Uf, ok, mam ravno nekaj malega časa med malico.
Na hitro: Trenutno imaš v avtu M10B16 s 75hp. Z "bolt on" modifikacijam, torej fergiji, pretočen izpuh, igranje z vžigom itd, boš prišel na nekje med 90 ih 100hp, če je motor v res dobri kondiciji.
Omejevalni faktor je pri tvojem M10 praktično cel motor.
-Odmična ima uporaben "powerband" med 2000 in 4500rpm, za tem začne umirat.
-Glava je najmanj pretočna od vseh M10 glav (najmanjši kanali, najmanjši ventili), ne mara obratov nad 5000rpm
-Spodnji konec je 1.6., torej najmanjša možna prostornina. Slabosti, če greš na 1.8 ali pa 2.0 ni. 2.0 spodnji konec zdrži čez 7500rpm brez problema, tako da ostajat na manjši prostornini nima nobenih prednosti
-Serijski fergi je precej zadavljen nad 4000rpm
-Izpušni kolektor je povsem ne-športen
Kompresija pri tem motorju ni nič kaj veliko vredna, če mešanica zrak/bencin ne more v cilinder.
Kot vidiš, so vse komponente v motorju "zadavljene" kar se tiče visokih obratov. Jaz sem z menjavo fergijev samo zamenjal najlažje zamenljivo "zadavljeno" komponento, in ja, nad 4000rpm se pozna... Ampak to ne pomeni, da bi motor zdaj tam kar eksplodiral z močjo. Samo umirat ne začne tako izrazito, ko ga vrtiš nad 4500-5000rpm.
Samo z ITB webri/dellortoti/itd, boš torej prišel na nekje 90hp, če je vse ostalo stock. Pretočni izpuh ter igranje s predvžigom mogoče prineseta še 10hp, kaj več pa ta motor nikoli ne bo dal od sebe, brez hudih posegov v glavo/blok.
Jaz sem na svojega 1.6 dal dellortote zato, ker sem jih imel ravno pri roki. Realno 1.6 motor takšnih fergazerjev sploh ne rabi, oziroma bi dobil iste performanse (s precej manjšo porabo in za dosti manj denarja) s kakšnim downdraft dvogrlnim fergijem. Primer tega bi bil recimo kakšen Solex, kot so jih imeli naprimer E21 modeli s temi motorji. Če se ne motim sta to E21 318 s 97hp ali pa E21 320 s 107hp.
Zvečer, ko bom imel malce več časa, napišem še druge tuning opcije, kar se tiče menjav na 1.8 ali 2.0 osnovo, in predelave le-teh. Tam se skriva potencial M10 motorjev. V M10B16 ga žal ni kaj veliko.