Inštalacija klime
Objavljeno: 19 Jul 2018, 18:28
Morda če še komu drugemu dela probleme - dvig obratov klime. V glavnem so se E30 delile na 3x načine vezave klime:
a) PFL z mehanskim dvigom minimuma
b) PFL z povezavo dodatnega modula med injektorje in DME ki dvigne obrate
c) FL z povezavo na DME ki posledično dvigne signal na motorčku minimuma
Pri zadnji ni problem, en konektor nad predalom, zvezan na DME javi kdaj klima vklopljena in kdaj prožen kompresor. Pri prvih dveh je problem, ker s take inštalacije in komponente redke za znoret. V kolikor se gre na opcijo b) treba menjat celotno motorno inštalacijo, pri a) pa se rabi precej drugih komponent
Ko sem na mojega 318i M10B18 87' montiral klimo, nisem bil pozoren na donatorju 320i M20B20 85' da ima ta Pierburg dvig minimuma in pripadajoče kablovje. Pol kasneje sem še z drugo osebo menjal sprednjo inštalacijo PFL na FL da nisem imel predelav.
Sedaj sem pa opazil da je nekaj prodajalcev ki ima potrebne komponente izredno poceni. Rabi se:
#1 - 64511286808 = T člen za ventil = 12€ nov
#2 - 64511286808 = Pierburg 7.20271.01, določeni Volvo in Peugeot in Saab so imeli ventil 7.20271.00, edina razlika tesnila masa na navoju = nov 70€, rabljen 16-20€ http://salko.pl/pozostale-czesci-zasilania/40205-elektrozawor-przepustnicy-Citroen-Peugeot-1-6i-1-9i-XU5JP-XU9JP-oryginal-niemiecki-Pierburg-uzywany.html
#3 - 64511286809 - T člen = 6€ nov
#4 - cev 6/11mm 30-50cm = ~2€
#10 - 12511287789 = kabel. novo ni več dobavljivo, ampak se da dobit za 16€ preko eBaya https://www.ebay.de/itm/NEW-Genuine-BMW-12511287789-Cable-harness/192573340651. Kataloška je sicer za M10, ampak je dolžina kabla zadostna tudi za M20, pri kompresorju pa pazljivost ker obstajajo 3x tipi konektorja priklopa in bo morda treba delat vmesnik.
Montaža pride med ventilom čoka - cev iz čoka na sesalni kolektor in z druge strani iz pred ventilom čoka (za M10 je to na #16 ter na #15 ali 17 ali 14). Ker je oprema redka ne obstaja že original dvodelna cev pred in po čoku, ampak se obstoječo odreže za naredit vmes prostor za T člen. Opozoril bi da treba bit pazljiv kje odrezat da mala cevka iz T člena ne bo kam tikala ali se lomila cev, ob prožitvi pa ventil odpre majhen bypass zaprtega čoka kar dvigne obrate za ~300, ko je to istočasno z kompresorjem pa se skoraj ne pozna na semaforjih. Še bolj poceni je vzet moderen ventil na dve cevki ki ob proženju odpre in vmes vtaknit 2x 64511286809, ampak tak način ni original.
a) PFL z mehanskim dvigom minimuma
b) PFL z povezavo dodatnega modula med injektorje in DME ki dvigne obrate
c) FL z povezavo na DME ki posledično dvigne signal na motorčku minimuma
Pri zadnji ni problem, en konektor nad predalom, zvezan na DME javi kdaj klima vklopljena in kdaj prožen kompresor. Pri prvih dveh je problem, ker s take inštalacije in komponente redke za znoret. V kolikor se gre na opcijo b) treba menjat celotno motorno inštalacijo, pri a) pa se rabi precej drugih komponent
Ko sem na mojega 318i M10B18 87' montiral klimo, nisem bil pozoren na donatorju 320i M20B20 85' da ima ta Pierburg dvig minimuma in pripadajoče kablovje. Pol kasneje sem še z drugo osebo menjal sprednjo inštalacijo PFL na FL da nisem imel predelav.
Sedaj sem pa opazil da je nekaj prodajalcev ki ima potrebne komponente izredno poceni. Rabi se:
#1 - 64511286808 = T člen za ventil = 12€ nov
#2 - 64511286808 = Pierburg 7.20271.01, določeni Volvo in Peugeot in Saab so imeli ventil 7.20271.00, edina razlika tesnila masa na navoju = nov 70€, rabljen 16-20€ http://salko.pl/pozostale-czesci-zasilania/40205-elektrozawor-przepustnicy-Citroen-Peugeot-1-6i-1-9i-XU5JP-XU9JP-oryginal-niemiecki-Pierburg-uzywany.html
#3 - 64511286809 - T člen = 6€ nov
#4 - cev 6/11mm 30-50cm = ~2€
#10 - 12511287789 = kabel. novo ni več dobavljivo, ampak se da dobit za 16€ preko eBaya https://www.ebay.de/itm/NEW-Genuine-BMW-12511287789-Cable-harness/192573340651. Kataloška je sicer za M10, ampak je dolžina kabla zadostna tudi za M20, pri kompresorju pa pazljivost ker obstajajo 3x tipi konektorja priklopa in bo morda treba delat vmesnik.
Montaža pride med ventilom čoka - cev iz čoka na sesalni kolektor in z druge strani iz pred ventilom čoka (za M10 je to na #16 ter na #15 ali 17 ali 14). Ker je oprema redka ne obstaja že original dvodelna cev pred in po čoku, ampak se obstoječo odreže za naredit vmes prostor za T člen. Opozoril bi da treba bit pazljiv kje odrezat da mala cevka iz T člena ne bo kam tikala ali se lomila cev, ob prožitvi pa ventil odpre majhen bypass zaprtega čoka kar dvigne obrate za ~300, ko je to istočasno z kompresorjem pa se skoraj ne pozna na semaforjih. Še bolj poceni je vzet moderen ventil na dve cevki ki ob proženju odpre in vmes vtaknit 2x 64511286809, ampak tak način ni original.