1987 320i in 1992 325iA touring

V tej temi lahko predstavite svoje vozilo ali projekt.

1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a Urko » 07 Dec 2014, 01:01

Najprej par besed kako sem prišel v E30 vode in zakaj mi E30 sede kot stare kavbojke. Začelo se je leta 1989, ko je oče kupil VVFL 316 l. 1985, YU verzija M10. Avto je bil popolnoma brez opreme, bil pa je lepe barvne kombinacije. Nerzbraun metalik pločevina, notranjost bež blago. Takrat se mi je avto zdel nobl kot avion in ko sem dve leti kasneje naredil vozniški izpit, je fotr sedel samo še na desni. Volana nisem več spustil iz rok. :D In ta čas smo začeli z biznisom v gradbeništvu, ki je zahteval veliko vožnje do raznih objektov po celi slo in tudi cro. Ta avto je bil super za navadit se na sladkosti BMW-ja (položaj za volanom, ergonomija, lega na cesti,...) samo nekaj je manjkalo. Konji seveda. M10B16 je obupno astmatičen motor in takoj ko se je posel prijel, sem začel tečnarit za nov avto. Tako je l. 1993 prišel k hiši eden prvih FL 318i z M40 motorjem, še brez katalizatorja. Spet lepe barve, luxorbeige s čokoladno rjavo notranjostjo. Itak spet golič ampak imel pa je šibedah na kurbl. Hudo dobr. Še sedaj ga pogrešam (šibedah). Ta avto je bil čisto nekaj drugega kot 316. Letel je odlično, porabil malo in za vsak dan je za moje pojme M40B18 najboljši kompromis med zmogljivostmi in porabo. In naslednja štiri leta sem v tej 18-tki presedel ogromno časa, dokler ga fotr ni zamenjal za E36.

Sam pa sem marca 1999 kupil lachssilber E30 320i VFL l. 87, eden zadnjih s krom odbijači. In ta dvajsetka je v bistvu moj prvi lastni avto. Žal ga že dolgo ni več med živimi, je pa zanimiv zato, ker sem z njim prevozil dobril 400000 km. Ob nakupu je imel avto prevoženih 81000 km, ob prodaji decembra 2006 pa 489000 km. Zato se mi zdi, da si več kot zasluži, da ga omenim tu.

wv1-BMW-32.jpg


Prvi lastnik je bil upokojenec iz Ljubljane, ki se je res malo vozil, (servisna + listki), posledično je bilo v prvem letu lastništva kar nekaj okvar nastalih zaradi predolgega stanja vozila (cilinder sklopke, zavorni cilindri,...). Sicer ga nisem kupil direktno od njega ampak prek enega preprodajalca, ki ga je imel samo za to, da je na njem nekaj zaslužil. Avto je bil nonstop registriran od 05.08.1987 do 28.11.2006, ko sem ga odjavil, da sem prenesel bonifikacijo na 25ko, ki sem jo 14 dni prej pripeljal iz DE.

Vsako leto lastništva sem dodal od 50000 do 60000 izključno relacijskih km, ker sem imel pač tako službo. Avto je bil vsakih 12000 km na servisu (dejansko vsake 3-4 mesece), vzdrževan ne glede na stroške, v glavnem z originalno BMW robo, ker se je izkazalo, da še najdlje drži (original zadnji lonec mi je zdžal 360000 km). Servisna knjiga je bila čisto polna in fascikel z računi debel 3 cm.

ls5-IMG-53.jpg


V glavnem neverjetno zanesljiv avto, menjal sem normalni potrošni material (diski, ploščice, sklopke, amortizerji vsakih 200000 km,...), pri 300000 km je začel peti menjalnik, ki sem ga kmalu zamenjal z enim iz odpada v Trstu z 124000 km. Isto se je kako leto kasneje zgodilo s kardanom, ki je tresel. Na cesti sem ostal samo enkrat, ko so prerjaveli kabli za dovod elektrike do bencinske pumpe (šlampasto opravljeno delo na servisu) in še to 5 km od doma.

Avto ni bil nikoli hujše karamboliran, enkrat mi je eden naletel od zadaj, ko mu je pred semaforjem ušla noga s sklopke (popravilo zadnje stene, novi centralni del odbijača in nosilčki), enkrat pozimi pa sem bočno parkiral v en kol za el .pastirja in deformiral oboja vrata na levi strani(brez poškodb praga in strehe). Zamenjal sem jih z sicer rabljenimi vendar neoporečnimi.

Avto je bil takrat čisto normalno prevozno sredstvo, vožen v vsakem vremenu, zato sem se moral spopadati tudi z rjo, ki sem jo saniral dvakrat. (okoli lučk za tablico zadaj, koloteki zadaj, spodnji del prednjih blatnikov). Rja je bila površinska, nobene luknje, avto je bil do konca vodotesen.

Motor ni bil nikoli odprt, kar se je menjalo na motorju je bilo tesnilo pokrova ventilov, ker je olje packalo dvorišče. Nikoli ni bilo nobenih težav z pregrevanjem, hladilnik sem zamenjal pri cca 250000 km, termostati in vodne pumpe so se po potrebi menjali ob menjavi zobatega jermena. Motor je vedno vžigal na prvi mah, prožnost je bila odlična, v zadnjih 100000 km je mogoče nekoliko izgubil voljo do vrtenja nad 5000 vrt/min, ki pa jih je ta motor dejansko videl zelo redko, v bistvu samo ob prehitevanjih. Kasneje sem šele ugotovil zakaj je postal na koncu malo bolj len. Vseh sedem let sem vozil avto na isti servis ampak mi nikoli niso nastavili ventilov (na M20 vsak drugi servis - na vsakih cca 25000 km). Kljub temu je M20B20 delal super. Zame je bil ta motor čisto dovolj. Imel je še L-Jetronic vbrizg in je bil brez katalizatorja. Porabo sem imel od 8 do 9,5 l. Poraba olja je iz začetnih 0,5 l / 10000 km narasla na 1,5 l/ 10000 km.

Lohk napišem še, kakšne procedure sem razvil za ogrevanje. Po hladnem vžigu prvih 5 min do 2000, 5 do 10 min do 2500, 10 do 15 min do 3000, po 15 min. oz. 20 km pa do moje končne hitrosti 130 km/h oz. 3500 vrt/min. Zelo redko vozil hitreje, ker meni vožnja po AC ne predstavlja nobenega izziva. Na lokalnih cestah je stvar drugačna, ne trpim prometa pred seboj, prehitevam če vidim le malo smisla v tem, hitrost do 120 izven naselij, drugače 10% nad omejitev.

In s takim načinom vožnje bi prišel tudi do miliona km, če me ne bi l. 2006 začela mučiti menjava za 325 touringa, ker sem se naveličal majhnega in neprilagodljivega prtljažnika. Aprila sem šel enega gledat v Fuldo, pa ni bil vredu, poleti sem zamudil enega calypsorot s praktično vso opremo, novembra pa končno uspešno pripeljal tega, ki ga imam še danes. In 320 je šla v prodajo. Mislim da sem ga prodal za 150.000 SIT enemu mladincu iz okolice Domžal, ki je že na preiskusni vožnji vlekel ročno in probal driftat... In čez po leta je bil avto karamboliran in je neslavno končal na odpadu. Škoda da ga ni takrat vzel Jerry, ki se je prvi javil za nakup, samo ni našel garaže zanj. Sedaj bi ga lahko prodal za soliden kupček evrov, ker je bil avto lepa osnova.

Toliko o 320, naj počiva v miru. Nalednjič pa mogoče kaj več o touringu.

1cy-BMW-32.jpg
Zadnjič spremenil Urko, dne 28 Dec 2014, 22:44, skupaj popravljeno 3 krat.
Uporabniški avatar
Urko
 
Prispevkov: 115
Pridružen: 03 Dec 2014, 22:22

Re: 1987 320 i

OdgovorNapisal/-a marc » 07 Dec 2014, 01:16

Lepa predstavitev! Res je škoda tele 320ke :/ Kar konkretno število kilometrov si naklepal in ja...m20 če je pravilno vzdrževan je kar tank. Kaj je imela pa od opreme ta 20ka? Vglavnem lepo, da si ostal še vnaprej zvest m20 motorjem...touringa pa kar predstavi ko boš imel čas. Sploh sedaj po tisti obnovi predkratkim je eden lepših, če ne najlepših v Sloveniji. :)
Uporabniški avatar
marc
 
Prispevkov: 1081
Pridružen: 30 Okt 2014, 15:33
Kraj: Ljubljana

Re: 1987 320 i

OdgovorNapisal/-a DulE30 » 07 Dec 2014, 01:17

Lepo limuzino si mel Urko B-) naj počiva v miru O:-) ...pa fajn uvod, zdj pa touringa predstavit :-bd
Uporabniški avatar
DulE30
 
Prispevkov: 718
Pridružen: 11 Nov 2014, 21:38

Re: 1987 320i

OdgovorNapisal/-a Jack747 » 07 Dec 2014, 01:24

Lepa zgodbica.. mi je 320ka že kar prirasla k srcu ob branju in mi je kar težko brati tisti del o karambolu. :D
Ta avto je lep primerek kako vzdržljive so lahko te škatlice, če jih redno servisiraš s čim manj neoriginalnimi deli. Komaj čakam da spet namatraš prste in tipkovnico in predstaviš še touringa!
Uporabniški avatar
Jack747
 
Prispevkov: 111
Pridružen: 30 Nov 2014, 23:21

Re: 1987 320i

OdgovorNapisal/-a Urko » 07 Dec 2014, 01:29

Hvala!

320 je imela od opreme 4 vrata, metalik barvo, desno ogledalo in zelena stekla...in pomoje je to to. V teku lastništva sem dodal H&R -30 vzmeti, BBS-ke, meglenke spredaj, spojler zadaj in dobrih 400000 km. ;)

Če sem pošten bi rajši kot M20 imel S50 samo kaj ko ga v E30 niso vgrajevali...

Za dolgo življenjsko dobo avta je poleg rednega vzdrževanja važno še pazljivo ogrevanje motorja in ostalih sklopov. Kako to počnem jaz sem napisal.

Ja, bom probal enkrat zbrati bistvo o touringu iz tistih 30 strani na bmwslo.
Zadnjič spremenil Urko, dne 02 Jan 2015, 23:02, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Urko
 
Prispevkov: 115
Pridružen: 03 Dec 2014, 22:22

Re: 1987 320i

OdgovorNapisal/-a Matej » 07 Dec 2014, 03:46

Zakon! Nisem vedel, da si se že tako kmalu "okužil" z e30kami. :D

Urko napisal/-a:Če sem pošten bi rajši kot M20 imel S50 samo kaj ko ga v E30 niso vgrajevali...

Si mislil M50 ali dejansko S50? B-)
Uporabniški avatar
Matej
 
Prispevkov: 409
Pridružen: 10 Nov 2014, 23:01
Kraj: Giessen

Re: 1987 320i

OdgovorNapisal/-a Urko » 11 Dec 2014, 22:37

Dejansko bi najrajši sedel za S50. Po moje enkraten motor, ki nudi vse kar rabiš v vikend avtu. Brat ima Z3MR-a z S20B32 in kakšnih 1000 km sem smel prevozit z njim tudi sam in sem nad tem agregatom navdušen vsakič ko sedem za volan. Glede na to, da gre za športni motor z 100KM/l je spodaj izredno prožen (ležeče policaje lahko prevoziš s tretjo in potem motor praktično iz prostega teka pobereš popolnoma gladko. Do 3500 rpm, kjer ima ima najvišji navor ki je že skoraj na dizelski ravni, podelaš vse kar rabiš v vsakodnevni vožnji, vključno z na easy prehitevanji. In od tu naprej pa prične vleči kot zmešan. Zanimivo je npr. prehitevanje s tretjo, ko pri 120 km/h že zdavnaj pustiš za seboj tisto kar si prehiteval in sežeš po prestavni ročici da bi dal v četrto, kot pri vsakem drugem normalnem avtu. Pogledaš na obratomer... in na voljo je še cca 2000 rpm območja do rdečega polja, kjer se motor najbolje počuti. :D

Tudi poraba je za te zmogljivosti nizka. Do Zadra po jadranski in nazaj čez Pag, z nekaj vožnje brez strehe, precej prehitevanj in škripanja po ovinkih... je porabil manj kot 9,5 l/100 km.

Če bi kdaj menjal motor bi dal notri samo to in nič drugega. M50 je sigurno vredu samo ni zmogljivostno toliko boljši od M20 da bi upravičil menjavo motorja z vsem kar to prinese.
Uporabniški avatar
Urko
 
Prispevkov: 115
Pridružen: 03 Dec 2014, 22:22

Re: 1987 320i

OdgovorNapisal/-a Matej » 12 Dec 2014, 09:05

Urko napisal/-a:Če bi kdaj menjal motor bi dal notri samo to in nič drugega. M50 je sigurno vredu samo ni zmogljivostno toliko boljši od M20 da bi upravičil menjavo motorja z vsem kar to prinese.

Se popolnoma strinjam, še posebej s tem kar sem citiral. :D
Uporabniški avatar
Matej
 
Prispevkov: 409
Pridružen: 10 Nov 2014, 23:01
Kraj: Giessen

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a Urko » 30 Dec 2014, 12:24

Danes pa nadaljujmo s 325. Kot rečeno sem od pomladi 2006 spremljal trg v Nemčiji, imel aprila en izlet v Fuldo, ker avto, ki sem ga šel gledat ni bil o.k., kasneje je bil kak avto potenicalno dober, pa nisem imel časa za it ga pogledat,… In 10.11. zjutraj sem našel še topel oglas za 325, ki je sedaj v moji garaži. Besedilo je bilo obetavno (195.000 km, serviceheft, drugi lastnik, AT motor, precej opreme,…), cena za tiste čase malo manj (3.600 EUR) in oglas je bil brez slik. Po mailu sem prosil za slike in okrog poldneva sledeče fotke tudi dobil. ;)

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

O.K., avto od penzionista ampak izgledal je obetavno. In ker sem vedel, da tisto, kar je res dobro hitro gre, se je bilo treba odločit. Gremo po avto! Popoldne tistega dne sem moral še v Celje in med potjo urejal vse potrebno. Kolega, ki je bil takrat na bolniški, sicer lastnik Audija A6 s petvaljnim 2,5 TDI in poklicni šofer, ki so mu nemški avtobahni drugi dom, je bil takoj za akcijo in zvečer okrog 8h sva sedla v njegov avto in pičila v noč proti severu. 325 je bil namreč naprodaj v Cuxhavnu, cca 1200 km daleč na obali Baltika. Bolj daleč bi bil težko…

Audi se je izkazal kot odlična potovalna limuzina za tako nalogo in okrog 7h zjutraj naslednjega dne sva že gledala čez ograjo firme Autohaus Butje GmbH. Razočaranje. 325 je bil skrit nekje za vogalom in odpirajo šele ob 8.00. O.K., greva na zajtrk in se vrneva nazaj točno ob uri. Sledil je ogled vozila, testna vožnja, pregled obsežne servisne dokumentacije (avto se je v tem servisu vzdrževal od leta 1996) in ker je bilo vse o.k., smo na koncu izmenjali moj denar za njihove ključe. Pomagali so mi še urediti odjavo iz nemškega registra, nabaviti začasne tablice (vse skupaj je stalo še slabih 140 EUR), nataknili so mi zimski set gum (avto je imel dva seta enakih 14'' alu platišč) in okrog poldneva sva se obrnila nazaj domov. Nazaj grede se mi je smejalo na polno, avto je delal kot je treba, poraba pri tempomatu na 130 je bila okrog 9,5 l in to je bilo to.

12 ur kasneje je bil 325 doma. B-)
Zadnjič spremenil Urko, dne 02 Jan 2015, 23:03, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Urko
 
Prispevkov: 115
Pridružen: 03 Dec 2014, 22:22

Re: 1987 320i in 1992 325iA touring

OdgovorNapisal/-a marc » 30 Dec 2014, 18:35

Je bil res kar daleč, 2400km tja in nazaj. Bil bi problem, če se avto ne bi izkazal za to kar je bil. Si imel kak plan b? No ja, pri teh zadevah je včasih potrebno riskirat. :D Zanimivo, da ni imel šibedaha, ki je skoraj stalnica pri nemških avtomobilih. Drugače pa deluje res top osnova naloadana z opremo. :ymblushing:
Uporabniški avatar
marc
 
Prispevkov: 1081
Pridružen: 30 Okt 2014, 15:33
Kraj: Ljubljana

Naslednja

Vrni se na Avti uporabnikov