197x BMW E12 520

Forum namenjen vsem lastnikom ostalih klasičnih BMWjov starejših od 25let. (2002,e21,e9,e12,e23,e24,e28,...)

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorNapisal/-a P-W » 21 Feb 2015, 20:25

Moram rečt, da me tale avto vsakič posebej navdušuje...

Glede zavor, sem zgleda zopet jaz širil krivo vero, ker sem diagnosticiral da so dvobatne, brez da bi pogledal na zunanjo stran diska... Etk razjasni, da gre res za 4-batne čeljusti, kot je rekel Wolf.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E12/Europe/520i-M20/oct1976/browse/brakes/

Kar je najbolj zanimivo, so dvojne lajtunge, ki so tako potegnjene prav do zavornega cilindra.

Kar se tiče klime pa... Gledam, kje je spuščala hladilna tekočina, kot omenjeno v predhodnjih postih. Gledam kiler.. Opa.. Spredaj še en kiler... Opa... Cevi vodijo v kompresor in se nadaljujejo v kabino... Kaj je pod armaturo bi bilo treba raziskati, ker na sami armaturni plošči ni posebej gumba za klimo...
P-W
 
Prispevkov: 67
Pridružen: 29 Nov 2014, 15:26

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorNapisal/-a FR Wolf » 21 Feb 2015, 20:49

Fleko napisal/-a:
FR Wolf napisal/-a:Tole si 4-batne ;)

Še huje :D
Sepravi so iste kot za 2002 alpino in podobno ali so samo za 12ko?

Ne bi nikoli pomislil, da ima navadna 520 4 batne čeljusti. Novejše sedmice imajo komaj dvobatne.

Volkec imaš slučajno kakšno informacijo zakaj je bmw potem začel šparat na bremzah?

Edino škoda, da so gus...


4-batne so uporabljali za močnejše motorje, recimo pri 2002 je to bil model ti(dvojni vplinjači), tii(prvi meghanski einšpric) in turbo(mehanski einšpric z turbotom).
Zakaj točno so nehali uporabljati 4 batne je zgolj ugibanje, da je proizvodnja predraga in avti z 2 batnimi zadovoljivo ustavljajo glede na zahteve tüv.
So pa bile razlike v debelinah diska. Med posameznimi je bila razlika v vmesnih distančnikih, ki ločijo levo in desno polovico cilindra.
Alpina je ponavadi uporabljala že znano tehniko od BMWja in tako vgrajevala te komponente.
Ko boš bremzal se pripni z varnostnim pasom(če že med vožnjo nisi), da ne končaš na koncu zaviranja na volanu ;)
Malo za šalo malo zares :)

Meni zgleda ta čeljust enaka moji, kar dokazuje tudi ETK, ki predpisuje 4 batne čeljusti in sicer dvoje različne. Ene so skupne 2002, e9... druge pa e28.
Slika
Slika
Alpinas were always posh hot rods!
Uporabniški avatar
FR Wolf
 
Prispevkov: 151
Pridružen: 29 Nov 2014, 23:54

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorNapisal/-a P-W » 21 Feb 2015, 21:08

FR Wolf napisal/-a:Ko boš bremzal se pripni z varnostnim pasom(če že med vožnjo nisi), da ne končaš na koncu zaviranja na volanu ;)
Malo za šalo malo zares :)


Sem danes nehote testiral zavorno moč, ko sva prestavlala avtomobile in se je Hoonigan (daily) vozil za mano(e12), pa sem dokaj pozno ugotovil da če grem že jaz v rdečo, on sigurno ne bo pišel skozi...
Iz nekih 60-70kmh na nulo v popolnoma zgledni distanci, glede na letnik avta. :D
P-W
 
Prispevkov: 67
Pridružen: 29 Nov 2014, 15:26

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorNapisal/-a Fleko » 21 Feb 2015, 23:44

FR Wolf napisal/-a:
Fleko napisal/-a:Meni zgleda ta čeljust enaka moji, kar dokazuje tudi ETK, ki predpisuje 4 batne čeljusti in sicer dvoje različne. Ene so skupne 2002, e9... druge pa e28.

E28 je imela 4 batne čeljusti samo M5. Katera ima tudi disk veliko večji (mislim da 300x30).
Tako, da pomoje so res 2002, e3, e9 in e12 imele enake.
Kako pa ima rešeno čeljust doziranje olja na drugo polovico? Preko distančnika? Ker koliko vidim ima dve lajtngi, vsaka na svoj batek.
Škoda da so nehal vgrajevat bolj ''pogosto'' več batne čeljusti.
Če gledamo Italjane imajo na je****u smrdliucu brembo 4 batne čeljusti.
Uporabniški avatar
Fleko
 
Prispevkov: 92
Pridružen: 18 Dec 2014, 23:05

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorNapisal/-a FR Wolf » 22 Feb 2015, 01:11

Čeljust ima znotraj distančnika lunkje za doziranje olje v drugo polovico...
Tukaj je na sliki slika distnčnikov, ki se uporabljajo za 256mm diske debeline 20mm. Za neventilirane so bile čeljusti brez distnčnikov in za turbo in nekatere Alpina modele pa 2mm debelejša distančnika, za 22mm debele diske.
Slika

Nehlajeni:
Slika

20mm ventilirani/hlajeni:
Slika

22mm ventilirani/hlajeni:
Slika
Alpinas were always posh hot rods!
Uporabniški avatar
FR Wolf
 
Prispevkov: 151
Pridružen: 29 Nov 2014, 23:54

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorNapisal/-a Hoonigan » 22 Feb 2015, 11:40

Za bremze prej nisem vedel, ker koles še nisem snemal, skoz feltne se ne vid lih, pod avtom pa tud prej še nisem bil. Včeri pa je P-W opazil čeljusti in sva sklepala, da so dvobatne, ker se je že to slišal presenetljivo, kaj šele 4 bati. :D

Za klimo sem ugotovil že na prvem ali drugem ogledu avta, pa sem se včeri spomnil, da se s tem še nisem pohvalil. :P Nisem se pa še lotil raziskovanja, kaj mi manjka, da bo stvar začela funkcionirat. Že notranjo enoto bo najbrž problem dobit...

Teža avta (520/6) je po podatkih specializiranih E12 strani 1350kg (Leergewicht - teža praznega). V prometnem je vpisana masa 1230 kg, ampak to ni realna cifra.

Dans BMW kompenzira pomanjkanje batov z velikostjo čeljusti in diskov. Celo npr. E92 M3, ki ma 4-litrski V8 s 420 konji in vaga čez 1.6t, se tovarniško ustavlja z enobatnimi čeljustmi in navrtanimi 360mm diski spredaj in mislm da 350mm zadaj... Sej stopping power je ok, ampak pri resni vožnji oz. na pisti se pa hitr pojavi pregrevanje...
Kot je Fleko napisal, že npr. Alfa 159 2.4JTD ma 4-batne Brembote, medtem ko BMW špara, da jim ostane denar za razvoj scenicov z BMW značko in bolano ceno... Sej to je zanimivo, Alfa se vrača na pravo pot z zanimivimi RWD modeli, BMW gre pa po Alfinih stopinjah izpred let z WWD (wrong wheel drive) modeli in se odpoveduje temu, kar definira znamko, oz. jo je včasih. Kratkoročno to seveda pomeni enormno prodajo in visoke dobičke, dolgoročno pa vodi v generično firmo, ki proizvaja prevozna sredstva od A do B in ne več Freude am Fahren. Ampak tuki ni mesto za to debato, tko da bom zaključil. :D
Hoonigan, noun: a person who participates in any type of reckless driving, including - but not limited to - drifting, drag racing, and burnouts.
Uporabniški avatar
Hoonigan
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 13 Nov 2014, 10:55

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorNapisal/-a Fleko » 10 Mar 2015, 15:00

Kaj novega? :D
Sem slišal, da šel pred nekaj časa iskat dinitrol.
Uporabniški avatar
Fleko
 
Prispevkov: 92
Pridružen: 18 Dec 2014, 23:05

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorNapisal/-a Hoonigan » 13 Mar 2015, 00:59

Fleko napisal/-a:Kaj novega? :D
Sem slišal, da šel pred nekaj časa iskat dinitrol.

Nč novega... Trenutna situacija je nora in res ni časa, tistih par minut, ki sem jih našel, sem pa namenil dailyju...

Na lokaciji, kjer je E12 začasno parkiran, ne morem praktično nič delat, vozit ga pa nočem, ker se mi pregreva (do rdečega polja ni prišel). Sumim termostat, ampak najprej rabim dvigalo, pol bom pa lahko kej več napisal...
Hoonigan, noun: a person who participates in any type of reckless driving, including - but not limited to - drifting, drag racing, and burnouts.
Uporabniški avatar
Hoonigan
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 13 Nov 2014, 10:55

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorNapisal/-a FR Wolf » 13 Mar 2015, 15:15

Hoonigan napisal/-a:
Fleko napisal/-a:Kaj novega? :D
Sem slišal, da šel pred nekaj časa iskat dinitrol.

Nč novega... Trenutna situacija je nora in res ni časa, tistih par minut, ki sem jih našel, sem pa namenil dailyju...

Na lokaciji, kjer je E12 začasno parkiran, ne morem praktično nič delat, vozit ga pa nočem, ker se mi pregreva (do rdečega polja ni prišel). Sumim termostat, ampak najprej rabim dvigalo, pol bom pa lahko kej več napisal...


Ne pretiravi z dailyjem ;) E12 čaka že skoraj 40 let na tako pozornost :D
Čimprej ga spedeni, da gremo en krog :)
Slika
Alpinas were always posh hot rods!
Uporabniški avatar
FR Wolf
 
Prispevkov: 151
Pridružen: 29 Nov 2014, 23:54

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorNapisal/-a Hoonigan » 15 Mar 2015, 12:02

FR Wolf napisal/-a:Ne pretiravi z dailyjem ;) E12 čaka že skoraj 40 let na tako pozornost :D
Čimprej ga spedeni, da gremo en krog :)

Zdej bo E12 na vrsti. :)
Začel bom z napačne strani - s kozmetiko, ampak tako je pač naneslo. :D Na montažo čakajo zadnji spoiler, sprednji lip in zadnja desna luč (ta na avtu ima počeno plastiko), kmalu pridejo še nove feltne. Takoj ko bo prilika za dvigalo, bom rešil še pregrevanje, potem pa se začnem ukvarjat s fergazerjem, nižanjem in akumulacijo sredstev za ličarja. :p

Včeraj sem naredil nekaj km z oslom, da je mal zadihal po kakšnih 2 tednih mirovanja in ker je blo treba nafilat gume, ki po malem spuščajo. Kazalček za temp. vode je prišel samo mal čez sredino, je pa res, da je bla večina vožnje po regionalki in da ni bla pretirano dolga, ker ni bil namen uničevat motorja.
Hoonigan, noun: a person who participates in any type of reckless driving, including - but not limited to - drifting, drag racing, and burnouts.
Uporabniški avatar
Hoonigan
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 13 Nov 2014, 10:55

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Ostale BMW klasike

cron