Stran 1 od 8

1991 318i Touring

OdgovorObjavljeno: 11 Jan 2015, 11:46
Napisal/-a kmetek
Živjo :-h

Načeloma sem se zadnje 2 leti malo oddaljil od predstavitev voznega parka po forumih, ampak naj bo tale izjema, ker je specifičen in vidim da so uporabniki kul :ymapplause:

Načeloma sem nespecifičen kar se tiče avtov, praktično od vsake znamke je kakšen model, ki bi ga takoj imel in se zato ne štejem med nekega hudega BMW fana. Všeč mi je serija 3 do E36, kakšna stara petica in šestica, Z3Q, pol se pa počasi konča. Sicer sem par let nazaj resno gledal za E46 323Ci, pa ni bilo prav dosti solidnih (no, so bili, nad 6k€), tako da sem nadaljeval pri francozih... Potem pa sem septembra 2013 končno klonil nad par-letnim nagovarjanjem kolegov: "Za čez zimo moreš met nekaj na zadnji pogon!". K hiši je prišel `96 E36 Compact 31"9"ti. Takrat sem se "zaljubil" v handling teh avtov in položaj za volanom. Na žalost je bil avto zame vseeno malo "prenov" oz. ne dovolj zanimiv da bi ga obdržal dlje časa. Sicer če pogledam nazaj, mi je kar malo žal da ga nisem obdržal za daily-ja, ampak imeti 3 avte je vseeno malo preveč. Tako da sem začel gledati za mojo takratno ljubeznijo, MB W123T :x Na žalost je bila izbira praktično nična, pa tudi v tujini drugega kot 2.4 dizlov praktično ni bilo solidnega, tako da sem počasi začel obupovat in ugotovil, da rabim nekaj malo novejšega, W124T ali 190E. Prvih je bilo isto praktično nič, od drugih pa samo facelift v 2.0 motorizaciji in 2 slabo ohranjena pre-facelift.
In čisto slučajno odprem a.net in pogledam za E30, glej ga zlomka, bivši dolencov, katerega sem gledal že ko sem kupoval Compacta, pa je bil malo predrag. Cena enaka, pokličem, povem takoj da vem za koliko ga je kupil, grem naslednji dan na testno vožnjo, avto zaaram in zadeva zaključena :ympeace: No ja, ne ravno [-x Avto ni imel tehničnega in na dan ko naj bi ga prevzel (z opravljenim tehničnim), mi sporoči da je šlo nekaj narobe in da je zadel en robnik :ymapplause: Res pridem na kraj nesreče, razbit karter, zvita roka in uničena feltna ~x( Jah nič, se zmeniva da porihta in spusti ceno. Res je dal gor nov karter in olje, menjal feltno, roke pa ne. Tako da sva še malo znižala ceno in avto se je znašel na mojem dvorišču.

Slika


Ker sem si vedno želel poširjena jeklena platišča, mi je po naključju uspelo dobiti 4 rezerve od 19/Clio 16V/Williams

Slika


Junija je sledil prvi daljši izlet, dobrih 2300km po dalmaciji do Črne Gore, brez problema :ymapplause:

Slika


Počasi se je na kup nabralo nekaj robe, amortizerji, vzmeti (na sliki ene druge), komplet vse za obnovo podvozja spredaj+zadaj, črne ledvičke, novi sprednji smerniki, Westfalia kljuka in še par detajlov

Slika

Slika


Avto je ves ta čas lepo služil za vsakodnevno prevažanje in izlete za vikende

Slika

Slika

Slika


Saniral sen rjo na prtljažnih vratih

Slika


Zmagal prvo bitko s puščajočim rezervarjem

Slika


Dobil poširjena platišča, spredaj iz 6.5" na 7.5", zadaj na 8.1"

Slika

Slika


Vmes sem enkrat "skočil" na Dugi otok za vikend

Slika


Septembra je sledil drugi izlet na jug, vedno sem imel željo it pogledat bob stezo iz `84 olimpijskih iger, nad Sarajevem, na koncu je bil števec bogatejši za skoraj 2600km

Slika

Slika

Slika

Slika


Uspelo mi je celo videt spodobnega W123T in sem ju moral pritisnit skupaj

Slika


Končno sem se vzel v roke, menjal komplet podvozje spredaj, amortizerje, vzmeti, pobarval platišča, kupil zimske gume in avto pripravil na zimo

Slika

Slika


Ker zadaj nikakor ni šel na željeno nižino, sem menjal vzmeti in za čez zimo bo OK (čeprav je karter kar prilično nizek), za poleti pa še malo dol in bo super

Slika

Slika


To je tudi trenutno stanje avta, od aprila sem prevozil 26k nepozabnih km in še vedno mi riše nasmešek na obraz vedno ko se usedem vanj. Ker ni nov, bo na njem potrebno še precej dela, prioriteto imajo sledeče zadeve:

-končno zmontirat most na katerega sem privaril ušesa za nastavljanje optike (s primernim zamikom, da se poravna zvita leva roka), ter gumice na rokah
-dat na novo naredit komplet izpuh
-obnovit čeljusti (diske in ploščice je menjal lastnik pred mano) in menjat zavorne cevi
-obnovit in vgradit 25% LSD z malo daljšim razmerjem (trenutno 4.27)
-spredaj zmontirat nastavljive top mounte
-za silo sanirat površinsko rjo (tukaj bo zima odigrala svojo vlogo)
-swap na M44B19, rahlo zlajšat enomasni vztrajnik, E36 ali dobro ohranjen E30 menjalnik
-porihtat mehaniko kar ne bo OK (avtomat na štarterju vsake toliko zataji, ročna desno primer slabše kot levo, malo lufta na volanski letvi, včasih heca ventilacija na 1 stopnji, polnjenje klime,...
To so večji okvirni plani za 2015

Pred zimo pa se bom odločil o prihodnosti avta, ali ga pač zvozim še kakšno leto dve z minimalnimi vložki, ali pa se odločim da je to to in ga obdržim za nedoločen čas. To pomeni zrihtat komplet karoserijo (sanacija rje in popravilo sanacije prejšnjih "umetnikov"), malo "olepšat" podvozje in motorni prostor (konkretno čiščenje, barvanje, ter nasplošno clean look, brez nepotrebne navlake), vgradnja panoramske strehe (Webasto-Twingo I), zrihtat notranjost (malo povešen strop, raztrgan voznikov sedež,...), verjetno malo bolj športni sedeži, barvanje tepiha in oblog v prtljažniku, da se jih osveži, na novo oblečt/dobit lepo ohranjene sedeže, vgradnja el. pomika vseh 4 stekel,...


E30 ima res en poseben filing ko ga pelješ in to me je čisto potegnilo. ko se vsedem v Clia 16V, je občutek WTF x_x Visoki (s sicer odlično bočno podporo) sedeži, visok volan, čudno razporejena pedala, čisto nasprotje E30. Tudi sam filing na volanu je odličen, dovolj oldschool zasnova, da res dobro čutiš kaj se dogaja. Tako da mi je že zdaj zelo zrasel k srcu in se ne bi nič branil, da ga s par posodobitvami (sploh pogonski sklop in ambient v notranjosti) vozim še nadaljnih par let :-bd

To je to, še nobena moja uvodna tema ni bila kratka, tudi ta ni izjema :)) Čestitke tistemu, ki je prišel do konca, pretirano kratkih postov pač ne znam pisat.

Še ena želja za 2015, čim manj okvar in da si poleg milijon izletov, končno uresničim željo in grem na dopust na Švedsko, z avtom seveda. Mislim da bi bila ta naloga naravnost pisana na kožo Touringu \m/

Re: 1991 318i Touring

OdgovorObjavljeno: 11 Jan 2015, 12:30
Napisal/-a marc
Izčrpna predstavitev! Veseli me, da si si vzel čas, saj ravno take teme držijo kvaliteto foruma na reprezentativni ravni. Zaenkrat imamo v zbirki predstavljenih 11 e30k, ki so si medseboj 'karakterno' zelo različne, a hkrati zelo podobne. Predstavitve ponazarjajo našo ljubezen do teh vozil (včasih sovraštvo :)) ), obenem pa so tudi zrcalo nas samih. :D V prihodnje upam na čim več takih tem. :-bd

Me veseli, da te je pri izbiri projekta pot vodila do e30ke. :) Tega touringa se spomnem, ko ga je imel v lasti še 'dolenc' ja. Saj to je tisti z naknadno vgrajeno OE klimo? Nezgoda prejšnjega lastnika ob prodaji je pa bila v tvojem primeru sreča v nesreči. :)

kmetek napisal/-a:Dobil poširjena platišča, spredaj iz 6.5" na 7.5", zadaj na 8.1"

Kdo ti jih je pa varil? Oz. cenovni rang. :D Ideja poširjenih jeklenk mi je všeč že od nekdaj in mogoče bi bila kul kombinacija na moji črni e30ki. B-)

kmetek napisal/-a:Ker zadaj nikakor ni šel na željeno nižino, sem menjal vzmeti in za čez zimo bo OK (čeprav je karter kar prilično nizek), za poleti pa še malo dol in bo super

Že sedaj dobro izgleda, če bo šel pa še malo dol kot praviš bo pa TOP! B-)

26k km od aprila :-o respect! :D To je verjetno več kot letno naredi skupaj par avtov na forumu. :))

Sicer ne vem kakšno je trenutno stanje karoserije, ampak če ni toliko poflikana ali hujše karambolirana, upam, da jo obdržiš. :)
Kar se planov za prihodnost tiče nimam dosti za komentirat, dodatna oprema se pridno nabira, karavanček bo dobil oz. že dobiva športni pridih. :D

Tudi jaz ti želim čim manj okvar v letu 2015 in uresničitev vseh planov vključno s Švedsko! :-bd

Re: 1991 318i Touring

OdgovorObjavljeno: 11 Jan 2015, 15:28
Napisal/-a kmetek
marc napisal/-a:Izčrpna predstavitev! Veseli me, da si si vzel čas...
...Tega touringa se spomnem, ko ga je imel v lasti še 'dolenc' ja. Saj to je tisti z naknadno vgrajeno OE klimo? Nezgoda prejšnjega lastnika ob prodaji je pa bila v tvojem primeru sreča v nesreči...


Ma ja, sem kolebal med res detajlno predstavitvijo, pa sem malo podvomil da se bo komu sploh dalo brati. Če bi napisal pa samo par besed in nalimal 3 fotke, pa spet ni v mojem stilu, tako da sem naredil en kompromis :ympeace:

Glede klime ne vem, meni vse zgleda original, ali je bilo vgrajeno v tovarni ali naknadno pa težko rečem. Vem samo, da je hladilnik od E36, če je tukaj mogoče fora. Bi mogu po VIN številki preverit serijsko opremo. Važno da dela :-bd

Hja, po pravici povedano bi raje dal tistih 100€ več, imel ravno roko, nepoškodovan ležaj in manj skrbi, ampak tako je pač naneslo.


marc napisal/-a:...Kdo ti jih je pa varil? Oz. cenovni rang. :D Ideja poširjenih jeklenk mi je všeč že od nekdaj in mogoče bi bila kul kombinacija na moji črni e30ki...


To dela en iz Žiri, ima avtomat za varjenje, tako da je zadeva avtomatizirana in narejena na nivoju. Problem pri meni je edino to, da sta 2 platišči zviti v centru, kar se je zdaj na 4cm poširjeni feltni precej bolj opazilo in mi nad 130km/h občutno trese. Sicer je potem nad 150km/h bolje, pa vseeno ni to to. Itak pa se na AC vozim 120-130km/h in mi ni tak problem za čez zimo. Tako da mu je treba dat res ravne feltne. Lahko ti dam te za probat če želiš, da sploh vidiš če ti je OK.


marc napisal/-a:...26k km od aprila :-o respect! :D To je verjetno več kot letno naredi skupaj par avtov na forumu. :))

Sicer ne vem kakšno je trenutno stanje karoserije, ampak če ni toliko poflikana ali hujše karambolirana, upam, da jo obdržiš....


Ja no, nekaj malega se kar vozim ja. Sicer od novembra do zdaj samo dobre 2k km, rekordno malo. Prej pa po cca. 3-3.5k km mesečno \:D/

Ja 100% je gnil poden pri vozniku, ostalo mislim da ni tako hudo, definitivno se da vse rešit. Dilema je edino ali vložim vanj nekih 5k€ in ga imam še par let pa je solidno porihtan, ali pa čez 2 leti kupim kakšno W124T 220TE, ker mi je tud hud wagen. Najbolj me motijo zadnje luči, ki so fiksne in nekih velikih stvari ne moreš normalno not spravit #-o Če se finance obrnejo hudo na bolje, pa bi si za daily-ja omislil OOOO B5 RS4, to mi je sanjska zadeva. Ampak dokler smo kjer smo, je E30 za 10% nakupne cene in 30% vzdrževanja odličen avto, vsaj meni =p~

Re: 1991 318i Touring

OdgovorObjavljeno: 11 Jan 2015, 16:48
Napisal/-a Matej
Pozdravljen!

Pohvale za odlično slikovno gradivo na zelo zanimivih lokacijah. B-)

Imaš kar ambiciozen in zanimiv seznam planov, upam da ti jih uspe uresničiti! ;)

Re: 1991 318i Touring

OdgovorObjavljeno: 11 Jan 2015, 18:35
Napisal/-a DulE30
Tudi meni je všeč izčrpna predstavitev :-bd vidim da touring odlično opravlja svojo nalogo; potovanja izleti...ql fotke B-)
kako je pa z odmično, je to že dolenc menjal?...vem da se je na turci pritoževal da se ne zavrti čez 4500rpm...
Drgač pa zastavljeni plani so :-bd ti želim da jih čimveč uresničiš in da ti touring zleze pod kožo ter ostane za nedoločen čas :D

Re: 1991 318i Touring

OdgovorObjavljeno: 11 Jan 2015, 19:05
Napisal/-a kmetek
Blokada je na 5500rpm x_x Ja, odmična je gotova, ampak mi je škoda vsakega € v ta motor, samo po principu: don`t fix it, if it ain`t broken. Menjal sem samo tesnilo izpušnega kolektorja, nosilca motorja, ter olje in filter. Olje bom še zdaj v kratkem in pol je dober do poletja. Ko se nabere dovolj €, pa konkreten swap.

Evo še par fotk, niso pa ne vem kaj.

Prvi izlet, Bled
Slika


Most čez Neretvo in znana kitesurf plaža (na svojem kompu naložim še kakšno fotko od tam, je res lepo)
Slika

Slika


Delovna kola
Slika


En zanimiv paning iz primorskih koncev
Slika


Poširjene na mero obrob
Slika


Ob zapuščenem vojaškem skladišču pri pristanišču Ploče
Slika

Slika


Ena primerjava amortizerjev: Clio RS 172 Viarouge Sport (v bistvu Bilstein B6 s custom ohišjem, katere sem skrajšal in dat predelat, tako da so zdaj v bistvu B8), E30 51mm B8, Clio 16V Gr.A. B8 so cca. 145€, Viarouge so me prišli blizu 300€, Gr.A pa 450€ za vložke+ohišje, če bi bili v solidnem stanju
Slika


Bivši Compact
Slika


Pa moja druga (hitrejša) ljubezen na 4 kolesih
Slika

Dost mate :p

Re: 1991 318i Touring

OdgovorObjavljeno: 11 Jan 2015, 19:15
Napisal/-a marc
kmetek napisal/-a:Glede klime ne vem, meni vse zgleda original, ali je bilo vgrajeno v tovarni ali naknadno pa težko rečem. Vem samo, da je hladilnik od E36, če je tukaj mogoče fora. Bi mogu po VIN številki preverit serijsko opremo. Važno da dela :-bd

Sprednja vezna ima v originalu 2 luknji za hlajenje hladilnika klime. Tvoja ima navadno m40 'zaprto' vezno, zato predvidevam, da je klima naknadno vgrajena. Je pa res, da je možno tudi, da so menjali vezno. :D
Slika


kmetek napisal/-a:
marc napisal/-a:...Kdo ti jih je pa varil? Oz. cenovni rang. :D Ideja poširjenih jeklenk mi je všeč že od nekdaj in mogoče bi bila kul kombinacija na moji črni e30ki...


To dela en iz Žiri, ima avtomat za varjenje, tako da je zadeva avtomatizirana in narejena na nivoju. Problem pri meni je edino to, da sta 2 platišči zviti v centru, kar se je zdaj na 4cm poširjeni feltni precej bolj opazilo in mi nad 130km/h občutno trese. Sicer je potem nad 150km/h bolje, pa vseeno ni to to. Itak pa se na AC vozim 120-130km/h in mi ni tak problem za čez zimo. Tako da mu je treba dat res ravne feltne. Lahko ti dam te za probat če želiš, da sploh vidiš če ti je OK.

Hvala, zaenkrat ni potrebno. Ko pridem do te faze, vkolikor ne pride kak drug projekt (danes so me že outbidal na ebayu pri enem cabrioletu :(( ), se bom spomnil nate, če jih boš seveda še imel takrat. Če je cenovno ugodna predelava, potem bi tresenje nad 130 še nekako požrl. Odvisno seveda tudi od stopnje tresenja. :D

Re: 1991 318i Touring

OdgovorObjavljeno: 11 Jan 2015, 19:44
Napisal/-a kmetek
20€/kom računa. Če mu pripelješ ravne feltne, ne bodo tresle. Če so zvite (kot 2 moji), pa se zaradi razširitve to samo potencira. Ker ko smo dali original gor, niso prav veliko plesale, zdaj vsaj 2x bolj na zunanjem robu. Ker on vpne obroč, ne center, da lahko lepo vari.

Re: 1991 318i Touring

OdgovorObjavljeno: 12 Jan 2015, 19:41
Napisal/-a Gansan
Lepa in izčrpna predstavitev :-bd

Tudi meni se je e30 najbolje peljal od vseh avtomobilov, ki sem si jih lastil. Pustimo zdaj civica na gewindah za 1.5k€, ampak kot serijski avto. Dokaj čvrsto podvozje, dobre bremze in filing na volanu. Dokler ne probaš res ne moreš vedeti o čem je govora. Čerav je navaden serijski toruing je vsakič ko se greš peljat užitek.

Ko sem prešaltal iz e30 na e36 M3 sem rabil kar nekaj kilometrov, da sem se navadil, v primerjavi z e30 se pelje kot kamijon, pa čeprav je M. Sploh ni primerjave, edini plus pri M-u je motor, potem se pa konča.

Upam, da ti bo še naprej lepo služil, plani so tapravi, kar je bilo do sedaj narejenga je pa tudi spoštovanja vredno. :-bd

Sam sem se sicer spet zaklel :ympray: , da ne kupim nobenega bmw-ja več, ampak zna bit da pride k hiši spet kakšna e30-ka. Je pač kul avto za vozit.

Lp dolenc46

Re: 1991 318i Touring

OdgovorObjavljeno: 13 Jan 2015, 23:54
Napisal/-a Urko
Lepo, da si se odločil za predstavitev avta. Trenutno je tvoj touring verjetno edini v Slo, ki je vsakodnevno na cesti. Zanimivo mi je, da imaš še en vikend avto, pa vseeno e30 ne služi samo kot prevozno sredstvo za v službo ampak tudi za vikend turce in potovanja. Za kakšne namene imaš Cliota? Track car? In ja, to da je položaj za volanom v Renoju obupen vem, ker smo dolgo časa imeli 19-tko. ;)

Avto je tvoj, kaj boš naredil z njim je tvoja stvar, vseeno ti bom direktno rekel, da je škoda ga pustit rji da ga poje. Glede na to, da pridno skrbiš za obnovo mehanike in pogona, se verjetno zavedaš, da je največji šit karoserijska obnova in ura za lotit se tega že tiktaka, ker ko je enkrat avto načet, rja neverjetno hitro napreduje... In ko enkrat rjo saniraš, sploh če narediš tako kot je treba, potem se mora avto žal poslovit od zimske uporabe. Se pa po moje splača, avto je dokaj redek, v Slo je nekje 20 touringov e30, od tega ima tablice manj kot 10 avtov.

A veš mogoče kakšen je izvor avta? Kako in kdaj je prišel v Slo?

V glavnem želim ti veliko veselja z avtom kakorkoli bosta že šla v prihodnost, mi je pa zanimivo, koliko vas je, ki ste novi v e30 svetu, pa vam ta avto tako hitro zleze pod kožo.

p.s.1.: slikca bob steze v Sarajevu... si mogoče bil v cilju? Ti je bilo kaj zanimivo?... Smo se lani ustavili tudi v Lillehamerju kjer so bile olimpijske 94' in si nikoli nisem mislil, da je po ciljni črti ene 200-300 m ravne proge fejst v klanec, kjer se fantje ustavljajo. Po TV izgleda čisto drugače... :D

p.s.2.: sej ne vem, a sem tebi to že komentiral ali komu drugemu, verjamem da si želiš na Švedsko, samo kot vozniška izkušnja je dolgčas (vsaj spodnja 1/3 države). Če boš že tam gor, podaljšaj na Norveško in se potopi malo v svet fjordov. Enkratne ceste in pokrajina. :-bd Pa cene goriva tudi. x_x