Stran 1 od 1

Popravilo zobnikov števca kilometrine

OdgovorObjavljeno: 09 Dec 2015, 21:31
Napisal/-a marc
Gre za pogosto okvaro zobnikov v števcu kilometrine. Posledica je nedelovanje štetja kilometrine. Avtor prispevka je sicer uporabnik tomos z bmwforuma, a zadevo z njegovim dovoljenjem objavljam še tukaj.
Gre torej za cenovno ugodno rešitev popravila omenjene težave.
Slika
Vzrok poškodbe: Zobnik E1 12T (T-število zob), M0.5, luknja 1.95mm. V originalu je gor še medeninasta narebrena puša, katera pa zaradi reakcije masti z medenino povzroči zelenega volka in razžene zobnik. Tudi zaradi starosti se sami zobi radi polomijo.
Redko zna počiti tudi zobnik E2. Tukaj zna bit razlika ali je števec hitrosti VDO ali Motometer. Najlažje je obstoječi zobnik preštet na zobih notranji/zunanji.

Tipični kit zobnikov za popravilo stane med 17 in 50USD za E1+2+3, posamezno E1 pa 6USD.

Rešitev: Zobniki so enaki kot med univerzalni seti za modelarstvo. Primer seta raznih zobnikov v cenovnem rangu od 4-5€:
http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-75PCS-a-lot-Plastic-gear-rack-pulley-belt-Worm-gear-Single-and-double-gear/1889463193.html?af=85386&dp=6378_1449689066_d275a66226c6cb93e7f4d2f218ce09c2
Iz teh setov se da zbrati zobnike za sestavit E1, E2 in E3. Npr. E3 je pri VDO 48/16T M0.5 2.05mm z dodatnim vratov. Se vzame iz seta 48T 2mm z vartom 16T 2mm navadni in zlepi skupaj. Možno je dobiti tudi samo E1 plastične zobnike po 20kosov/11USD ali kovinske ~20kosov/30USD, ampak kot rečeno v prej omenjenem setu sta 2x E1 zobnika že vključena.

Potrebno orodje: križni mali izvijač, klešče za cvikat kable (za snet preostanek medeninaste original puše E1) in 20min, ko je števec že zunaj.

Dodatno: Ob tem posegu je priporočeno sneti vse žarnice in kazalce in polotati vse kontakte na števcu - tipično je pod kazalcem tanka in temprature že čist stisnjen cin. Pri žarnicah se pa naredijo udolbince ki lahko pozročajo nedelovanje žarnic, ko zapelješ čez kako luknjo.

Tuje publikacije in e30 seti za popravilo (po dražji ceni):
http://blog.bavauto.com/11888/bmw-diy-inoperative-odometer-replace-repair-gears-how-to/
http://blog.bavauto.com/3902/bmw-odometer-trip-meter-inoperative-e23-e24-e28-e30/
http://store.garagistic.com/odometer-gears/e30-odometer-repair

Re: Popravilo zobnikov števca kilometrine

OdgovorObjavljeno: 26 Jul 2017, 11:11
Napisal/-a eXtreme
Ima kdo E1 zobnik za prodat?

Kako se napreša nazaj gor E1, da ne poči? :)

Re: Popravilo zobnikov števca kilometrine

OdgovorObjavljeno: 26 Jul 2017, 18:45
Napisal/-a yunnowho
Mislim da mi je ostalo nekaj zobnikov, bom pogledal-poslikal.

Re: Popravilo zobnikov števca kilometrine

OdgovorObjavljeno: 29 Jul 2017, 23:08
Napisal/-a Tomos
eXtreme pokliči me ali pošlji PS, jih ima še 6 komadov.

Stari E1 dobiš dol tako da sprcaš počen E1 dol, pol z kleščami nacvikaš 1-2x preostalo medeninasto pušo, s kleščami primeš na osovino in izvlečeš medeninasto pušo. Isto ko držiš os s kleščami, daš gor nov E1, os je 2mm, zobnik luknja 1.95mm. Ker je sila na zobnik skoraj ničen, E1 ne po popustil, ker ima več mase kot original pa ga tudi ne bo razgnalo.

Re: Popravilo zobnikov števca kilometrine

OdgovorObjavljeno: 10 Avg 2017, 12:57
Napisal/-a eXtreme
Se ti javim ob priliki... če boš pa kaj v naše konce hodil pa javi, ajga!

Re: Popravilo zobnikov števca kilometrine

OdgovorObjavljeno: 15 Okt 2018, 12:18
Napisal/-a tine
Ima kdo za prodat zobnike E1 in E2 za števec Motometer?