Stran 1 od 18

197x BMW E12 520

OdgovorObjavljeno: 25 Dec 2014, 23:46
Napisal/-a Hoonigan
Slika

OSEL.
Na kratko - osel, ker bom korak bližje oblazinjeni sobi vsakič, ko bom hotu neki zamenjat in bo treba poiskat nov del.
Na dolgo - Old School Executive Limousine. :D

To je bil 5. model avta slavne "Neue Klasse" in prvi model še dans popularne serije 5. Dizajn Francoza Paula Bracqa, ki je risal tud ene čudne avte z nišanom na havbi, ...
Slika
... je prvič videl luč sveta v Münchnu, ki je takrat ravno gostil Olimpijske igre, 12. in 13. septembra leta '72. Avto je bil BMWjev odgovor na Mercedesa W114, ki ga je Bracq zrisal, preden je zamenju delodajalca.

Pred uradno predstavitvijo se je velik govoril, pisal in ugibal o novem BMWjevem modelu, ki naj bi ga poimenovali 2004 (zarad 4-ih vrat) in naj bi zgledal nekak tkole:

Slika

Slika

Slika

Opaženi so bli tud med testiranjem, še vedno s to, takrat moderno obliko sprednjih luči...
Slika

Na srečo se na koncu niso odločil za to obliko luči, ampak so ostal pr okroglih, in serija 5 se je super prodajala vse do leta 1981, ko so ustavl proizvodnjo po narejenih nekaj manj kot 700.000 primerkih. Npr. v Južni Afriki se je proizvodnja nadaljevala še par let, tko da odvisno od vira je blo izdelanih nekje med 660 in 700 tisoč avti. Med različnimi letniki E12k je seveda velik razlik, ki jih zaenkrat še ne poznam, v glavnem pa ločimo 3 ''serije'' E12k - prvo serijo so izdeloval med leti '72-'76, drugo med 1976 in 1981 in tretjo (ne več v Evropi) od 1982 do maja 1985.

Med prvo in drugo serijo je baje 41 razlik. Zaenkrat vem točno dve. :D Razlike med tema dvema me še posebi zanimata, ker je moj avto po prometnem dovoljenju letnik 03/1978, se prav spada v drugo serijo, po BMW VIN arhivu pa 01/1975 - prva serija. Za tok stare avte te VIN decoderji po mojih izkušnjah niso čist natančni, po drugi strani pa tud jugoslovanska birokracija ni nek standard veljavnosti in zanesljivosti. :D
Najbolj opazni razliki sta havba in ledvičke - na sliki najprej E12ka prve serije in pod njo še 2. serije...

Slika

Slika


Za dans samo učna ura zgodovine o prvem fünferju, več o konkretnem avtu pa v naslednjih dneh. Včeri in dans sem z njim naredu neki km, tko da se ga počas navajam, ko ga bom pa prbližno spoznal, bom pa napisal tud kej več o trenutnem stanju in planih za naprej... Upam, da bo dolg in dobr služu, jz pa bom skrbel, da bo do svojga 40. leta in tud po njem še vedno zdrav, vitalen športnik. :) %%-
Aja, pa dans sem že slišu prvič vprašanje, za kok bi prodal. :))

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorObjavljeno: 26 Dec 2014, 00:34
Napisal/-a Jack747
Končno. Pa tudi če ne bom nič konkretnega povedal/prispeval k tej temi, se ne morem upreti temu, da kaj pokomentiram. Ni kaj, lepo si spisal. Če bi bile stvari tako zanimive v šoli, bi verjetno danes vse znal. Tudi avto je klasika, okrogle luči, ledvičke višje kot širše... skratka njam.
Zavidam ti še pa še in upam, da projekt uspeš speljati do konca, da bo na slovenskih cestah še ena klasična bavarska lepotica več! Kaj pa imaš v mislih za prihodnost poleg znižanja? :)

Ena za motivacijo:

Slika

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorObjavljeno: 26 Dec 2014, 00:49
Napisal/-a FR Wolf
Sem sice upal na kako sliko tvojega dotičnega avtomobila, a nek začetek je že :)
Uglavnem, razlika je tudi v zadnjih lučeh in motorizaciji. Naprimer avto iz pfl je imel m10 in m30 motorje, kasneje pa še m20 po letu 76'.
Glede na zadnje luči, motorizacijo in kolikor se iz avto.net-a spomnim tudi sprednji del od fl modela. Preveri še št. motorja, v tistih časih se je ta ujemala za VIN št. karoserije(za 2002 je tako).
Glavno je da resnici prideš do dna in urediš papirje na originalno zadevo, če to še niso. Ker boš potem lažje spal in tudi cena avtomobila je večja.
Ena slika za motivacijo (saj veš če je od mene mora bit Alpina) ;)
Slika

P.S. E12 model je bil prvi BMW model kateri je v eni študiji imel motor na vodik. Oznaka modela je bila 520h, imel je 3,5L motor in možnost delovanja ali z vodikom ali z bencinom (z obema to ni bilo mogoče). Model z oznako 2004 je tudi obstajal ampak zgolj kot prototip v dveh izvodih (grd ko smrt).

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorObjavljeno: 26 Dec 2014, 10:41
Napisal/-a Hoonigan
Jack747 napisal/-a:Kaj pa imaš v mislih za prihodnost poleg znižanja? :)

Plani za ta avto so veliki, bo pa projekt verjetno trajal več let, ker mam še en avtoprojekt in še sto drugih stvari zraven. Najkrajše in najbolj natančno opišem plane v dveh besedah - kompletna obnova. Cilj je clean look, sveža barva, zabit v tla, široke feltne, notranjost brez poškodb, z recaroti in lepim volanom, špera, M30 stroker. Zna se zgodit, da si bom za kakšno stvar vmes še premislu... :)

Za zgled mi je tale avto: http://www.stanceworks.com/2014/04/a-ba ... d-bmw-e12/
Slika
Slika


FR Wolf napisal/-a:Razlika je tudi v zadnjih lučeh in motorizaciji. Naprimer avto iz pfl je imel m10 in m30 motorje, kasneje pa še m20 po letu 76'.
Glede na zadnje luči, motorizacijo in kolikor se iz avto.net-a spomnim tudi sprednji del od fl modela.

Po tem, ko sem odprl temo včeri, sem še mal brskal in sem našel še razliko v zadnjih lučeh. Moj ma FL luči, motorizacijo in sprednji del, tko da zaenkrat kaže, da bo YU 1-0 D. :D Bom pogledal še št. motorja...
To glede motorjev mi pa ni blo čis logično, ampak si zdej potrdil... E12 je mel najprej M30 motor, potem so začel z M20, novejši modeli (še E34) so pa spet M30.
Kot zanimivost, M30 je dobil svoj nickname ''big six'' oz. ''senior six,'' ko je BMW začel vgrajevat M20 a.k.a. ''baby six,'' prvi model s tem motorjem pa je bil E12 520. :)

PFL in FL luči:
Slika
Slika


FR Wolf napisal/-a:Glavno je da resnici prideš do dna in urediš papirje na originalno zadevo, če to še niso. Ker boš potem lažje spal in tudi cena avtomobila je večja.
Ena slika za motivacijo (saj veš če je od mene mora bit Alpina) ;)
Slika

P.S. E12 model je bil prvi BMW model kateri je v eni študiji imel motor na vodik. Oznaka modela je bila 520h, imel je 3,5L motor in možnost delovanja ali z vodikom ali z bencinom (z obema to ni bilo mogoče). Model z oznako 2004 je tudi obstajal ampak zgolj kot prototip v dveh izvodih (grd ko smrt).

:-bd

Slike moje E12ke pridejo upam da danes. :P

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorObjavljeno: 26 Dec 2014, 10:52
Napisal/-a Jack747
Hoonigan napisal/-a:Slike moje E12ke pridejo upam da danes. :P


Jaz tudi. :D
A potem imaš m10 520 4-cilindrski motor ali m20 6-cilindrskega? M20 motorje so vgrajevali med letoma 1977 in 1981, tako da bi ti to mogoče lahko tudi kaj pomagalo. :)

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorObjavljeno: 26 Dec 2014, 11:18
Napisal/-a marc
Opa, težko pričakovana tema končno tukaj. :D Lep uvod v predstavitev avtomobila, je zanimivo videt razlike med prvimi in kasnejšimi serijami. Enako je tudi z '83 e30, ki si z e21 deli še kar nekaj delov medtem ko v pfl in še kasnejši fl izvedenki praktično nič več. Pri e12 so mi FL luči dejansko bolj všeč, tako, da to je to! Upam, da je osnova dobra in da ti projekt rata realizirat. Vem, da si zamenjal že nekaj avtov, no ta upam da ostane. Če pa že mora it pa naj pride vsaj e30 :P.

Cant wait for pictures... :YMPRAY:

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorObjavljeno: 26 Dec 2014, 12:03
Napisal/-a FR Wolf
Če se boš lotil že barvanja na novo je potem skoraj nujna zadeva, katero boš moral naredit, in morajo vsi stai BMWji imeti, je izpuh na sredini... ;)
Torej zašvasat originalno luknjo in naredit na sredini novo.
Slika
Slika
Slika

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorObjavljeno: 26 Dec 2014, 23:23
Napisal/-a Hoonigan
Jack747 napisal/-a:
Hoonigan napisal/-a:Slike moje E12ke pridejo upam da danes. :P


Jaz tudi. :D
A potem imaš m10 520 4-cilindrski motor ali m20 6-cilindrskega? M20 motorje so vgrajevali med letoma 1977 in 1981, tako da bi ti to mogoče lahko tudi kaj pomagalo. :)

6-zyl, M20B20. :)


marc napisal/-a:Opa, težko pričakovana tema končno tukaj. :D Lep uvod v predstavitev avtomobila, je zanimivo videt razlike med prvimi in kasnejšimi serijami. Enako je tudi z '83 e30, ki si z e21 deli še kar nekaj delov medtem ko v pfl in še kasnejši fl izvedenki praktično nič več. Pri e12 so mi FL luči dejansko bolj všeč, tako, da to je to! Upam, da je osnova dobra in da ti projekt rata realizirat. Vem, da si zamenjal že nekaj avtov, no ta upam da ostane. Če pa že mora it pa naj pride vsaj e30 :P.

Cant wait for pictures... :YMPRAY:

Hvala. Tale mora res ostat in bit narejen do konca. Po karakterju sem zlo vztrajen in speljem vse do konca, tko da tole menjavanje avtov mi ni naravno in se mora čim prej nehat. :))


FR Wolf napisal/-a:Če se boš lotil že barvanja na novo je potem skoraj nujna zadeva, katero boš moral naredit, in morajo vsi stai BMWji imeti, je izpuh na sredini... ;)
Torej zašvasat originalno luknjo in naredit na sredini novo.

Pa ne vem, jz sem rad poseben. :D



Dans samo teaser, na prave slike boste moral še mal počakat :P

Slika

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorObjavljeno: 26 Dec 2014, 23:37
Napisal/-a marc
=p~

Re: 197x BMW E12 520

OdgovorObjavljeno: 27 Dec 2014, 19:31
Napisal/-a Jack747
Kolk je to "mal" za počakat? :D
Nestrpnost narašča! Je sploh še kak lastnik e12 v Sloveniji ali si ti edini?