribor


Vrni se na E30 DIY in članki

cron