1991 318i Touring
Objavljeno: 11 Jan 2015, 11:46
Živjo
Načeloma sem se zadnje 2 leti malo oddaljil od predstavitev voznega parka po forumih, ampak naj bo tale izjema, ker je specifičen in vidim da so uporabniki kul
Načeloma sem nespecifičen kar se tiče avtov, praktično od vsake znamke je kakšen model, ki bi ga takoj imel in se zato ne štejem med nekega hudega BMW fana. Všeč mi je serija 3 do E36, kakšna stara petica in šestica, Z3Q, pol se pa počasi konča. Sicer sem par let nazaj resno gledal za E46 323Ci, pa ni bilo prav dosti solidnih (no, so bili, nad 6k€), tako da sem nadaljeval pri francozih... Potem pa sem septembra 2013 končno klonil nad par-letnim nagovarjanjem kolegov: "Za čez zimo moreš met nekaj na zadnji pogon!". K hiši je prišel `96 E36 Compact 31"9"ti. Takrat sem se "zaljubil" v handling teh avtov in položaj za volanom. Na žalost je bil avto zame vseeno malo "prenov" oz. ne dovolj zanimiv da bi ga obdržal dlje časa. Sicer če pogledam nazaj, mi je kar malo žal da ga nisem obdržal za daily-ja, ampak imeti 3 avte je vseeno malo preveč. Tako da sem začel gledati za mojo takratno ljubeznijo, MB W123T Na žalost je bila izbira praktično nična, pa tudi v tujini drugega kot 2.4 dizlov praktično ni bilo solidnega, tako da sem počasi začel obupovat in ugotovil, da rabim nekaj malo novejšega, W124T ali 190E. Prvih je bilo isto praktično nič, od drugih pa samo facelift v 2.0 motorizaciji in 2 slabo ohranjena pre-facelift.
In čisto slučajno odprem a.net in pogledam za E30, glej ga zlomka, bivši dolencov, katerega sem gledal že ko sem kupoval Compacta, pa je bil malo predrag. Cena enaka, pokličem, povem takoj da vem za koliko ga je kupil, grem naslednji dan na testno vožnjo, avto zaaram in zadeva zaključena No ja, ne ravno Avto ni imel tehničnega in na dan ko naj bi ga prevzel (z opravljenim tehničnim), mi sporoči da je šlo nekaj narobe in da je zadel en robnik Res pridem na kraj nesreče, razbit karter, zvita roka in uničena feltna Jah nič, se zmeniva da porihta in spusti ceno. Res je dal gor nov karter in olje, menjal feltno, roke pa ne. Tako da sva še malo znižala ceno in avto se je znašel na mojem dvorišču.
Ker sem si vedno želel poširjena jeklena platišča, mi je po naključju uspelo dobiti 4 rezerve od 19/Clio 16V/Williams
Junija je sledil prvi daljši izlet, dobrih 2300km po dalmaciji do Črne Gore, brez problema
Počasi se je na kup nabralo nekaj robe, amortizerji, vzmeti (na sliki ene druge), komplet vse za obnovo podvozja spredaj+zadaj, črne ledvičke, novi sprednji smerniki, Westfalia kljuka in še par detajlov
Avto je ves ta čas lepo služil za vsakodnevno prevažanje in izlete za vikende
Saniral sen rjo na prtljažnih vratih
Zmagal prvo bitko s puščajočim rezervarjem
Dobil poširjena platišča, spredaj iz 6.5" na 7.5", zadaj na 8.1"
Vmes sem enkrat "skočil" na Dugi otok za vikend
Septembra je sledil drugi izlet na jug, vedno sem imel željo it pogledat bob stezo iz `84 olimpijskih iger, nad Sarajevem, na koncu je bil števec bogatejši za skoraj 2600km
Uspelo mi je celo videt spodobnega W123T in sem ju moral pritisnit skupaj
Končno sem se vzel v roke, menjal komplet podvozje spredaj, amortizerje, vzmeti, pobarval platišča, kupil zimske gume in avto pripravil na zimo
Ker zadaj nikakor ni šel na željeno nižino, sem menjal vzmeti in za čez zimo bo OK (čeprav je karter kar prilično nizek), za poleti pa še malo dol in bo super
To je tudi trenutno stanje avta, od aprila sem prevozil 26k nepozabnih km in še vedno mi riše nasmešek na obraz vedno ko se usedem vanj. Ker ni nov, bo na njem potrebno še precej dela, prioriteto imajo sledeče zadeve:
-končno zmontirat most na katerega sem privaril ušesa za nastavljanje optike (s primernim zamikom, da se poravna zvita leva roka), ter gumice na rokah
-dat na novo naredit komplet izpuh
-obnovit čeljusti (diske in ploščice je menjal lastnik pred mano) in menjat zavorne cevi
-obnovit in vgradit 25% LSD z malo daljšim razmerjem (trenutno 4.27)
-spredaj zmontirat nastavljive top mounte
-za silo sanirat površinsko rjo (tukaj bo zima odigrala svojo vlogo)
-swap na M44B19, rahlo zlajšat enomasni vztrajnik, E36 ali dobro ohranjen E30 menjalnik
-porihtat mehaniko kar ne bo OK (avtomat na štarterju vsake toliko zataji, ročna desno primer slabše kot levo, malo lufta na volanski letvi, včasih heca ventilacija na 1 stopnji, polnjenje klime,...
To so večji okvirni plani za 2015
Pred zimo pa se bom odločil o prihodnosti avta, ali ga pač zvozim še kakšno leto dve z minimalnimi vložki, ali pa se odločim da je to to in ga obdržim za nedoločen čas. To pomeni zrihtat komplet karoserijo (sanacija rje in popravilo sanacije prejšnjih "umetnikov"), malo "olepšat" podvozje in motorni prostor (konkretno čiščenje, barvanje, ter nasplošno clean look, brez nepotrebne navlake), vgradnja panoramske strehe (Webasto-Twingo I), zrihtat notranjost (malo povešen strop, raztrgan voznikov sedež,...), verjetno malo bolj športni sedeži, barvanje tepiha in oblog v prtljažniku, da se jih osveži, na novo oblečt/dobit lepo ohranjene sedeže, vgradnja el. pomika vseh 4 stekel,...
E30 ima res en poseben filing ko ga pelješ in to me je čisto potegnilo. ko se vsedem v Clia 16V, je občutek WTF Visoki (s sicer odlično bočno podporo) sedeži, visok volan, čudno razporejena pedala, čisto nasprotje E30. Tudi sam filing na volanu je odličen, dovolj oldschool zasnova, da res dobro čutiš kaj se dogaja. Tako da mi je že zdaj zelo zrasel k srcu in se ne bi nič branil, da ga s par posodobitvami (sploh pogonski sklop in ambient v notranjosti) vozim še nadaljnih par let
To je to, še nobena moja uvodna tema ni bila kratka, tudi ta ni izjema Čestitke tistemu, ki je prišel do konca, pretirano kratkih postov pač ne znam pisat.
Še ena želja za 2015, čim manj okvar in da si poleg milijon izletov, končno uresničim željo in grem na dopust na Švedsko, z avtom seveda. Mislim da bi bila ta naloga naravnost pisana na kožo Touringu
Načeloma sem se zadnje 2 leti malo oddaljil od predstavitev voznega parka po forumih, ampak naj bo tale izjema, ker je specifičen in vidim da so uporabniki kul
Načeloma sem nespecifičen kar se tiče avtov, praktično od vsake znamke je kakšen model, ki bi ga takoj imel in se zato ne štejem med nekega hudega BMW fana. Všeč mi je serija 3 do E36, kakšna stara petica in šestica, Z3Q, pol se pa počasi konča. Sicer sem par let nazaj resno gledal za E46 323Ci, pa ni bilo prav dosti solidnih (no, so bili, nad 6k€), tako da sem nadaljeval pri francozih... Potem pa sem septembra 2013 končno klonil nad par-letnim nagovarjanjem kolegov: "Za čez zimo moreš met nekaj na zadnji pogon!". K hiši je prišel `96 E36 Compact 31"9"ti. Takrat sem se "zaljubil" v handling teh avtov in položaj za volanom. Na žalost je bil avto zame vseeno malo "prenov" oz. ne dovolj zanimiv da bi ga obdržal dlje časa. Sicer če pogledam nazaj, mi je kar malo žal da ga nisem obdržal za daily-ja, ampak imeti 3 avte je vseeno malo preveč. Tako da sem začel gledati za mojo takratno ljubeznijo, MB W123T Na žalost je bila izbira praktično nična, pa tudi v tujini drugega kot 2.4 dizlov praktično ni bilo solidnega, tako da sem počasi začel obupovat in ugotovil, da rabim nekaj malo novejšega, W124T ali 190E. Prvih je bilo isto praktično nič, od drugih pa samo facelift v 2.0 motorizaciji in 2 slabo ohranjena pre-facelift.
In čisto slučajno odprem a.net in pogledam za E30, glej ga zlomka, bivši dolencov, katerega sem gledal že ko sem kupoval Compacta, pa je bil malo predrag. Cena enaka, pokličem, povem takoj da vem za koliko ga je kupil, grem naslednji dan na testno vožnjo, avto zaaram in zadeva zaključena No ja, ne ravno Avto ni imel tehničnega in na dan ko naj bi ga prevzel (z opravljenim tehničnim), mi sporoči da je šlo nekaj narobe in da je zadel en robnik Res pridem na kraj nesreče, razbit karter, zvita roka in uničena feltna Jah nič, se zmeniva da porihta in spusti ceno. Res je dal gor nov karter in olje, menjal feltno, roke pa ne. Tako da sva še malo znižala ceno in avto se je znašel na mojem dvorišču.
Ker sem si vedno želel poširjena jeklena platišča, mi je po naključju uspelo dobiti 4 rezerve od 19/Clio 16V/Williams
Junija je sledil prvi daljši izlet, dobrih 2300km po dalmaciji do Črne Gore, brez problema
Počasi se je na kup nabralo nekaj robe, amortizerji, vzmeti (na sliki ene druge), komplet vse za obnovo podvozja spredaj+zadaj, črne ledvičke, novi sprednji smerniki, Westfalia kljuka in še par detajlov
Avto je ves ta čas lepo služil za vsakodnevno prevažanje in izlete za vikende
Saniral sen rjo na prtljažnih vratih
Zmagal prvo bitko s puščajočim rezervarjem
Dobil poširjena platišča, spredaj iz 6.5" na 7.5", zadaj na 8.1"
Vmes sem enkrat "skočil" na Dugi otok za vikend
Septembra je sledil drugi izlet na jug, vedno sem imel željo it pogledat bob stezo iz `84 olimpijskih iger, nad Sarajevem, na koncu je bil števec bogatejši za skoraj 2600km
Uspelo mi je celo videt spodobnega W123T in sem ju moral pritisnit skupaj
Končno sem se vzel v roke, menjal komplet podvozje spredaj, amortizerje, vzmeti, pobarval platišča, kupil zimske gume in avto pripravil na zimo
Ker zadaj nikakor ni šel na željeno nižino, sem menjal vzmeti in za čez zimo bo OK (čeprav je karter kar prilično nizek), za poleti pa še malo dol in bo super
To je tudi trenutno stanje avta, od aprila sem prevozil 26k nepozabnih km in še vedno mi riše nasmešek na obraz vedno ko se usedem vanj. Ker ni nov, bo na njem potrebno še precej dela, prioriteto imajo sledeče zadeve:
-končno zmontirat most na katerega sem privaril ušesa za nastavljanje optike (s primernim zamikom, da se poravna zvita leva roka), ter gumice na rokah
-dat na novo naredit komplet izpuh
-obnovit čeljusti (diske in ploščice je menjal lastnik pred mano) in menjat zavorne cevi
-obnovit in vgradit 25% LSD z malo daljšim razmerjem (trenutno 4.27)
-spredaj zmontirat nastavljive top mounte
-za silo sanirat površinsko rjo (tukaj bo zima odigrala svojo vlogo)
-swap na M44B19, rahlo zlajšat enomasni vztrajnik, E36 ali dobro ohranjen E30 menjalnik
-porihtat mehaniko kar ne bo OK (avtomat na štarterju vsake toliko zataji, ročna desno primer slabše kot levo, malo lufta na volanski letvi, včasih heca ventilacija na 1 stopnji, polnjenje klime,...
To so večji okvirni plani za 2015
Pred zimo pa se bom odločil o prihodnosti avta, ali ga pač zvozim še kakšno leto dve z minimalnimi vložki, ali pa se odločim da je to to in ga obdržim za nedoločen čas. To pomeni zrihtat komplet karoserijo (sanacija rje in popravilo sanacije prejšnjih "umetnikov"), malo "olepšat" podvozje in motorni prostor (konkretno čiščenje, barvanje, ter nasplošno clean look, brez nepotrebne navlake), vgradnja panoramske strehe (Webasto-Twingo I), zrihtat notranjost (malo povešen strop, raztrgan voznikov sedež,...), verjetno malo bolj športni sedeži, barvanje tepiha in oblog v prtljažniku, da se jih osveži, na novo oblečt/dobit lepo ohranjene sedeže, vgradnja el. pomika vseh 4 stekel,...
E30 ima res en poseben filing ko ga pelješ in to me je čisto potegnilo. ko se vsedem v Clia 16V, je občutek WTF Visoki (s sicer odlično bočno podporo) sedeži, visok volan, čudno razporejena pedala, čisto nasprotje E30. Tudi sam filing na volanu je odličen, dovolj oldschool zasnova, da res dobro čutiš kaj se dogaja. Tako da mi je že zdaj zelo zrasel k srcu in se ne bi nič branil, da ga s par posodobitvami (sploh pogonski sklop in ambient v notranjosti) vozim še nadaljnih par let
To je to, še nobena moja uvodna tema ni bila kratka, tudi ta ni izjema Čestitke tistemu, ki je prišel do konca, pretirano kratkih postov pač ne znam pisat.
Še ena želja za 2015, čim manj okvar in da si poleg milijon izletov, končno uresničim željo in grem na dopust na Švedsko, z avtom seveda. Mislim da bi bila ta naloga naravnost pisana na kožo Touringu