1987 E30 316 a.k.a. winterwagen
Objavljeno: 13 Nov 2014, 23:09
Lep pozdrav,
sem nov v svetu E30k in očitno sem zadel timing, da lahko že od začetka izkoriščam ostale forumaše, ki imate s ''kocko'' več izkušenj.
Oktobra sem postal lastnik 4-vratne E30 v lapis blau barvi, ki pod havbo skriva M10 z zverinskimi 75 poniji Zaradi pomanjkanja časa nisem na avtu naredil še praktično nič, tako da bom za začetek malo več nakladal, kakšen pameten post pa pride kasneje, ko se bodo dela začela.
(Razen če vas res zanima, ta del mirno izpustite)
The Story
Ob prodaji E38ke sem v račun vzel E34 in se odločil za konkreten projekt. Kmalu po začetku razkopavanja sem ugotovil, da to ni bila najboljša ideja in avto prodal. Potem sem prepotoval Slovenijo (dejansko od Obale preko Dolenjske do Prekmurja) v iskanju primernega avta za projekt, pa nisem našel nič po svojih kriterijih. Šele ko je "zmanjkalo" bolj redkih old school BMWjev za pogledat, sem začel spremljat E30ke. Iskreno, čeprav sem ljubitelj BMWjev, E30 nikoli ni bil visoko na wishlisti oziroma me sploh ni posebej zanimal. Ampak ker sem do zdaj imel same novejše in bistveno težje BMWjeve krave, mi je ideja E30ke postala zelo všeč, in že sem bil na poti v Žiri na ogled. Avto sem pogledal, peljal na testno vožnjo in čeprav sem prvič sploh sedel v ''kocki,'' mi je bilo jasno, da je to to za ta denar. Samo za referenco sem šel isti dan pogledat še enega in dobil potrditev prejšnjega stavka.
Čez vikend je imel lastnik pot v LJ in mi je usput dostavil avto. Ob prepisu je imel moj novi winterwagen 194k km, če so realni ne vem in se ubistvu niti ne sekiram. Moja prva vožnja kot lastnik je bila dolga par 100m, saj sem avto samo preparkiral (nastala prva slika, spodaj), ker dveh naenkrat nekako nisem zmožen vozit. Do moje garaže ga je kasneje odpeljal prijatelj, ker mu svoje novodobne plastike ne dam za vozit. Zakaj to razlagam? Ker imam z avtom od takrat naprej malo nesreče in ga v skoraj mesecu lastništva še nisem imel prilike "propisno" krstit...
Plan je bil najprej avto konkretno oprat in očistit, ker je prej dlje časa stal in je bil konkretno svinjski. Ampak zaradi nedelujoče žarnice in dejstva, da nisem vzel probnih tablic (ne vem več, od kje in zakaj takrat ta ideja), sem si premislil in avto pustil v garaži. Čez par dni sem našel čas, avto zalaufal in zapeljal en krog po garaži, potem pa spet parkiral. Čez nekaj dni sem imel namen kupit tablice in avto prvič peljat več kot 2km, ampak me je v garaži čakalo presenečenje. Ob pritisku na sklopko (pedal do konca) pri vžigu je avto drsel naprej, zato sem dal iz prestave in ga vžgal v leru, potem pa enostavno ni hotel v nobeno prestavo več. Nisem imel niti orodja niti časa, da bi ugotovil vir problema, zato sem avto živčen pustil na svojem mestu. Aja, medtem ko sem skakal (beri: se plazil) okrog avta in ugotavljal, kaj se dogaja, je avto laufal in uspelo mi je sprožiti ventilacijo v garaži, ki je zaznala požar... Že itak živčen (kolerik pač) sem se potem moral pogovarjat še z gospodom varnostnikom. Sumim, da je spustila kakšna od cevk, ker je pod avtom kar lepa lužica, po drugi strani pa lahko, da je to samo voda, saj notranjost smrdi po vlagi, po par km vožnje pa imaš rit v bistvu mokro, ker vlaga puhti iz sedeža. Luža je res pod avtom in ker se mi ga ni dalo na roke premikat naprej in nazaj, nisem niti preveril, za kakšno tekočino gre (lenoba, vem).
Enkrat sem se ustavil na poti mimo garaže in optimistično poskusil, če se je problem rešil sam od sebe, brez uspeha. Nato sem spet našel 10min časa in prišel pogledat dimenzijo gum, ker je treba v lov za zimaki, in naredit spisek del. Med sedenjem v avtu (priprava spiska del) sem še enkrat poskusil dati v prestavo in ugotovil, da se je menjalnik vmes očitno čudežno spoprijateljil s prestavami od 1 do 3, s 4. in 5. pa je bil še vedno skregan. No, par dni nazaj sem končno našel čas in prišel opremljen z dvigalko itd., odločen da rešim problem. Preden sem se lotil, sem še enkrat probal in sedaj gre v vse prestave normalno. Seveda bom moral najti vzrok, ampak ker gre za podzemno garažo, kjer ni nobene svetlobe, nobenega priključka za elektriko in milijon mimoidočih opazovalcev, mi paše, da bom lahko avto odpeljal nekam, kjer je okolje bolj delu prijazno. Seveda se mi je vmes spraznil akumulator, ki je bil očitno že bolj na koncu, tako da avto trenutno ne vžge, ampak to ni problem rešit. To bi naredil že danes, pa so mARSOvci napovedali ful dežja in z obzirom na to, da je moja E30 že zdaj vodnjak, nisem hotel tvegat transformacije v podmornico. V glavnem, zdaj imam nekoliko več časa, tako da se bo v prihodnjem tednu začelo dogajati, da bo winterwagen čim prej upravičil svoje ime.
(Nadaljevanje branja tudi za tiste, ki niste fani romanov)
Priprava na zimsko sezono:
- konkretno čiščenje zunaj + znotraj
- podpis pogodbe za sodelovanje s sklopko (cevke, cilinder?)
- izčrpavanje vode (razvlažilec je že v svojem elementu v avtu)
- nakup zimskih gum
- menjava vžigalnih kablov
- nakup in montaža cevi za topel zrak v motornem prostoru
- motivirati zavore za boljše opravljanje dela (trenutno se ne trudijo preveč)
- pregled ostalih komponent
- par malenkosti (žarnica, steklo levega ogledala, mogoče retrovizor, notranja stran voznikove kljuke (za odpiranje vrat), ročaj za odpiranje sovoznikovega predala, zaključek letvice zadnjega odbijača, čepki v sprednjem odbijaču...)
Avto ima nekaj malega rje na podvozju, nič kritičnega, sicer pa je bil pri prejšnjem lastniku delno obnovljen, tako da je na zunaj lep. Pobarvan ni bil vrhunsko, je pa čisto ok, obrobe so bile menjane, notranjost preoblečena v usnje, strop je zelo lep. Imam Blaupunkt radio in v sovoznikovem predalu celo CD wechsler, samo trenutno nič ni priklopljeno. Od opreme imam še zadnji senčni rolo in spojlerček na prtljažniku (mogoče bo kdo od vas vedel, kako se mu reče, pri E30kah sem res laik). Izpuh ni originalen, zvok je glede na konjažo strupen.
Vmes sem nabavil par stvari, in čeprav sem šel samo po M volan, sem na koncu domov privlekel 2 volana, Styling 5 feltne, prijazni prodajalec pa mi je podaril še 2 gumi za skurit in pokrove platišč a.k.a. radkape, ker je prodal E30 in mu je roba samo delala gužvo. Večino teh stvari prodam, tako da me kontaktirajte, če vas kaj od tega zanima.
Mikajo me recaroti, ker so res hudi sedeži, ampak ker je moj primarni projekt drug avto, se trenutno še držim nazaj. Čez zimo bom užival z winterwagnom, plani za naprej pa bodo zastavljeni po koncu zimske sezone. Ena opcija je sigurno swap, nižanje in učvrstitev podvozja, ampak vse ob svojem času... Mogoče se bom spravil zmontirati tudi števec z obratomerjem, ki sem ga dobil zraven, je pa trenuten števec lep in deluje komplet osvetlitev.
Občutljivejšo publiko opozarjam, da bom avto vozil v snegu, sploh v snegu, verjetno bom skuril vsaj tisti komplet gum, ki sem ga dobil ob zadnjem nakupovalnem izpadu in na splošno bom avto "zlorabljal," bom pa seveda skrbel, da ostane starček vitalen in v dobri kondiciji.
Zaenkrat imam samo eno normalno sliko, se bom potrudil in naredil kakšno boljšo v bližnji prihodnosti.
sem nov v svetu E30k in očitno sem zadel timing, da lahko že od začetka izkoriščam ostale forumaše, ki imate s ''kocko'' več izkušenj.
Oktobra sem postal lastnik 4-vratne E30 v lapis blau barvi, ki pod havbo skriva M10 z zverinskimi 75 poniji Zaradi pomanjkanja časa nisem na avtu naredil še praktično nič, tako da bom za začetek malo več nakladal, kakšen pameten post pa pride kasneje, ko se bodo dela začela.
(Razen če vas res zanima, ta del mirno izpustite)
The Story
Ob prodaji E38ke sem v račun vzel E34 in se odločil za konkreten projekt. Kmalu po začetku razkopavanja sem ugotovil, da to ni bila najboljša ideja in avto prodal. Potem sem prepotoval Slovenijo (dejansko od Obale preko Dolenjske do Prekmurja) v iskanju primernega avta za projekt, pa nisem našel nič po svojih kriterijih. Šele ko je "zmanjkalo" bolj redkih old school BMWjev za pogledat, sem začel spremljat E30ke. Iskreno, čeprav sem ljubitelj BMWjev, E30 nikoli ni bil visoko na wishlisti oziroma me sploh ni posebej zanimal. Ampak ker sem do zdaj imel same novejše in bistveno težje BMWjeve krave, mi je ideja E30ke postala zelo všeč, in že sem bil na poti v Žiri na ogled. Avto sem pogledal, peljal na testno vožnjo in čeprav sem prvič sploh sedel v ''kocki,'' mi je bilo jasno, da je to to za ta denar. Samo za referenco sem šel isti dan pogledat še enega in dobil potrditev prejšnjega stavka.
Čez vikend je imel lastnik pot v LJ in mi je usput dostavil avto. Ob prepisu je imel moj novi winterwagen 194k km, če so realni ne vem in se ubistvu niti ne sekiram. Moja prva vožnja kot lastnik je bila dolga par 100m, saj sem avto samo preparkiral (nastala prva slika, spodaj), ker dveh naenkrat nekako nisem zmožen vozit. Do moje garaže ga je kasneje odpeljal prijatelj, ker mu svoje novodobne plastike ne dam za vozit. Zakaj to razlagam? Ker imam z avtom od takrat naprej malo nesreče in ga v skoraj mesecu lastništva še nisem imel prilike "propisno" krstit...
Plan je bil najprej avto konkretno oprat in očistit, ker je prej dlje časa stal in je bil konkretno svinjski. Ampak zaradi nedelujoče žarnice in dejstva, da nisem vzel probnih tablic (ne vem več, od kje in zakaj takrat ta ideja), sem si premislil in avto pustil v garaži. Čez par dni sem našel čas, avto zalaufal in zapeljal en krog po garaži, potem pa spet parkiral. Čez nekaj dni sem imel namen kupit tablice in avto prvič peljat več kot 2km, ampak me je v garaži čakalo presenečenje. Ob pritisku na sklopko (pedal do konca) pri vžigu je avto drsel naprej, zato sem dal iz prestave in ga vžgal v leru, potem pa enostavno ni hotel v nobeno prestavo več. Nisem imel niti orodja niti časa, da bi ugotovil vir problema, zato sem avto živčen pustil na svojem mestu. Aja, medtem ko sem skakal (beri: se plazil) okrog avta in ugotavljal, kaj se dogaja, je avto laufal in uspelo mi je sprožiti ventilacijo v garaži, ki je zaznala požar... Že itak živčen (kolerik pač) sem se potem moral pogovarjat še z gospodom varnostnikom. Sumim, da je spustila kakšna od cevk, ker je pod avtom kar lepa lužica, po drugi strani pa lahko, da je to samo voda, saj notranjost smrdi po vlagi, po par km vožnje pa imaš rit v bistvu mokro, ker vlaga puhti iz sedeža. Luža je res pod avtom in ker se mi ga ni dalo na roke premikat naprej in nazaj, nisem niti preveril, za kakšno tekočino gre (lenoba, vem).
Enkrat sem se ustavil na poti mimo garaže in optimistično poskusil, če se je problem rešil sam od sebe, brez uspeha. Nato sem spet našel 10min časa in prišel pogledat dimenzijo gum, ker je treba v lov za zimaki, in naredit spisek del. Med sedenjem v avtu (priprava spiska del) sem še enkrat poskusil dati v prestavo in ugotovil, da se je menjalnik vmes očitno čudežno spoprijateljil s prestavami od 1 do 3, s 4. in 5. pa je bil še vedno skregan. No, par dni nazaj sem končno našel čas in prišel opremljen z dvigalko itd., odločen da rešim problem. Preden sem se lotil, sem še enkrat probal in sedaj gre v vse prestave normalno. Seveda bom moral najti vzrok, ampak ker gre za podzemno garažo, kjer ni nobene svetlobe, nobenega priključka za elektriko in milijon mimoidočih opazovalcev, mi paše, da bom lahko avto odpeljal nekam, kjer je okolje bolj delu prijazno. Seveda se mi je vmes spraznil akumulator, ki je bil očitno že bolj na koncu, tako da avto trenutno ne vžge, ampak to ni problem rešit. To bi naredil že danes, pa so mARSOvci napovedali ful dežja in z obzirom na to, da je moja E30 že zdaj vodnjak, nisem hotel tvegat transformacije v podmornico. V glavnem, zdaj imam nekoliko več časa, tako da se bo v prihodnjem tednu začelo dogajati, da bo winterwagen čim prej upravičil svoje ime.
(Nadaljevanje branja tudi za tiste, ki niste fani romanov)
Priprava na zimsko sezono:
- konkretno čiščenje zunaj + znotraj
- podpis pogodbe za sodelovanje s sklopko (cevke, cilinder?)
- izčrpavanje vode (razvlažilec je že v svojem elementu v avtu)
- nakup zimskih gum
- menjava vžigalnih kablov
- nakup in montaža cevi za topel zrak v motornem prostoru
- motivirati zavore za boljše opravljanje dela (trenutno se ne trudijo preveč)
- pregled ostalih komponent
- par malenkosti (žarnica, steklo levega ogledala, mogoče retrovizor, notranja stran voznikove kljuke (za odpiranje vrat), ročaj za odpiranje sovoznikovega predala, zaključek letvice zadnjega odbijača, čepki v sprednjem odbijaču...)
Avto ima nekaj malega rje na podvozju, nič kritičnega, sicer pa je bil pri prejšnjem lastniku delno obnovljen, tako da je na zunaj lep. Pobarvan ni bil vrhunsko, je pa čisto ok, obrobe so bile menjane, notranjost preoblečena v usnje, strop je zelo lep. Imam Blaupunkt radio in v sovoznikovem predalu celo CD wechsler, samo trenutno nič ni priklopljeno. Od opreme imam še zadnji senčni rolo in spojlerček na prtljažniku (mogoče bo kdo od vas vedel, kako se mu reče, pri E30kah sem res laik). Izpuh ni originalen, zvok je glede na konjažo strupen.
Vmes sem nabavil par stvari, in čeprav sem šel samo po M volan, sem na koncu domov privlekel 2 volana, Styling 5 feltne, prijazni prodajalec pa mi je podaril še 2 gumi za skurit in pokrove platišč a.k.a. radkape, ker je prodal E30 in mu je roba samo delala gužvo. Večino teh stvari prodam, tako da me kontaktirajte, če vas kaj od tega zanima.
Mikajo me recaroti, ker so res hudi sedeži, ampak ker je moj primarni projekt drug avto, se trenutno še držim nazaj. Čez zimo bom užival z winterwagnom, plani za naprej pa bodo zastavljeni po koncu zimske sezone. Ena opcija je sigurno swap, nižanje in učvrstitev podvozja, ampak vse ob svojem času... Mogoče se bom spravil zmontirati tudi števec z obratomerjem, ki sem ga dobil zraven, je pa trenuten števec lep in deluje komplet osvetlitev.
Občutljivejšo publiko opozarjam, da bom avto vozil v snegu, sploh v snegu, verjetno bom skuril vsaj tisti komplet gum, ki sem ga dobil ob zadnjem nakupovalnem izpadu in na splošno bom avto "zlorabljal," bom pa seveda skrbel, da ostane starček vitalen in v dobri kondiciji.
Zaenkrat imam samo eno normalno sliko, se bom potrudil in naredil kakšno boljšo v bližnji prihodnosti.