Odtoki vode in mokri tepihi :)

OdgovorNapisal/-a marc » 27 Nov 2014, 00:13

S pisanjem tega članka sem nekaj časa odlašal, saj mi misel na mokre tepihe prinaša spomin na nočne more iz preteklosti :D . S tem problemom se je verjetno soočal že vsak lastnik e30ke, ki avto uporablja, oz. je uporabljal vsakodnevno dosti let in bil brez možnosti garažiranja vozila.

Da bi prišli do samega vzroka mokrih tepihov v vozilu in posledično klasičnih točk rjavenja (http://e30.si/viewtopic.php?f=20&t=37), moramo najprej razjasniti načine odtekanja vode v različnih lokacijah vozila.

Velja za vse e30:
Odtoki vode pri sprednjem steklu:
Najbolj problemtični odtok vode je pri sami požarni steni spredaj. Tam je več odtočnih kanalov, ki se med seboj povezujejo. Voda steče po šipi do neke mere v prezračevalne jaške, kjer so tudi odtočni kanali.
Wheresmyengine.jpg

1. problem: Del vode, ki priteče skozi prezračevalne jaške, se na sovoznikovi strani zadržuje v 'koritu', oz. lahko priteče v kabino vkolikor kanal ne tesni več ali je pričel korodirati. Ko se korito na tej strani napolne, steče en del vode v sredinske kanale, drugi pa po bočnih kanalih skozi luknjice spodaj pri blatniku ven (rjavo pobarvano na sliki). Podobno je na voznikovi strani.

2.problem: Kanal, ki povezuje levi in desni odtočni kanal se lahko s časoma zapaca in voda ob močnejšem deževju lahko pronica skozi tesnilo pečke, ki je tam prišraufana. Če je tesnilo pečke slabše, lahko voda v tem primeru priteče na sovoznikovi ali voznikovi strani in začne močit tepih. Lahko se pa zliva v samo pečko in odteka skozi morebitno razpoko v ohišju le te (omenjeni kanali v požarni steni so na zgornji sliki označeni z rumeno).

3. problem. Sredinski kanal ima svoj odtok, ki se pogosto zapaca. Priporočljivo ga je čistiti na intervale (sploh v primeru, da je avto negaražiran in pogosto pod drevesi,...). Imenujemo ga slonji rilec in izgleda tako:
water-leak02.jpg

V primeru zamašitve, voda nima kam odtekati in se toliko bolj preliva v pečko oz. v kabino.

4.problem: Kot rečeno gre nekaj vode v prezračevalne jaške, ostali del se pa razdeli ob robu blatnika na vsaki strani in steče ob blatniku po robu proti lučem na tla.

Problem nastane, ker v primeru odstranitve blatnika uničimo tovarniškio tesnilno maso, ki gre čez stik blatnika in kraka (označena z modro barvo na prvi sliki). V avtih za jugoslovanski trg je moč opaziti tudi pomanjkanje te tesnilne mase (vsaj v tolikšni meri kot pri ostalih vozilih).
Posledica tega je odtekanje vode med stikom blatnika in kraka v motorni prostor.

Na voznikovi strani odteka pod varovalkami v krak in skozi odtočne luknje pri vpetju sprednjih rok, na desni strani pa pri akumulatorju in v krak. Izolaciji, ki pokrivata požarno steno na obeh straneh postaneta tako 'lovilec vlage'. Vsem, ki še niste uspeli rešiti tega problema, priporočam odstranitev le teh.
Nabiranje in zastajanje vlage v teh lokacijah nas pripelje do korozije in posledično pronicanja vode pod varovalkami oz. pri akumulatorju v kabino. Pri akumulatorju lahko začne pronicati skozi kakšno novonastalo korozijsko luknjo v kotu ali pa skozi tesnilo motorne inštalacije.

Pri vozilih z vgrajeno klimatsko napravo se tam nahaja še tesnilo skozi katerega so napeljane cevi. Tudi tu je možno odtekanje vode v kabino. Pri vozilih, ki imajo zadaj nameščen akumulator lahko voda prav tako odteka skozi tesnilo, ki se nahaja na tej lokaciji.
Na spodnji sliki tesnilo in kabel za zadaj nameščen akumulator na kritični lokaciji ter ''lovilec vlage'':
IMG_3895.JPG

Tesnilo za klimo skozi katero je prav tako možno odtekanje vode (na sliki prikazana rešitev in sicer zasilokoniranje):
IMG_5419.JPG


5.problem: Prerjaven rob na katerega nalega tesnilo vetrobranskega stekla je prav tako lahko vzrok za vdor vode v kabino. Sicer tukaj ne gre za odtoke, je pa eden izmed možnih vzrokov mokrih tepihov. :)

6.problem: Slabo naleganje sprednje haube na tesnilo pri motornem prostoru. Pri menjavah haub ali blatnikov in morebitni korekturi razmakov, lahko nekoliko spremenimo naleganje hauba-tesnilo. Posledica tega je slabo tesnenje na določenih mestih in voda lahko dostopa v motorni prostor. Ponavadi je to ravno pri kraju na obeh koncih, kjer teče pri varovalkah in po polici za akumulator. Sam imam to težavo že nekaj časa in zaenkrat še nisem uspel najti pametne rešitve. Kupil sem novo podaljšano tesnilo, ki poteka po celi dolžini roba okrog motornega prostora, a je bilo izboljšanje majhno.
Kratko tesnilo:
IMG_5418.JPG

Podaljšana izvedba:
Slika

Odtoki vode pri zadnjem steklu:
Zadnji del avta ni toliko problematičen. Vseeno pa so lokacije, ki znajo biti trn v nogi. Voda se iz šipe izteka v zunanje kanale in izteka pri straneh po lučeh dol.

1. problem: Možno je prerjavenja roba tesnila zadnje šipe, a je ta pojav dokaj redek v primerjavi s sprednjim delom.

2. problem: Pogosto zadnje luči ne tesnijo dobro in voda, ki se izteka po lučeh na tla lahko začne počasi pronicat v prtljažnik.

3. problem: velikokrat rjavijo tudi spoji zadnje vezne stene, ki so v napoti vodnim kanalom. Če rjo pustimo dovolj dolgo delovati, da nastane luknja...pridemo do tega problema. :D

4. problem: Slabo tesnenje 'izenačevalnikov pritiska' v prtljažnem prostoru. Sam problem sem imel tudi sam. Do tega pride, ker plastike izenečvalnikov z loputo, ne nalegajo dovolj dobro. Posledično se lahko ob močnem deževju ali pri pranju avtomobila nabira voda v zadnjih žepih.
Izenečevalniki pritiska:
Slika

5.problem: Slabo naleganje tesnila in prtljažnih vrat. Potrebno je nastaviti haubo ali pa menjati dotrajno tesnilo. V mojem primeru je po nakupu novega tesnila problem izginil. :D

Velja za e30ke s strešnim oknom:
Odtoki vode po strehi:
Pri vseh e30kah nekaj vode odteče po sprednjem steklu, nekaj po zadnjem, ostalo pa po stranskih kanalih ob oknih, ki v večini primerov ne povzročajo problemov. Pri avtih s strešnim oknom gre del vode tudi po namenskih odtočnih kanalih.
Pri strešnem oknu potuje del vode po kanalčkih v prednji del avta po A stebričkih v prag, drugi del vode pa po C stebričkih v zadnji del vse do zgoraj opisanega ''izenačevalnika pritiska'' oz. zračnika.

1. problem: Zamašitev stranskih kanalov strešnega okna na strehi. Voda tako ne izteka po namenskih ceveh po stebričkih v prag oz. v zadek, ampak se izliva ven iz kanala po stropu. Posledica je lahko moker strop in rjavenje kasete.
Stranska odtoka:
Slika

2. problem:
Zamašitev odtokov v pragu. Kot rečeno se voda iz zgornjih kanalov strešnega okna, izliva na obeh straneh po cevi skozi A stebriček do prednjega zvočnika in nato v prag. Če so ti odtoki zamašeni, se prag napolne z vodo in odteka v kabino skozi luknje.
Odtoki po pragih:
Slika

V pomoč mi je bila stara tema na bmwforumu: http://forum.bmwslo.com/showthread.php? ... t=E30+VODA in pa še nekaj tujih publikacij: http://www.e30zone.net/e30zonewiki/imag ... _leaks.PDF, http://da3rx.com/vares/BMW%20E30%20M3%2 ... ks_int.htm
Za morebitne napake se opravičujem, s časom se članek lahko še dopolnjuje. Upam, da komu pride prav. :)
Uporabniški avatar
marc
 
Prispevkov: 1082
Pridružen: 30 Okt 2014, 15:33
Kraj: Ljubljana