Ker ste se ostali toliko razpisali o sami pridobitvi in lastništvu e30ke bom še jaz nekoliko dopolnil svojo predstavitev.
Kot rečeno sem iskal avto z zadnjim pogonom. Takrat je bila drift scena pri nas v razvoju, aktualen je bil še Mobikrog in postal sem velik simpatizer tega motoršporta. Drift ali drsenje se je zdelo hudo zabavno in odločitev je padla poiskati si tak avto, ki bi lahko bil tudi zabaven. Iskanje se je začelo že pred mojim 18im letom, a nažalost dolgo časa ni bilo uspeha. E30ke so sicer bile poceni a več ali manj primerki primerni za odpad. E36 je v tistem času dobro držala ceno in ni prišla vpoštev. V sam nakup sem imel namen zapraviti približno 600€ (100-150.000SIT).
Izpit sem opravil poleti leta 2006, o lastnem avtu pa še ne duha ne sluha.
V vmesnem času sem vozil očetovega mondeo mk1 karavana dokler ni zaribala mašina (not my fault!
). Čas je tekel, jaz sem si pa želel svobode, ki sem jo iskal prav v svojem avtomobilu. Po pol leta in kar nekaj ogledanih e30k, sem imel celo obdobje, ko bi se zadovoljil že z Renault 5ko, samo da bi bil mobilen.
Ravno pred začetkom 4. letnika gimnazije sem zasledil oglas na avto.netu. Prodajal se je 'konzul' za ceno 150.000sit. Oglas ni imel slike, avto pa je bil lociran v Ljubljani. Takoj sem se odpravil zadevo pogledat (s kolesom hah) in ,na prvi vtis nekoliko zapuščen avto, me je prepričal. Lastnik, kot rečeno, je bil starejši gospod, ki je deloval v diplomaciji. Sam si je kupil novega mercedeza, 'konzul' pa je bil predan njegovi hčerki, ki ga je v zadnjem letu imela v uporabi. Sama ga je zamenjala za Cliota ali neko podobno sranje, razlog pa je bil med drugim ''e30 nima servota''.
Še kot zanimivost, avto je imel potrjeno servisno knjižico do 166.000km, vselej na uradnih servisih (pri nakupu je imel slabih 192k). Ceno smo zbili na prelepih 100.000sit in postal sem ponosen lastnik bmw e30.
Takrat sem bil še pravi junc v svetu e30k in sem za pomoč pri pregledu prosil eddya (veteran na področju e30k na bmwforumu
). On je bil tudi nadaljni serviser, klepar, ličar avta v naslednjih par letih. Nivo opravljenih del mogoče ni bil najbolj kvaliteten, je bil pa zato cenovno ugoden.
Slika pri nakupu avta in lokacija, kjer je avto 4 mesece stal:
- pictures003.jpg (108.29 KiB) Videno 23024 krat
Če iz neke stare teme skopiram občutke ob nakupu in želje za prihodnost je to izgledalo nekako tako:
''Trenutni vtisi-> avto je majka
, edino auspuh bo res treba menjat...in gume
Bližnji načrti in načrti v daljni prihodnosti
-komplet saniranje rje na pragovih
-barvanje ogledal, odbijačev in pragov, monitranje usmerjevalnikov zraka v prednjem odbijaču (moj jih trenutno nima, ker jih je nekdo ukradel :? )
-menjave bencinske črpalke, dihtunge na izpušnm kolektorju, ne mislim tu omenjat
-centralno zaklepanje, električni pomik desnega ogledala, oken.
V daljni prihodnosti:
-nižanje
-15col bbs + gume
-menjava sprednjih diskov
itd. itd. odvisno od financ
''Še 2 slikci ob nakupu:
Ker imamo na mojo srečo vikend blizu Gorice, sem lahko na bližnjih odpadih našel marsikater bombonček. Takrat je sicer moja želja po dodatni opremi bila blizu 0, ampak, če se je kakšen kos dobilo ugodno, se ga je zmontiralo. Glede na to, da mi je v sprednji vezni manjkal zračnik, sem vse skupaj nadgradil na 'meglenke':
Rja me takrat ni tako interesirala, važno je bilo samo, da voda ne moči tepihe in da gre avto pošrek
Vsaki sneg se je nestrpno pričakovalo.
Leta 2007 spomladi sem se takoj spravil k nakupu bbsk. Sicer ne style 5k, ampak bbs mahle:
oh yes...life was good
Čez en mesec so bila že na avtu:
Dotična platišča imam še danes, trenutno so na 'črnuhu' .
Sledila je enotedenska 'kleparska' obnova vozila pri eddyu, saj sem opazil da mi voda moči tepihe. Takrat se je avto pokazal v pravi luči in glede lukenj rje ni razočaral. Tako pač je, če se vozilo 20 let uporablja neprestano neglede na razmere.
Rja je bila prisotna na vseh standardnih mestih. Ugotovljeno je tudi bilo, da je bil desni bok že menjan v preteklosti. Verjetno v začetku življenja avta, saj deluje delo opravljeno zelo kvalitetno. Do današnjega dne mi sicer pragov in obrob ni bilo potrebno menjati, vse ostalo je bilo pa hin.
Pobarvalo se je tudi odbijače, ogledala in usmerjevalnike zraka v vezni. Končni produkt:
V letu 2007 je sledila še montaža električnih stekel in desnega ogledala, jeseni pa sem pri ''wannabe drifter izletu'' na Rakitno doživel nezgodo:
To je bil moj prvi, edini in upam da tudi zadnji crash tega avta. Sem imel srečo da sem večina kosov našel v isti barvi tako, da strošek ni bil velik, razen ranjenega ega.
Ob tej priložnosti sem zamenjal tudi sprednja blatnika, ki jima ni bilo več spasa kot pravijo naši južni bratje.
Gor so prišli Italijanski brez rje:
- 1917842_207964018315_2873064_n.jpg (31.3 KiB) Videno 23024 krat
V naslednjih letih se na avtu ni delalo nič posebnega. Vmes sem uspel nabrati nekaj dodatne opreme po mojih pohodih po odpadih (klima, bc1, športni volan, centralno zaklepanje, zadnji vzglavniki, tapeta z rolojem,...).
Od nevšečnosti mi je v tem času nekdo v centru tekel po avtu (malo je fasala streha, a jo je toča mojster uspel rešiti brez ličarije) in pa na parkirišču mi je nekdo priletel v vrata (na srečo sem imel zavarovano). Kilometri so se pridno nabirali.
Večji poseg je avto doživel v letu 2010, ko se je na njem ponovno delala kleparija. Tokrat na malo višjem nivoju z boljšo zaščito. Kvaliteta je seveda sovpadala z finančnim in časovnim vložkom tako da od tega trenutka dalje, je avto žal postal bolj nepremičnina v zimskem času (v nasprotnem primeru bi kot sam rad pravim...scal proti vetru
).
Ker sem imel namen vgraditi malo močnejšo akustiko, lepo urediti kable, zamenjati armaturko,...se je avto počasi sestavljalo do sredine leta 2011.
Kmalu po klepariji mi je na avtocesti pri Nanosu zaribal šponer zobatega jermena in mašina je šla papa
. Vse je za nekaj dobro, saj sem ravno preko nakupa drugega motorja spoznal lancerja, ki v zadnjih letih predstavlja velik člen pri mehanskih in kleparskih popravilih 'konzula'.
Z njegovo pomočjo je avto pridobil servo, tempomat, obnovljene vse gumice na podvozju, sledi še montaža bremz in novega podvozja v naslednjem letu.
Skratka napreduje se iz leta v leto, včasih nekoliko počasneje a vselej naprej.
Drugo leto bo avto mogoče končno pridobil podobo kakršno sem si zamislil že ob samem nakupu prelepih 8 let nazaj.