Stran 1 od 2

M10 + weber 40DCOE

OdgovorObjavljeno: 18 Feb 2020, 22:22
Napisal/-a Gasper 30
Pozdrav,
ker je želja po malo večji moči na svoji e30 zares velika, sem zacel zbirati ideje kako bi ohranil original vgrajeni M10b16 fergazer motor, ter ga poizkusil malo naviti.
Se je že kdo ukvarjal z predelavo/menjavo originalnega vplinjača in kako je to pri vas potekalo? Sam se nagibam k menjavi za webrov dcoe vplinjac. Cene so res visoke zato pa na dan z drugimi mnenji. Swap motorja mi trenutno ni želja. Lp.

Re: M10 + weber 40DCOE

OdgovorObjavljeno: 19 Feb 2020, 00:27
Napisal/-a DulE30
Pozdravljam oldschool tuning B-) Na "dvojnih" boš prišel do nekoliko boljše odzivnosti največji prirast moči pa tam od 4k rpm dalje.. In pa seveda zvok bo noro hud :D 40ke so za m10 motorje od Webra, Solexa in Dellorta, tu na forumu ima KockaE30 se mi zdi da slednje... morda ti lahko on kako pomaga, mislim, da je celo rekel, da ima 2 para :D
Webre ima naštudirane pa FR Wolf ;)
Sam ti iz prve roke glede fergazerjev ne morem dat nobenega nasveta,... Imaš pa na spletu glede m10 motorjev in raznih kombinacij precej literature, 1.6 iz e30 ima med 1.6 motorji soliden potencial, saj ima serijsko kar dobro kompresijo, pa še načrtno je zadavljen Pierburgom, tako da katere koli od teh boš zmontiral in dobro nastavil bo občutna razlika... Jaz bi šel na tvojem mestu za tem, kako je katere komplicirano nastavljati..

Re: M10 + weber 40DCOE

OdgovorObjavljeno: 19 Feb 2020, 10:36
Napisal/-a KockaE30
Uf, ok, mam ravno nekaj malega časa med malico. :D

Na hitro: Trenutno imaš v avtu M10B16 s 75hp. Z "bolt on" modifikacijam, torej fergiji, pretočen izpuh, igranje z vžigom itd, boš prišel na nekje med 90 ih 100hp, če je motor v res dobri kondiciji.

Omejevalni faktor je pri tvojem M10 praktično cel motor.

-Odmična ima uporaben "powerband" med 2000 in 4500rpm, za tem začne umirat.
-Glava je najmanj pretočna od vseh M10 glav (najmanjši kanali, najmanjši ventili), ne mara obratov nad 5000rpm
-Spodnji konec je 1.6., torej najmanjša možna prostornina. Slabosti, če greš na 1.8 ali pa 2.0 ni. 2.0 spodnji konec zdrži čez 7500rpm brez problema, tako da ostajat na manjši prostornini nima nobenih prednosti
-Serijski fergi je precej zadavljen nad 4000rpm
-Izpušni kolektor je povsem ne-športen

Kompresija pri tem motorju ni nič kaj veliko vredna, če mešanica zrak/bencin ne more v cilinder.

Kot vidiš, so vse komponente v motorju "zadavljene" kar se tiče visokih obratov. Jaz sem z menjavo fergijev samo zamenjal najlažje zamenljivo "zadavljeno" komponento, in ja, nad 4000rpm se pozna... Ampak to ne pomeni, da bi motor zdaj tam kar eksplodiral z močjo. Samo umirat ne začne tako izrazito, ko ga vrtiš nad 4500-5000rpm.

Samo z ITB webri/dellortoti/itd, boš torej prišel na nekje 90hp, če je vse ostalo stock. Pretočni izpuh ter igranje s predvžigom mogoče prineseta še 10hp, kaj več pa ta motor nikoli ne bo dal od sebe, brez hudih posegov v glavo/blok.

Jaz sem na svojega 1.6 dal dellortote zato, ker sem jih imel ravno pri roki. Realno 1.6 motor takšnih fergazerjev sploh ne rabi, oziroma bi dobil iste performanse (s precej manjšo porabo in za dosti manj denarja) s kakšnim downdraft dvogrlnim fergijem. Primer tega bi bil recimo kakšen Solex, kot so jih imeli naprimer E21 modeli s temi motorji. Če se ne motim sta to E21 318 s 97hp ali pa E21 320 s 107hp.

Zvečer, ko bom imel malce več časa, napišem še druge tuning opcije, kar se tiče menjav na 1.8 ali 2.0 osnovo, in predelave le-teh. Tam se skriva potencial M10 motorjev. V M10B16 ga žal ni kaj veliko. ;)

Re: M10 + weber 40DCOE

OdgovorObjavljeno: 19 Feb 2020, 12:51
Napisal/-a DulE30
Se strinjam s teboj Lovro, sam sem se nekoliko nepopolno izrazil glede tuning potenciala, si pa zato ti vse napisal, še glede ventilov in se sesalno-izpušnih kanalov... Za zmeren denar se dobi m10b18(318i) ki ima še boljšo kompresijo(10:1) +vse ostale pluse 2.0 motorja razen hoda glavne gredi tu bi pa že izkoristil dvojne 40ke, ob zamenjani odmični in pretočnem izpuhi oz vsaj kolektorju bi pa že moral razmišljat o 45kah...
2.0 motorji so pa šli v višave tako, da ne vem koliko avtorja teme sploh interesirajo...

Re: M10 + weber 40DCOE

OdgovorObjavljeno: 19 Feb 2020, 13:08
Napisal/-a Gasper 30
Sicer hvala za ideje ampak menjava motorja mi nekako ne diši. Našel sem dva Dellorto DHLA 40 fergija in mislim da jih bom kar vzel. Ker se mi zaradi slanih cest še nikamor ne mudi, se bom tega lotil pocasi. Zelo prav bi mi prisla pomoc pri izvedbi. Ce ima kdo seznam ali ve kaj vse bi potreboval bi bil zelo hvaležen. Se enkrat pa hvala za mnenja

Re: M10 + weber 40DCOE

OdgovorObjavljeno: 19 Feb 2020, 13:31
Napisal/-a KockaE30
Z originalnim m10b16 bos res tezko kaj vec dosegel, ker je motor zadavljen z vseh smeri. Hudo portana 1.6 glava dvomim, da bi imela isti flow kot NEmodificirana 1.8i/2.0 glava. Ventili so hud bottleneck pri b16. Pri tuningu morajo vse komponente delovat druga z drugo. Ce das gor fergije, odmicno, itd, ki delujejo dobro v visokih obratih, vendar vztrajas na glavi ki ne mara obratov in ima premajhne kanale, bos samo unicil krivuljo navora in moci, za mogoce nekih 120hp.. z grozno krivuljo moci. Stalo te bo pa prakticno isto, kot ce bi zacel z 1.8 osnovo. Cena 1.8 motorja je zanemarljiva v primerjavi s cenam tuning komponent. ;)

Re: M10 + weber 40DCOE

OdgovorObjavljeno: 19 Feb 2020, 14:27
Napisal/-a Gasper 30
No še malo pa me boste prepricali hehe vseeno bi rad ostal na fergiju. M10b18 iz e21 verjetno paše brez vecjih predelav na mojega 1.6 ali se motim?

Re: M10 + weber 40DCOE

OdgovorObjavljeno: 19 Feb 2020, 14:48
Napisal/-a DulE30
M10b18 je bla serijsko v e21, dejansko je to na izgled povsem enak motor ;) tako da paše plug&play :D

Re: M10 + weber 40DCOE

OdgovorObjavljeno: 19 Feb 2020, 15:01
Napisal/-a Gasper 30
Ve kdo za kaksnega? Kaj pa potem glede uplinjacev. Brez tega zvoka nocem ostati ;)

Re: M10 + weber 40DCOE

OdgovorObjavljeno: 20 Feb 2020, 09:01
Napisal/-a mali
Živ,

e zanimiva debata, ravno ob pravem času.
Namen imam menjat motor 1.8 E21 100HP, trenutno je v garaži, na lagerju je Schrick odmična 292°, dvojni downdraft weber 32/36, lajšan vztrajnik, ogledujem si še izpušni kolektor 4/1.
Tko na wč, koliko bo prirastka?

Ali mogoče ve ali ima kak izpušni kolektor, ki ni zlat!

Lp