Re: 1985 e30 316 delphin matalic

OdgovorNapisal/-a Licber » 09 Jul 2015, 17:12

Nadaljevanje projekta, ki bo nekaterim všeč nekaterim pa niti malo, ampak moramo razumeti, da imajo vsake oči svojega malarja ;)

Sprva bi rad poudaril, da se na avtu ni predelovalo nič!!! Za predelavo se ni zvrtala niti najmanjša lukna z svedrom ali pa zareza z olfa nožem, in lahko vse skupaj leti ven z avta brez najmanjše posledice predelave/dodelave, samo nekaj plastik je »nadomeščenih« :)

Upam pa, da bom zajel vse bistvo in tudi kakšen nasvet za ljubitelje tovrstnih projektov.

Avtoakustični projekt:

V naših avtomobilih je aksutika velik minus, pa ne govorim v radiju, ki je zastarel in razumem da ne more igrati kot si nekateri želimo, pa tudi ne spomnim se več, kako se snema na kaseto :D že sama postavitev akustike je v e30 zgrešena razumem pa, da je avto izpred dobrih treh desetljetjih in še niso gledali na akustične lasnosti avtomobila, postavitev zvočnikov je porazna, pri nogah??? Saj sliši se že samo ni nič kaj prida sinfonija od 13 centimeterskega pičipokija in radija ki premore 10w po kanalu. :))

Naj še omenim smešno stvar, da moj avto sploh ni imel ne radija in ne zvočnikov tako, da si lahko poslušal samo sinfonijo jutranjega mrzlega fergazerja in kreganja cilindrov. Ker ni bilo nič je treba nekaj zmonerat, kaj sem imel na začetku, sem omenil že pri opisu, vendar, kaj pa ve kaj je dobro 18 letni (ne)poznavalec akustike.

Do tega projekta pa sploh prišlo nebi, če mi nebi roba ostala od prodanega peugeota, prodajat za smešne cene pa se mi ne gre. V tem avtu je bilo pa že nekaj različnih sistemov tako da upam da bo sedaj mer za nekaj časa. B-)

Najprej kaj bo šlo sploh v avto:

Radio: Sta se z avtom že spoznala za en mesec, štiri leta nazaj
Alpine CDA-117ri

Zvočniki: Jaz sploh nebi bil jaz če nebi pri monteranju akustike še nekaj dokupil, ne ni mi bilo dovol, da poleg para 13cm alpine zvočnikov kupim še enega in bi bilo v redu, ne jaz grem kupit komplet novih. :D
2x par German maestro cs 5008 (13cm 2ohm 60w) + par tweetov
Ja pa mam over budget sprednji sistem :D

Ojačevalec za zvočnike:
Jackson dream 4
4x120w 4 ohm
4x160w 2 ohm
2x320w 4ohm bridge

Zvočniki bodo vezani zaporedno in ker so 2ohm-ski je upornost obeh 4ohm in bodo vezani v bridge, ja nekoliko je overload za zvočnike pa kaj, se bo pa manj matral revež.

Pa še bistvo:

Nizkotonec:
2x Alpine SWR-1243d 4+4ohm, 600w veselja
Vezani bodo zaporedno na 1ohm za max izkoristek ojačevalca

Ojačevalec za nizkotonca:
Blaupunkt velocity vpa-1500pro
1x 550w 4 ohm
1x 950w 2ohm
1x 1500w 1ohm

(Vsi watti v RMS)

Akumulator:
2x Topla 60A,
eden tole še zdaleč ne pelje, zato sprednjemu pomaga še en v prtljažnem prostoru,

Naj pa dodam še en nasvet, za sranja kot so kondenzatorji, ki so bili nekaj časa zelo popularni je škoda vsakega evra, bolje bolši akumulator, če pa je akumulator preslab se pa lahko ojačevalci zaradi padca napetosti sesedejo in skurijo.

Ja pa gremo novim zmagam na proti v nabavo po potrebnih ˝6km˝ kablov takšnih in drugačnih.

Kable sem razpeljal po avtu:
-od akumulatorja do akumulatorja 20mm2, na obeh straneh pred akumulatorji varovalke 80A, nove mase za akumulatorje spredaj in zadaj,
- iz zadnjega akumulatorja 16mm2 kabelj za jacksona in varovalko 60A,
- Za blaupunkta pa kabelj 35mm2 in varovalka 150A,
- Iz jacksona kable 2x2,5mm2 za vsak par zvočnikov sprednjega sistema, naprej do originalne odprine za zvočnike pri nogah, ki bodo odlično služile za kretnico (sem vedel da ima ta luknja nek namen ;D) kable iz kretnice pa naprej v vrata za zvočnike 2x2,5mm2 in za tweet 2x1,5mm2, da ne omenjam kakšen je bil šele to izziv, v originalu ima ta avto cela dva kabla za el. Pomik ogledala, sedaj pa ima velikanski zvitek kablov, ki sem jih komajda spravil čez gumo. :)

Ohišja sem izdelal z vezane plošče debeline 6 in 12mm, po vratih sem skopiral in nekoliko priredil obliko originalnega predalča v vratih, ki je mimogrede odlično mesto za kakšen super sprednji sistem
:D

2.png
2.png (496.69 KiB) Videno 11013 krat



izrezal sem še luknje za zvočnike, ki so potopljeni v ohišje.

3.png
3.png (497.7 KiB) Videno 11013 krat

4.png
4.png (472.94 KiB) Videno 11013 krat



Ohišje sem zlepil in klanfal skupaj, ga pobrusil in bolj klavrno pobarval z sprejom vendar nič zato, napeljal sem kable jih povezal na zvočniki zaporedno tako da sem iz dveh 2ohm zvočnikov prišel na 4 ohm.

5.png
5.png (636.44 KiB) Videno 11013 krat

6.png
6.png (672.2 KiB) Videno 11013 krat



Da pa nebo tako nemarno in vpadljivo sem ohišja oblekel v mrežico

7.png
7.png (409.17 KiB) Videno 11013 krat



Zmontiral sem še tweete na trikotnike vrat

8.png
8.png (399.34 KiB) Videno 11013 krat



Tudi tweete sem nekoliko skril :D

9.png
9.png (652.44 KiB) Videno 11013 krat


Ohišja sem privijačil na tapeto čez originalne luknje,

Sedaj se pa selimo iz vrat v prtljažni prostor...

Pa smo že spet pri akustičnih lasnosti avta. Tudi za montiranje nizkotonca nam avto ne olajšuje zadev. Porint v prtljažnik woofer čez cel kufer in čau je pri tem avtu vse prej kot dobro [-x , zaradi predelne stene in ločenega prtljažnega prostora se lahko iz nizkotonca sliši samo glasno tresenje prtljažnih vrat in tablice, je atraktivno in zanimivo za ljudi okoli avta za poslušalca za volanom pa popoln poraz nizkih tonov.

Pri tem avtu imamo na voljo samo tri rešitve:

1: Vgradimo nizkotonca v kompresijsko škatlo obrnemo čez vrečo za smuči in imamo poleg tresajočega prtljažnika še nekaj malega bassa.

2: Vgradimo majhen nizkotonski zvočnik v bass reflex škatlo in jo pričvrstimo čez vrečo za smuči, pa imamo čist zvok nizkih tonov brez tresenja prtljažnika, vendar pa žal 20cm zvočnik ne udari tako po hrbtu kot si marsikdo želi

Primer:
Ta zadeva je bila do nedavnega v avtu igra sicer presenetljivo dobro za zvočnik, ki bi moral biti obrnjen stran od poslušalca. (Če je kakšen zaintereseran škatlo imam še tako da je naprodaj, lahko tudi brez nizkotonca)

10.png
10.png (206.84 KiB) Videno 11013 krat


Pa še pogled iz prtljažnega prostora (se opravičujem za nered – ni meni podobno ;) )

11.png
11.png (190.8 KiB) Videno 11013 krat



3: Vgradimo nizkotonca v band-pass to pa je škatla ko je nizkotonec skrit v škatli, membrana ni vidna in je na eni strani v kompresiji na drugi strani pa ima cev, ki jo porinemo čez vrečo za smuči. No pa imamo nekaj, kar te odlično udari po hrbtu. Jo je pa hudič zadet, da igra kot si zamislimo.

hmm v en post ne bo šlo use :)) .....
Uporabniški avatar
Licber
 
Prispevkov: 16
Pridružen: 05 Mar 2015, 23:20