Pozdravljeni,
že nekaj časa preberam ta forum o E30-kah in sm kar navdušen nad njem.Tko, da sem se odločil, da predstavim še svojo...
Avto je v lasti že skoraj 4 leta. Ko je prišla k hiši je bla le navadna E30 316, kar je seveda še vedno, z razliko nekaj manših predelav... Avto je bil
kupljen z namenom daily drifterja, zato stanje ni bilo ravno pomembno, saj sem imel veš čas v mislih da enkrt ga bo treba pa tud naslonit kam...
Avto je imel v začetku, 6-cil vzmetenje, kar ga je naredilo celega terenca in vožnja čez ležeče policaje pri hitrosti 60 km/h jih skoraj ni bilo
čutiti. Seveda je imel avto tudi nekaj pomanklivosti, puščala vodna pumpa, glavni zavorni cilinder puščal, zavor skoraj ni bilo, dosti delov v notranjosti je
mankalo, zluftani in strgani bushingi sprednjih rok... Tko, da je zlezel čez tehničnega je bilo potrebno postoriti kar nekaj
stvari... Ko pa je zlezel čez, no tu se je začela pa zabava in krvavi pot, ki traja že dolga leta.
Ker je bil kupljen za namen drifta, je bilo seveda prvo treba spedenat notranjost, da bo položaj voznika idealen in rit primiru počivala v
sedežu... Tako je prišel na vrsto oldschool volan premera 320mm obdan z usnjem, short shifter iz Z3M in Recaro speed sedeži, ter nekaj pilotskih
stikalc in gumb za vžig motorja, ki je nadomestil vžigalnik... Čez 3 mesece sem se lotil podvozja, ker je bil avto na 6-cil vzmeteh je
bil po zaključku del nižji za cirka 120mm. Serisko podvozje od E30 mi ni ravno preveč dišalo, saj me je motil predvsem sprednji del, ki ima skupno
amortizer in pesto. Tako, da ali bi kupil drage gewinde ali pa zamenjal komplet podvozje... Odločil sm se za slednje, ker so mi ostajale gewinde od
E36 in nekaj podvozja z dirkalca, ki je imel nadgrajeno podvozje. Ter felten na 5 vijakov sm imel več kot dovolj... Tako se je pričela predelava iz 4
vijakov na 5 vijakov... Gewinde so prišle od E36, ravno tako pesta , ki so bila iz 325i predelana za večji kot obračanja koles, top mounti (E36 m3 3.2),
roke pa sem vzel od E46 + excentrične puše, ki so službovale na dirkalcu, ki je dobil predelane varjene E36 roke... Ker sem mnenja, da je tabolš obutev
za E30 195/50-15, tako v performansih kot v legi na cesti in posledično driftu pa še športna (majhen presek) in poceni guma. Sem montiral še e36 325
sprednje zavore saj močnejših nebi potreboval, da se bo tudi znal ustavit. Zadaj je ravno tako dobil E36 vzmeti, bobnaste zavore (predvsem zato da ročna bolje prime, ker nisem želel hidravljicne), ter E36 sprednji stabilizator, ki je vpet v karoserijo in ojačan z posebnim strutom, ter most se je ojačal z powerflex-i.
S tem setup-om sem bil cirka 2 leti, dokler se neke usodne zime ni zgodilo, da sem poču in odlomil roko, zvil pesto in gweinde.
Tako da po tem je prišel po defaultu setup za 5 vijakov (E36 M3 pesta, E36 M3 3.2 roke, excentrične puše E36 m3)... Nazalost sem zgubil kar veliko na
kotu koles ter širini koloteka...
Ko je bila notranjost in podvozje spedenano (za enkrt), sem se lotil zunanjosti... Nabavil original M-tech 2 zadnji spoiler, dal feltne od E34 (prejle zaradi širine koloteka max feltne od E36), ter še dokončal pomanklivosti od nakupa avtomobil... Trenutno iščem še IS sprednji spoiler, da še malo popravim aerodinamiko in to je to... No sedaj se mu je lahko reklo petarda, ampak da bi bil taprava je potreboval še taprav motor, saj 1.6i je bolj teško vrtel kolesa v prazno... Še posebej ker mu diff 188 z 75% špero ni dovolil ravno dihat...
Motor je zdržal presenetlivo dolgo (3 leta), brez menjave olja (samo dolivanje), usake kaj časa brez vode, tiščan na mrzlo a presenetlivo nikoli
pregret... No neke usodne poti iz službe domou je rekel dost te mam in je zmankal gas in malo počlo v motorju... Diagnoza: jermen utrgalo...
V mislih sem hitro dobil ideje M50, S50, ... Ampak to bi prišlo v poštev če bi motor zdržal usaj še pol leta, tako pa sem bil primoran hitro ukrepati in dobit, spodoben motor hitro... Na srečo sem se ravno menal za M20b25 motor od kolega, ki naj bi bil malenkost predelan (hmm), in z obnovljeno glavo. Problem je bil samo da je bil odmikač zlomljen...
Po tednu čakanja je prišel končno domou . Po menjavi dročnika in komplet servisa, z novim oljem (selena racing), filtrom, jermeni in ostalimi stvarmi, ki so potrebne za menjavo. Seveda brez pomanklivosti ni šlo, tako da določene stvari še čakajo menjavo, saj sem bil takrat zaradi menjave in nakupa motorja na psu... Zraven tega je bilo pa še veliko stvari potrebno dodelati in predelati, da je motor padel v karoserijo. Za začetek je motor dobil športne izpušne povite z trakom, drugačno nastavitev odmikačev ter CAI... od prej pa je imel M50 injektorja, ter ECU je bil tudi že prej nekaj predelan (popravljena mapa bencina vziga in blokada na 7400), tako da sem imel na začetku kar veliko tezav preden je motor lepo laufal v prostem teku, saj se mi je dogajalo da ko je bil mrzel mi je dvigoval obrate na 2000, ko se je pa vgrel pa je padlo na 600... Tako da sem izgubil kr veliko živcev... No po nastavitvah mešance (da svečke niso ble črne ko premog) in lopute sem dobil idealnih (za ta motor) 1000 obratov in od takrat dela kot urca... Trenutno se ravno ukvarjam še z 72mm loputo, ki bo motorju omogočala lažje dihanje na visokih obratih... Ampak dajmo cajtu cajt
Zadnje kar se je delalo pa so bili še števčki (VDO ter racetech), ki so nadomestili sredinski zračnik, za boljšo preglednost...
Trenutno z avtom več kot zadovoln in si ne morem predstavljat da bi ga zamenjal za kar koli drugega... No mogoče edino kak turbo zaradi glasu in tunabilnega motorja . Edino kar mi para živce so zadnji ležaji, ki sem jih vničil ko sem spregledal luknjo na cesti...
Ker pa je zaradi višine zadaj kar zmaknjena optika, se bo nardila na novo kr komplet prema z camber/toe nastavitvami, powerflex-i black edition in seveda novimi ležaji...
Tako bi nekako na hitro povzel zgodovino in predelave na avtu, ki sem gotovo še kakšno izpustil in jih ne bo nikoli konec, saj so nove ideje že v glavi, ter nekaj bo potrebno storiti s karoserijo saj je postala že kr slaba...
Slik nimam, bom poslikal ko bo lepše vreme in opran... Za predstavitev pa edina, ki jo imam iz poletja...
LP Nejc