Stran 1 od 1

Cestno/ dirkaški set up

OdgovorObjavljeno: 20 Sep 2017, 09:13
Napisal/-a djfelix
Eno vprašanje glede feder

Se pravi ima 320iS ki ga občasno zapeljem tudi po pisti.
Setup:
B8
H&R stabilizatorji
Vogtland fedre (tu sem naredil napako sem vzel za 6 cyl. tako, da je sprednji konec višji kot bi moral bit)
Vedno je bila moja želja nabavit H&R RACE 50404-88 fedre, ki pač niso dobavljivi v SLO jih proizvajajo za Ameriški trg, saj bi dal tistih 350$ ampak je pa pol še poštnina 150$ pa DDV pa carina je pa cifra nora, pa po uradni poti se jih ne da niti homologirat.

Zanima me če mi zna kdo svetovati katere fedre vzet, da bi malo bolj stršal avto ?

Moji pomisleki:
Ali kupim nov set Vogland za 4 cyl. bom dobil malo boljšo lego ker bo šel sprednji konec malo nižje.
Eibach (odpade ker so nizke fedre in za to višino pre mehke.)
H&R pač te, ki so dobavlive. ( kako se obnašajo ne vem )
H&R Rennfedern ( Tu bi rabil nekoga da bi znal povedat kakšno višino in obseg fedre izbrati , trdoto vem https://www.sandtler...-rennfedern?p=1 )

​Pa da vidimo, če imamo kakšnega strokovnjaka za E30 podvozja......

Lp Matjaž!

Re: Cestno/ dirkaški set up

OdgovorObjavljeno: 20 Sep 2017, 14:23
Napisal/-a Chieftec
Oj,

Nisem niti s od strokovnjaka bom pa vseeno podal mnenje. Mislim, da že v osnovi grešiš z razmišljanjem. Glede na to, da imaš praktično nek "maksimum od cestnega setupa" menim, da je pravilnejši korak montaža nastavljivega podvozja (gewinde). Glede na to da imaš 6cly fedre, so že te načeloma pretrdi za težo tvojega S14 in bi pričakoval, da avto precej understeera (laična ocena). Nižanje niti ni optimum za geometrijo, če je nato ne popravljaš s camber ploščami (kolikor je seveda možno) in predelavo zadnjega mostu za korekture z ekscentričnimi vijaki.

Sam bi pogledal recimo za KW V3 gewindami oz. podobnim in je to to (adjustable rebound damping with 16 exact clicks, adjustable compression damping with 12 exact clicks). Ko se voziš po cesti, odvrtiš na najmehkejše možno, za pisto pa zatrdiš na "nehumano".

Nestrokovno mnenje... mogoče ti pa vseeno kaj pomaga.

LP

Re: Cestno/ dirkaški set up

OdgovorObjavljeno: 20 Sep 2017, 14:57
Napisal/-a KockaE30
Trenutno ne vem kako visok imaš avto, kakšna slika bi bila super, ampak kot splošno pravilo čisto v podnu avto tudi ne sme bit če hočeš dobre vozne lastnosti, kot je bilo zgoraj rečeno. Razlogi za spredaj in zadaj so drugačni, bom malo razjasnil:

Kot prvo splošno bo avto imel občutek nestabilnosti dokler ga res ne "zavagaš" v ovinek, da prime vsa guma, pa tudi to ni rečeno da bo dovolj če imaš preveč negativnega camberja. Kot drugo boš imel pri zaviranju po ravninah precej zmanjšan oprijem, ker bo prijemal samo notranji rob. Vse to je še dosti hujše v kombinaciji z nizkoprofilnimi gumami ki se ne upogibajo toliko kot kakšni baloni.

Če gremo še malo v detajle... Spredaj avto ne sme bit prenizek ker kot prvo v štartu dobiš preveč statičnega negativnega camberja, ampak to ni največji problem. Kot verjetno veš je sprednje podvozje na nek način podobno zadnjemu v smislu da bolj ga spustiš več negativnega camberja dobi. Ampak, samo do neke točke. Spredaj ima E30 MacPhersone, ki sicer ni slab setup, ima pa svoje slabosti. Če si zamisliš da odstraniš vzmet z vzmetne noge in premikaš kolo čez cel hod podvozja bi videl da pod obremenitvijo do neke točke vseskozi dobiva negativni camber, po tej točki ga pa dejansko začneš zgubljat. Ko je avto tako nizek da je roka brez obremenitve (torej ko avto stoji pri miru) pravokotna na vzmetno nogo, bo z dodatno obremenitvijo (ko zaviješ v ovinek) kolo zgubljalo negativen camber, kar je izredno neugodno.

Zadaj je drugače, zadaj praktično dokler nižaš dobivaš negativen camber in, bolj kritično, tudi pozitivno stekanje (toe in). Klasičen semi-trailing arm. Če imaš tega preveč lahko zadnji konec postane nestabilen tako zaradi camberja ki povzroči da se voziš samo po robovih gume kot tudi zaradi stekanja. Če si predstavljaš na primer desni ovinek, ko zaviješ desno, boš obremenil zadnjo levo gumo. Zadnja leva guma ima toe in, zaradi česar bo hotela "poravnat" zadnji konec. To je lahko dobro ali slabo, načeloma pa samo naredi avto nepredvidljiv in še bolj poslabša že tako normalne lastnosti (liftoff oversteer bo še hujši).

Seveda na vse to upliva tudi trdnost podvozja, kot bi človek pričakoval, ampak tršat do onemoglosti in nižat do skrajne meje tudi ni najboljša rešitev, ker zmeraj žrtvuješ neko stvar za drugo. Če imaš optimalen camber za ovinke že ko je avto na mestu, moraš imet vzmeti trde kot kamen da ne tega ne izgubiš ko obremeniš podvozje v ovinku, s tem pa tudi žrtvuješ oprijem med zaviranjem in blagim ovinkom itd.

Na kratko povedano, ne vem kako nizek je avto trenutno, ampak nižat in tršat do zadnje meje tudi ni tako dobro kot se mogoče zdi. Podvozje mora imet malo hoda da lahko učinkovito deluje tako pri zaviranju kot pri raznem zavijanju in prehodih med ovinki. Sploh če je avto tudi za na cesto. Upam da si lahko kaj pomagaš z napisanega, bi še debatiral o raznem bumpsteeru, različnih kombinacijah stabilizatorjev, učinkov ki ga ima offset kolesa na vožnjo itd itd itd, ampak mislm da je že tako in tako dovolj. :D

Re: Cestno/ dirkaški set up

OdgovorObjavljeno: 25 Sep 2017, 08:21
Napisal/-a djfelix
Hvala za vajina mnenja !

Se vsekakor strinjam da neko pretirano nižanje prinese več slabega kot dobrega kar mi je popolnoma jasno saj zgobiš hod amortizacije, ki je zelo potreben, da amortizer pravilno upravlja svojo nalogo in podrto geometrij, ampak jaz ne govorim o nekem dodatnem nižanju rad bi le za kekšnih 20 % stršal vzmeti napram temu kar imam sedaj. Ko se bom odločil za nove vzmeti bom dal tudi chamber plate, da se za malenkost popravi chamber to je pa tudi vse kar bom delal na na tem podvozju saj v nasprotnem primeru bom pa izgubil možnost cestne uporabe.

Lp Matjaž