197x BMW E12 520
Objavljeno: 25 Dec 2014, 23:46
OSEL.
Na kratko - osel, ker bom korak bližje oblazinjeni sobi vsakič, ko bom hotu neki zamenjat in bo treba poiskat nov del.
Na dolgo - Old School Executive Limousine.
To je bil 5. model avta slavne "Neue Klasse" in prvi model še dans popularne serije 5. Dizajn Francoza Paula Bracqa, ki je risal tud ene čudne avte z nišanom na havbi, ...
... je prvič videl luč sveta v Münchnu, ki je takrat ravno gostil Olimpijske igre, 12. in 13. septembra leta '72. Avto je bil BMWjev odgovor na Mercedesa W114, ki ga je Bracq zrisal, preden je zamenju delodajalca.
Pred uradno predstavitvijo se je velik govoril, pisal in ugibal o novem BMWjevem modelu, ki naj bi ga poimenovali 2004 (zarad 4-ih vrat) in naj bi zgledal nekak tkole:
Opaženi so bli tud med testiranjem, še vedno s to, takrat moderno obliko sprednjih luči...
Na srečo se na koncu niso odločil za to obliko luči, ampak so ostal pr okroglih, in serija 5 se je super prodajala vse do leta 1981, ko so ustavl proizvodnjo po narejenih nekaj manj kot 700.000 primerkih. Npr. v Južni Afriki se je proizvodnja nadaljevala še par let, tko da odvisno od vira je blo izdelanih nekje med 660 in 700 tisoč avti. Med različnimi letniki E12k je seveda velik razlik, ki jih zaenkrat še ne poznam, v glavnem pa ločimo 3 ''serije'' E12k - prvo serijo so izdeloval med leti '72-'76, drugo med 1976 in 1981 in tretjo (ne več v Evropi) od 1982 do maja 1985.
Med prvo in drugo serijo je baje 41 razlik. Zaenkrat vem točno dve. Razlike med tema dvema me še posebi zanimata, ker je moj avto po prometnem dovoljenju letnik 03/1978, se prav spada v drugo serijo, po BMW VIN arhivu pa 01/1975 - prva serija. Za tok stare avte te VIN decoderji po mojih izkušnjah niso čist natančni, po drugi strani pa tud jugoslovanska birokracija ni nek standard veljavnosti in zanesljivosti.
Najbolj opazni razliki sta havba in ledvičke - na sliki najprej E12ka prve serije in pod njo še 2. serije...
Za dans samo učna ura zgodovine o prvem fünferju, več o konkretnem avtu pa v naslednjih dneh. Včeri in dans sem z njim naredu neki km, tko da se ga počas navajam, ko ga bom pa prbližno spoznal, bom pa napisal tud kej več o trenutnem stanju in planih za naprej... Upam, da bo dolg in dobr služu, jz pa bom skrbel, da bo do svojga 40. leta in tud po njem še vedno zdrav, vitalen športnik.
Aja, pa dans sem že slišu prvič vprašanje, za kok bi prodal.